Velká cena Monaka – páteční tréninky – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po pátečních trénincích.

YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:14,820, POS. 13., 29 KOL

FP2 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:13,641, POS. 16., 22 KOL

 „Užil jsem si jízdu po Monaku, ale pro kvalifikaci je stále možné najít nějaké tempo a musíme se na to soustředit, protože to bude opravdu důležité. Tento víkend máme na voze poměrně dost velkých vylepšení, ale je  těžké říct, jak dobře fungují, protože Monako není aero-efektivní trať. Jako obvykle to dáme dohromady dnes večer, abychom se mohli zítra dostat do Q2, protože Q3 se zdá být trochu obtížná, ale uvidíme.“

NYCK DE VRIES (AT04-03, CAR 21)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:15,083, POS. 16., 33 KOL

FP2 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:13,663, POS. 17., 34 KOL

„Užívám si tuhle trať. Závodil jsem tady ve Formuli 2 a Formuli E, ale jet sem jako hlavní série je rozhodně něco jiného. Myslím, že to byl solidní pátek, ve kterém jsme udělali pokrok během obou tréninků. Pomalu se dostáváme větší pohody s vozem na trati, ale stále je potřeba udělat trochu zapracovat na vyvážení. Trať v Monaku není trať citlivá na aerodynamiku, takže budeme muset najít více výkonu jinde z nových vylepšení Dnes večer uděláme se na to podíváme co je potřeba udělat na zítřek, kdy bude na trati během Q1 hodně aut,  takže zajet čisté kolo bude náročné.“

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)

„Minulý týden jsme vynechali GP Emilia Romagna, jsou to tři týdny, co byli piloti na trati, takže když jsme sem přijeli na zrádnou trať, bylo to o zvyšování tempa kolo po kole. Přenesli jsme nový aero balíček, který měl být představen v minulém závodě, ale v Monaku je vždy velmi těžké dělat závěry. Zatím se zdá, že k žádnému překvapení nedošlo, takže si to oba vozy ponechají po zbytek víkendu. FP1 byl zaměřen hlavně aby piloti zajeli co největší počet kol, aby si zvykli na auto na této trati. Rovnováha byla od začátku poměrně těsná, což znamená, že šlo jen o sledování měnících se podmínek na trati v průběhu dne. krok ve zlepšení rovnováhy pro FP2, ale je jasné, že pro zítřek můžeme udělat ještě víc, takže budeme přes noc pokračovat v práci na nastavení, abychom se vypořádali s hlavními slabinami. Yukiho session skončila předčasně poté, co v zatáčce se dostal do kontaktu s bariérou na apexu  zatáčky 10 a utrpěl poškození ráfků, takže promeškal svou dlouhou jízdu, ale alespoň to nebude mít velký dopad na jeho kvalifikační přípravu na zítřek.“

 

 

Zdroj : Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – GRAND PRIX DE MONACO 26.-28.5.2023