Velká cena Japonska – sobotní kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

YUKI TSUNODA (AT03-03, CAR 22)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:32,377, POS. 17., 26 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:31,130, (Q2) 1:30,808, POS. 13

„S dneškem jsem celkem spokojený. Od FP3 jsme udělali dobrý krok, ale bohužel jsme měli problémy s brzdami, hodně jsem s nimi bojoval a v Q1 jsem měl velké zablokování, pak jsem ztratil hodně důvěry v Q2. Myslím, že vyvážení vozu vypadalo dobře a mohli jsme se soustředit, abychom se dostali do Q3, takže je trochu škoda, že jsme to nedokázali. Kromě toho bylo skvělé vidět tady všechny fanoušky, je to pro mě zvláštní příležitost, protože jsem nikdy nezažil tolik fanoušků barvách našeho týmu, nosit  moji čepici a tolik tleskat na každém rohu – bylo to fantastické a dali mi skutečnou vzpruhu. Nyní se musíme zaměřit na zítřejší závod, je tu možnost smíšených podmínek a jsme v dobré pozici, abychom se  dostali dopředu, pokud se naskytne příležitost.“

 PIERRE GASLY (AT03-04, CAR 10)

FP3  – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:32,881, POS. 20., 24 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:31,322, POS. 17TH

„Jsem z dnešního dne zklamaný. Před Quali jsme vyměnili levý přední brzdový kotouč a pak jsme byli v posledním kole za mnoha auty, což znamenalo, že jsme nemohli dostat dostatečnou teplotu do brzd. Pokaždé, když jsem se jich dotkl, zablokoval jsem přední kola, což bylo opravdu náročné a znamenalo to, že náš poslední pokus vyšel vniveč. Zítra to nebude snadné z místa, kde startujeme, ale může pršet. Doufám, že to tak bude, protože by to přineslo více vzrušení a více příležitostí, jak se prosadit. Naše auto funguje dobře na mokru, takže si myslím, že tyto podmínky by pro nás byly nejlepší.“

GUILLAUME DEZOTEUX (VEDOUCÍ VÝKONU VOZU)

„Třetí volný trénink byl těžký. Byla to naše první příležitost nastavit vozy na suchou trať a my jsme měli problém najít správnou rovnováhu, zvláště na Pierrově straně garáže. Přinutilo nás to riskovat více, než bychom obvykle dělali, a před kvalifikací jsme provedli několik významných změn v nastavení obou vozů. Bohužel nás brzdily problémy s materiálem brzd,  což musíme  podrobně analyzovat. Oba piloti se v Q1 hodně potýkali s blokováním předních kol, a zatímco Yuki dokázal zajet dobré kolo, Pierrovi se to nepodařilo a vypadl. V Q2 se Yuki dokázal zlepšit a vytěžil z vozu více, ale stále tam nebyla jistota při brzdění. Při pohledu na závod jsou  stále příležitosti, zvláště pokud v polovině závodu zasáhne déšť, jak naznačují některé předpovědi. Dnes večer probereme různé scénáře a připravíme oba vozy tím nejlepším způsobem.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – Honda Japanese GRAND PRIX 7. – 9.10. 2022