Velká cena Monaka – páteční tréninky a sobotní kvalifikace – tým Oracle Red Bull Racing

Páteční tréninky

SERGIO PEREZ

FP1: 1:14,570, pos: 2, kola: 30

FP2: 1:13,035, pos: 3, kola: 31

„Je opravdu příjemné být zpátky v Monaku, tam je vždycky zábava! Dnes to pro nás bylo pěkných pár tréninků, ale dlouhé jízdy byly trochu obtížné s provozem, nemohl jsem konzistentně odjet více než dvě kola. Celkově se zdá, že nám ve srovnání s Ferrari trochu chybí, zdají se být opravdu silní. Budeme analyzovat data a uvidíme, co můžeme udělat. Byli jsme trochu překvapeni, jaká je mezi nimi mezera, čekali jsme mezeru, ale ne takovou. Znamená to, že je před námi spousta práce a uvidíme zítra, v Q3 na tom bude záležet.“

 

MAX VERSTAPPEN

FP1: 1:14,712, pos. 4, kola: 26

FP2: 1:13,103, pos. 4, kola: 33

„Dnes jsme s naším nastavením vyzkoušeli několik různých věcí, abychom viděli, jak se auto chová. S vozem jsem byl spokojenější v FP1 než v FP2. Pokud dosáhneme lepší rovnováhy, můžeme o něco více útočit v zatáčkách, pak se naše časy na kolo samozřejmě zlepší. Je zřejmé, že ve srovnání s Ferrari stále potřebujeme najít větší tempo, takže teď je to všechno o jemném doladění a nalezení lepší rovnováhy. Trať je letos s novými vozy jiná, auta jsou o něco těžší a pomalejší a o něco hrbolatější, protože jsou tužší. Jezdit tady je stále velmi hektické a nemůžu se dočkat zítřejší kvalifikace.“

Sobotní kvalifikace

SERGIO PEREZ, P 3., 1:11,629 (FP 3 – 1. místo, 1:12:476)

„Věděl jsem, že měřené kolo v Q3 bylo velmi důležité, ale outlap byl ještě důležitější, protože někteří nerespektovali deltu, a tak jsem skončil v posledním sektoru na příliš studených pneumatikách a málem jsem je ztratil v první zatáčce. Myslel jsem, že pneumatiky získají přilnavost a zahřejí se, ale prostě se tak nestalo a je to velká škoda, co se stalo. V osmé zatáčce jsem ztrácel čas na kolo, takže jsem se snažil předvídat zatáčku velmi brzy, ale prostě to nefungovalo. I když je to frustrující zakončit den takhle, stále jsme se v Monaku kvalifikovali mezi nejlepší tři. Mrzí mne to, protože pro tým to  bude dlouhá noc, ale doufejme, že se podaří opravit a zítra budeme zpátky. Byl jsem na preventivné lékařské kontrole a  jsem v pořádku a už se těším na zítřek. Jsem na dobré straně startovního roštu, takže bych rád získal jednu nebo dvě pozice, bude to náročné, ale chystám se bojovat. Zítra  může být mokrá trať, takže se může stát opravdu cokoliv.“

 

MAX VERSTAPPEN, umístění: 4., 1:11,666 (FP 3 – 4. místo, 1:12:881)

„Obecně bylo moje tempo tento víkend trochu náročné, nemohl jsem najít ideální rovnováhu. V Q3 jsme měli za sebou dobré poslední kolo, v posledním kole jsem tlačil na limit, až jsem se dostal do zatáčky, kde jsem se dostal do trafiku! Byla to velká smůla, protože si myslím, že jsme mohli být lepší než čtvrtí, ne pole position, protože si myslím, že Charles je příliš vepředu, ale myslím, že jsme mohli získat alespoň druhé místo. To je však  Monako, je naprosto nepředvídatelné a vždy existuje riziko červené vlajky, když se všichni snaží riskovat všechno. Myslím, že si dnes večer si budu přát déšť do zítřejšího závodu, protože na suchu se tu nedá projet.“

 

CHRISTIAN HORNER, Team principal a CEO:

„Na závěr to byla škoda, protože oba piloti se mohli trochu zlepšit a Checo bohužel udělal malou chybu, což mělo dominový efekt i na Maxe, ale třetí a čtvrtý odtamtud stále lze závodit. Dostaneme auto zpátky a uvidíme, jaké je poškození, ale letos máte samozřejmě, stejně jako motory, tři převodovky, které můžete rok používat bez penalizace. Checo je samozřejmě frustrovaný,  a také to bylo frustrující pro Maxe, protože je to druhý rok po sobě, co vynechal poslední rychlé kolo. Ale závod je zítra a  může pršet, také safety car, takže všechno bude o umístění v první zatáčce a jsem si jistý, že Ferrari budou synchronizovaní, takže uvidíme, co nás čeká zítra.“

Zdroj: Oracle Red Bull Racing

 

FORMULA 1 – GRAND PRIX DE MONACO 27.5.-29.5.2022