Velká cena Monaka – nedělní závod – tým Scuderia Ferrari

Scuderia Ferrari odjíždí z Monaka s hrstkou bodů poté, co déšť, přišel v poslední čtvrtině závodu neudělal Charlesi Leclercovi a Carlosi Sainzovi žádnou výhodu, protože šachovnicovou vlajku projeli na šestém a osmém místě.

Dlouhý vláček aut

Na startu Carlos a Charles jeli na svých pozicích na startovním roštu – čtvrté a šesté – uvízli v nepříliš rychlém vlaku za Estebanem Oconem, který se vzdaloval od vedoucích jezdců , Maxe Verstappena a Fernanda Alonsa. Carlos se pokusil zaútočit na jezdce Alpine, ale nedokázal se dostat dopředu, ani ho nedokázal předjet při pitstopech, protože zůstal o kolo déle než Ocon. Pokus o overcut nebyl snadný, protože Sainz se také musel bránit před Lewisem Hamiltonem. Charles se snažil jet mnohem déle a zůstal na trati až do 44. kola, kdy degradace zadní pneumatiky dosáhla bodu, kdy musel zajet do boxů, aby přezul z tvrdé sady na střední. O osm kol později zasáhl trať v Monaku déšť, když byl Sainz pátý, Russell  jedoucí před ním ještě nebyl v boxech ním a Charles Leclerc byl sedmý. Zpočátku byla mokrá jen část tratě, takže se piloti snažili jet dál na slickách, ale nakonec se podmínky zhoršily a všichni přezuli na intermediálky. Carlos poté vyjel z trati v sektoru 2 a ztratil pozice na Hamiltona, Leclerca a Pierra Gaslyho. Když Russell přezul rovnou na Intermediálky, dokázal zůstat před Ferrari. Do konce 55. kola měla první desítka všechny vyměněné pneumatiky, Charles a Carlos do cíle dojeli šestí a osmí.

 

Před námi je Sainzův domácí závod

Šampionát hned pokračuje sedmým závodem, příští víkend se jede Velká cena Španělska. Carlos bude mít přirozeně velkou podporu od svých fanoušků, kteří budou sledovat Madrileño v akci ze své vlastní tribuny Grada55.

Charles Leclerc #16

„Byli jsme na vzadu po včerejší penalizaci. Když začalo pršet, mohli jsme jet na  intermediálkách, ale rozhodli jsme se, že to neuděláme, protože stále bylo hodně aut na slickách, a tak jsme se rozhodli počkat  jestli nepřijde Safety Car, který byste v 90 % případů čekali zde v těchto podmínkách. Samozřejmě, když se ohlédnete zpět, můžete se rozhodnout jinak, ale v té době se to zdálo jako dobrá příležitost, jak vytvořit spoustu míst. Nelituji rozhodnutí, která jsme učinili ohledně naší strategie. Čeho lituji je penalizace na startovním roštu, která pracovala proti nám. Ve druhém stintu šlo o to, udržet vůz na trati a dovést ho do cíle. V této sezóně zbývá ještě hodně závodů a máme několik aktualizací, které nám, doufám, umožní přiblížit se k Red Bullům.“

 

Carlos Sainz #55

„Dnes to byl v Monaku zajímavý závod. Konečný výsledek není to, o co jsem usiloval, protože jsem měl dobré tempo na každé směsi pneumatik a P8 je frustrující. Pit stopy byly dnes klíčové, ale byly to všechno těžké výzvy, zejména výměna pneumatik Inter, protože déšť se velmi rychle zvedl a roztočení na slickách evidentně způsobilo, že jsem ztratil některé pozice. Monako opouštím s hořkou příchutí, ale další je můj domácí závod a my se musíme soustředit.“

 

Šéf týmu Frédéric Vasseur

„V prvním stintu našeho závodu bylo tempo v pořádku: Carlos se několikrát pokusil zatlačit, aby se dostal před Ocona, který byl před ním pomalý, což umožnilo Verstappenovi a Alonsovi dostat se dopředu. Když pak přišel déšť, byli jsme P5 a P7 a rozhodli jsme se zariskovat a pokusit se o P3. Podmínky bylo velmi obtížné zvládnout, protože déšť se ukázal být horší, než se předpovídalo, takže za chybu vlastně nemůžete Carlose vinit, ale musíme se podívat, proč naše tempo nebylo na mokru tak silné. Celkově bylo naše kvalifikační tempo dobré a musíme se snažit to zopakovat příští týden v Barceloně. Pole je tak těsné, že musíte  všechno správně poskládat a sebemenší chyba je drahá. Budeme mít nějaké aktualizace na autě, které by měly být krokem vpřed, pokud jde o výkon, takže počkejme a uvidíme, co dokážeme ve Španělsku.“

 

Rekapitulace závodu

Zataženo, teplota vzduchu 25 stupňů, teplota trati 42 na startu Velké ceny Monaka.

 

Start.

Carlos a Charles se seřadili na roštu na tvrdých sadách pneumatik na čtvrtém a šestém místě a na těchto pozicích zůstali i po startu.

kolo 11.

 Carlos zaútočil na Estebana Ocona na Nouvelle Chicane a narazí do zadní části vozu Alpine a poškodí si vlastní přední křídlo. Ale daří se mu pokračovat, protože ztráta aero přítlaku není významná.

kolo 31.

Lewis Hamilton zajíždí do boxů pro výměnu pneumatik a Charles Leclerc je až pátý.

kolo 33.

Nyní je to Carlos, kdo zajíždí do boxů a je sedmý za Oconem. Charles je až třetí.

kolo 44.

Charles také zajíždí do boxů a vrací se jako osmý, čímž se Carlos posunuje na šesté místo.

kolo 47.

Pierre Gasly v boxech: Sainz pátý, Leclerc sedmý.

kolo 52.

 Začíná pršet. Během několika kol si každý musí přijít pro intermediate pneumatiky. Carlos udělá chybu aspadne za Charlese. Charles Leclerc šestý, Carlos Sainz osmý.

Šachovnicová vlajka.

Už nedochází k žádným změnám a tak piloti Ferrari končí na těchto místech.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – GRAND PRIX DE MONACO 26.-28.5.2023