
Scuderia Ferrari opouští Budapešť se zklamáním, že nedokázala proměnit sobotní výkon v úspěch v závodě. F1-75 nereagoval dobře na chladnější podmínky a nižší úroveň přilnavosti, což mělo dopad na závodní tempo jezdců.
Pneumatiky
Poté, co si Charles Leclerc vedl dobře v první části závodu a ujal se vedení nádherným předjetím George Russella v zatáčce 1 ve 31. kole, trpěl na tvrdé sadě pneumatik nasazených ve 40. kole, takže nebyl schopen odrazit útoky svých soupeřů. Poté absolvoval další pitstop, aby nasadil měkkou sadu pneumatik a nakonec skončil šestý. Carlos Sainz odjel první dva stinty na střední sadě pneumatik, jel dobře a snažil se prodloužit svůj druhý stint. V závěrečných etapách však na ojeté měkké sadě jeho tempo kleslo a nedokázal zaútočit na Russella. Předjel ho také Lewis Hamilton na novější střední sadě pneumatik a musel se spokojit se čtvrtým místem.
Tým se nyní vrací na základnu na další týden práce před povinnou letní přestávkou. Šampionát pokračuje Velkou cenou Belgie 28. srpna.
Carlos Sainz #55
„Dnešní den byl pro celý tým náročný. Očekávali jsme, že budeme mít v závodě silné tempo, ale je jasné, že s těmito nižšími teplotami a podmínkami na trati jsme prostě nebyli dost rychlí, abychom mohli bojovat. Dnešek přinesl některé věci, na které se musíme zaměřit a učit se z nich. Po letní přestávce vše zanalyzujeme a vrátíme se silnější.“
Charles Leclerc #16
„Je škoda, že se nevracíme domů s lepším výsledkem, protože auto se cítilo dobře a dnes jsme měli silné tempo na střední sadě pneumatik. Bohužel tvrdá sada pneumatik v těchto podmínkách prostě nefungovala. Nyní musíme zjistit, co jsme mohli udělat lépe, dobít si baterky o přestávce a být připraveni bojovat ve druhé části sezóny.“
Mattia Binotto, team principal a výkonný ředitel
„Dnešní výsledek je neuspokojivý. Obecně jsme nepodali dobrý výkon, vůz nebyl schopen zopakovat páteční tempo a zvládnout zvládli strategii a zastávky v boxech. Analýza všech aspektů tohoto závodu je naší nejvyšší prioritou v nadcházejících dnech, abychom se co nejlépe připravili na zbývající závody Grand Prix.“
Zdroj: Scuderia Ferrari