Velká cena Nizozemska – nedělní závod – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po nedělním závodě v Zandvoortu

LIAM LAWSON (AT04-03, VŮZ 40) ZÁVOD: POS. 13.

„Cílem bylo dnes odjet všech 72 kol. Když jsem poprvé nastoupil na startovní rošt a začalo pršet, nebyl to ten nejlepší pocit. Poté jsme neměli jinou možnost, než zajet do boxů, ale bohužel jsme dostali penalizaci a ztratili jsme během ní obrovské množství času. Myslím, že jakmile jsme se ve druhé polovině závodu dostali do čistého vzduchu a na konci jsme jeli na intermediálkách, moje tempo nebylo tak špatné. Je před námi ještě hodně práce, ale jsem rád, že jsem závodem prošel, zažil různé podmínky a scénáře, abych je mohl posunout dopředu.“

YUKI TSUNODA (AT04-04, VŮZ 22) ZÁVOD: POS. 16.

„Ukázal jsem dobrou rychlost a během první části závodu jsem zažil několik vzrušujících momentů, kdy jsem bránil před několika vozy, takže jsem za to rád. Před závodem jsme se s týmem dohodli na naší strategii zůstat na použitých měkkých pneumatikách a myslel jsem si, na nich vydržíme až do konce. Přilnavost nebyla tak špatná, ale nové pneumatiky měly větší výhodu, než jsme si mysleli, takže se to nakonec nevyplatilo. Když začalo pršet,  ocenil jsem, že tým naslouchá a respektuje mé volání. Nakonec jsem v posledních kolech neměl dostatečnou přilnavost na intermediálkách a snažil jsem se je zahřát a udržet v nich teplotu. Musíme se na to podívat, protože je to trochu neobvyklé. Je škoda, že jsme během včerejší kvalifikace neukázali naši rychlost, ale jsem rád, že jsme se dnes opravdu snažili a byli jsme schopni ukázat trochu více výkonu v závodě.“

GUILLAUME DEZOTEUX (VEDOUCÍ ODDĚLENÍ VEHICLE PERFORMANCE)

 

„Počasí dnes hrálo obrovskou roli a pro nás všechny bylo velkou výzvou vyrovnat se s neustálými změnami. Oba piloti startovali na měkké směsi, ale byli okamžitě vyzváni, aby přezuli na intermediálky, když na trať spadla první přeprška. Bylo to správné volání a umožnilo nám dostat se před některá auta. Když se trať začala zlepšovat, vrátili jsme se k měkkým pneumatikám a Yuki byl schopen udržet pozici ve srovnání s rychle přijíždějícími vozy, které zůstaly na suchých pneumatikách během tohoto prvního mokrého období. Po safety caru byl v dobré pozici, takže jsme vsadili a nechali ho na trati. Nebylo to správné rozhodnutí, protože začal ztrácet čas a pozice kvůli starým pneumatikám. Yukimu se nakonec podařilo vydržet, dokud nepřišel další déšť, který způsobil červenou vlajku, protože trať byla příliš mokrá na to, aby závod pokračoval. Poslední kola na intermediálkách byla obtížná, vyplynula ze špatného zahřátí a nízké přilnavosti. Yuki skončil na 16. místě poté, co si odpykal penalizaci 5 sekund kvůli kolizi s Russellem. Co se týče Liama, dnes odvedl velmi dobrou práci, naučil se o autě a dokázal se přizpůsobit podmínkám, které se neustále vyvíjely. Neudělal žádnou chybu a dokázal zvýšit tempo na suchých pneumatikách, na kterých jel poprvé v našem voze. Celkově to byl náročný víkend. Přezkoumáme různá přijatá rozhodnutí a analyzujeme data, abychom za takových okolností zlepšili vozy a rozhodovací proces. Nyní je čas připravit se na závod příští týden v Monze, který bude, doufejme, za sucha!“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Formule 1 – HEINEKEN DUTCH GRAND PRIX 25.-27.8.2023