
Teplota: vzduch 22, dráha 32
FP3
Charles Leclerc a Carlos Sainz byli na druhém a sedmém nejrychlejším na závěrečném FP3 před Velkou cenou Maďarska. Během hodiny pršelo s různou úrovní intenzity.
29 kol. Charles a Carlos vyjeli z boxů na sadách do mokrých podmínek. Monacký pilot zajel kolo za 1’43 ”364 a španělský pilot zvládl za 1’44” 283, než zajeli do boxu. Se zbývajícími 15 minutami se vrátili na středních sadách pneumatik, Charles Leclerc zaznamenal 1’45 ”157 a Carlos Sainz 1’47” 757. Relace byla poté označena červenou vlajkou poté co Sebastian Vettel vyjel z trati. V posledních několika minutách se podmínky zlepšily a všichni jeli rychleji. Charles dokončil 14 kol, nejlepší z 1’42 ”141, zatímco Carlos udělal 15 kol, nejrychlejší je 1’43” 589.
Q1
Zlověstné mraky visely nad Hungaroringem ale na začátku nebyl déšť. Carlos a Charles čekají několik minut, než opustí garáž. Vyjeli na měkké sadě pneumatik a nastaví časy 1’19 ”317 a 1’19” 979, než se dostanou na 1’18 ”561 a 1’18” 806. Oba postupují do Q2.
Q2
Charles a Carlos používají stejnou sadu měkkých pneumatik, na kterých jeli v Q1 nastavují časy 1’18 ”769 a 1’18” 849. Zajeli pro novou sadu měkkých pneumatik a dostali se na 1’17 ”946 a 1’17” 768, aby postoupili do Q3.
Q3
Piloti hlásí několik kapek deště, ale trať je v poslední části stále suchá. Každý pilot má k dispozici dvě nové měkké sady pneumatik. Carlos začal na 1’17 ”505 a Charles udělal 1’17” 985. Ve druhé části se oba zlepšují: Charles Leclerc čas 1’17 ”567 a Carlos Sainz se zlepšuje na 1’17” 421. George Russell však poté překročí cílovou čáru, aby porazil španělského pilota o 44 tisícin. Zítra Carlos startuje z druhého místa, o jedno místo před svým týmovým kolegou.

credit: @Scuderia Ferrari Press Office
Scuderia Ferrari se těší na souboje na Hungaroringu ve Velké ceně Maďarska, kdy zítra v 15 SELČ startuje. Carlos Sainz odstartuje z druhého místa na startovním roštu a Charles Leclerc ze třetího místa a jejich cílem bude okamžitě dostat George Russella pod tlak poté, co anglický pilot porazil Carlose na pole o 44 tisícin sekundy a zajel o dvě desetiny rychleji než Charles.
Q3
Carlos a Charles měli pro závěrečný rozstřel dvě nové sady měkkých pneumatik a zajeli časy dostatečně dobré na první a druhé místo. Nicméně Russell projel přes cílovou čáru a zajistil si pole position v čase 1’17″377.
Studijní noc
Nyní nás čeká večer analýzy a hodnocení dat pro jezdce a inženýry, aby se připravili na závod. Tým se bude snažit potvrdit páteční silné tempo, aby dosáhl možného výsledku zítra, kdy se očekává, že teploty vzduchu a trati budou vyšší a trať bude více pogumovaná. Na 70 kol je to dlouhý závod, ale Scuderia má oba vozy na předním konci startovního roštu, zatímco jejich nejbližší rivalové o titul se seřadí uprostřed startovního pole.
Carlos Sainz #55
„S konečným výsledkem nejsem moc spokojený, protože mám pocit, že jsem v posledním pokusu mohl zajet lepší kolo. Raději se však soustředím na pozitiva: pro zítřek jsme v dobré pozici, celý víkend jsem se ve voze cítil pohodlně a stále děláme kroky správným směrem. Jsem si jistý, že dokážeme přenést dobré tempo z pátku do závodu, takže do toho určitě půjdeme. Gratuluji Georgovi k jeho prvnímu pole. Dnes zajel velmi dobré kolo a těším se na zítřejší souboj.“
Charles Leclerc #16
„Nebyla to skvělá session. Pneumatiky byly v těchto podmínkách velmi složité a měl jsem problém je dostat do správného okna, zvláště v Q3. Tempo je tam a my víme, že máme na čem pracovat. Jsem si jistý, že se zítra můžeme vrátit silnější. Gratuluji Georgovi k jeho první pole position, je to speciální!“
Zdroj: Scuderia Ferrari