PIERRE GASLY (AT03-04, CAR 10)
FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:33,889, POS. 2., 18 KOL
Kvalifikace – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:34,492, POS. 16
„Jsem extrémně zklamaný z kvalifikace, je to velmi frustrující. FP3 pro nás byl skvělý, takže jsme věděli, že dnes odpoledne máme potenciál zajet dobře, ale v Quali jsme úplně minuli cíl. Začátek Q1 se pro nás vyvíjel dobře a byl jsem s naším výkonem docela spokojený, ale dostali jsme se do boxu a poté jsem měl problém s brzdami, takže to bylo opravdu těžké a nemohl jsem se dostat do Q2. Teď je to samozřejmě těžké, ale dnes večer se na všechno podíváme a v neděli uvidíme, jak se můžeme posunout dál.“
YUKI TSUNODA (AT03-02, CAR 22)
FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:36,261, POS. 17., 27 KOL
KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:36,575, POS. 20
„Dnes bylo vždy v plánu vyrazit jen na dvě kola, kvůli penalizaci kvůli motoru, kterou tento víkend podstupuji. Podmínky pro kvalifikaci byly extrémně špatné, dokonce i ve srovnání s FP3 a rozhodně na trati bylo mnohem více stojaté vody, takže jsme nechtěli riskovat. Naším plánem bylo vždy soustředit se na neděli během tréninků, takže doufejme, že jsme auto dobře nastavili, abychom mohli v závodě předjíždět co nejvíce.“
JODY EGGINTON (TECHNICKÝ ŘEDITEL)
„Yuki byl v kvalifikaci záměrně omezen na minimální počet startů kvůli penalizaci na startovním roštu, kterou dostal za zavedení nové pohonné jednotky. Nicméně v případě Pierra po solidním FP3 se očekávalo, že bude následovat soutěžní kvalifikace. Poměrně velký problém s jednou z předních brzd během kvalifikace což znamenalo, že se potýkal s nekonzistentním brzdným výkonem s velkým blokováním předních kol, což mu bránilo získat výkon z vozu, a proto jsme v Q1 vyjeli. Musíme prozkoumat hlavní příčinu problému. Kromě toho jsme mimo pozici pro zítřejší závod, takže budeme muset využít co nejvíce příležitostí, abychom dostali naše vozy dopředu a do boje ve středu pole.“
Zdroj: Scuderia AlphaTauri