Velká cena Mexika – sobotní kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

YUKI TSUNODA (AT03-03, CAR 22)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:19,882, POS. 9., 24 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:19,907, (Q2) 1:19,589, POS. 13

„Je trochu škoda, že jsme se dnes nedostali do Q3″ Když se podíváte na tempo v tréninku, bylo to opravdu silné, takže si myslím, že jsme tam měli být. Pozice na trati v našem posledním tlačném kole v Q2 nebyla skvělá, což znamenalo, že jsem nemohl dostat auto do teploty a to ohrozilo kolo. Musíme co nejlépe využít každou příležitost, kterou můžeme, a dostat se na body.“

 PIERRE GASLY (AT03-01, CAR 10)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:20,330, POS. 15., 24 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:20,256, (Q2) 1:19,672, POS. 14

„Včera jsme začali víkend opravdu dobře, ale od FP3 jsme začali hodně bojovat a klouzali jsme na všechny strany.  Normálně jsme schopni najít řešení dříve než v kvali, ale tentokrát se nám to nepodařilo. Se svým posledním odpoledním kolem jsem byl docela spokojený, ale bohužel tam nebylo tempo. Zítra budeme muset něco zkusit, je to tady náročná trať a naše dlouhodobé tempo vypadá silnější, takže v závodě se určitě  najde příležitost, jak se prosadit.“

CLAUDIO BALESTRI (HLAVNÍ INŽENÝR – VÝKON VOZU)

„Včerejší session FP2 byla věnována testování pneumatik, z tohoto důvodu jsme se dnes ráno rozhodli dokončit několik jízd, abychom lépe porozuměli degradaci pneumatik na současných směsích, a zároveň jsme se snažili optimalizovat vozy pro kvalifikaci. Na Yukiho autě jsme předvedli dobrou úroveň výkonu, ale u Pierra jsme našli více problémů a na této straně garáže to nebylo snadné. Před  kvali jsme se pokusili optimalizovat náš výkon s obvyklým doladěním nastavení na Yukiho voze, zatímco u Pierra jsme se rozhodli vyměnit některé díly a také jsme vyzkoušeli jinou strategii pro optimalizaci přípravy pneumatik. Dokázali jsme se dostat do Q2 s oběma vozy bez jakýchkoliv zvláštních problémů, ale pak jsme v další session neměli takovou výkonnost, abychom se dostali do top 10, přičemž Yuki i Pierre zajeli podobné časy na kolo, aby se kvalifikovali na P13 a P14. Nyní zaměříme pozornost na závod. V Mexiku víme, že nadmořská výška je skutečnou výzvou pro všechny systémy auta, takže  se pokusíme udělat  vše, abychom maximalizovali dostupné možnosti k získání bodů.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

STARTING GRID – Gran Premio DE LA CIUDAD DE MÉXICO -30.10.2022