Velká cena Japonska – páteční tréninky – tým Scuderia Ferrari

Déšť byl dominantním faktorem prvního dne návratu Formule 1 do Suzuky. Oba volné tréninky na Velkou cenu Japonska se jely na mokru. Ve druhém byla přidána další půlhodina na trati, což mělo týmům poskytnout čas na vyzkoušení některých suchých směsí Pirelli specifikace 2023, což bylo na mokré trati nemožné. Znamenalo to, že minuty navíc nebyly tak důležité, protože se očekává, že na zítřejší kvalifikaci bude sucho, s jen velmi malou pravděpodobností deště pro závod. Charles dokončil pouhých 25 kol, zatímco Carlos využil maximum z mokrých podmínek, aby porovnal výkon pneumatik pro porovnání pneumatik do přechodných podmínek a do mokra a získal pro tým několik užitečných dat.

FP1

Po dvou F1-75 na trati nebylo ani po 15 minutách jízdy ani stopy. Carlos a Charles odstartovali na plně mokrých sadách, ale za půl hodiny, když déšť mírně polevil, přešli na sady do přechodných podmínek. Španělský pilot byl druhý nejrychlejší s časem 1’42″563, jen o několik tisícin rychlejší než jeho týmový kolega, který zapsal 1’42″634. Carlos odjel 15 kol a Charles dokončil 16.

 

FP2

Ve druhé jízdě byl Carlos šestý nejrychlejší, zatímco Charles byl jedenáctý. Španělský pilot  opět vyzkoušel oba typy pneumatik do mokrého počasí, zatímco monacký pilot chvíli čekal na zlepšení podmínek na trati, než vyjel na Intermediate. Jeho nejlepší kolo z celkových deseti bylo 1’44”709.  Carlos Sainz zajel 23, jeho nejrychlejší byl 1’43”204.

 

Scuderia může zítra očekávat velmi rušný den, kdy budou vozy připravovat jak na kvalifikaci, tak na závod, který se má jet na suché trati. Jde tedy téměř o to, začít od nuly ve třetím volném tréninku, který začíná ve 12 hodin místního času (5 SELČ) se vším, co to obnáší z hlediska pracovní zátěže. Kvalifikace začíná v 15 (8 SELČ).

 

Carlos Sainz #55

„Byl to velmi mokrý pátek, což obvykle znamená, že se moc nejezdí, ale dnes byly podmínky stabilní a mohli jsme testovat jak pneumatiky do přechodných podmínek, tak do mokra.V těchto vlhkých podmínkách jsme se naučili pár věcí, takže celkově můžeme říct, že to byl produktivní pátek. Nyní je čas připravit se na zítřejší kvalifikaci.“

 

Charles Leclerc #16

„Celkově to byl z hlediska výkonu dobrý první den na trati. Zatímco FP1 probíhal dobře a měl jsem z vozu dobrý pocit, o FP2 nemohu nic moc říct, protože jsem měl zcela opotřebované pneumatiky.Zítra by mělo být počasí úplně jiné než co jsme viděli dnes, takže FP3 bude pro nás velmi důležitým tréninkem, abychom se co nejrychleji přizpůsobili podmínkám v přípravě na kvalifikaci.“

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

PRACTICE – Japanese GRAND PRIX 7. – 8.10. 2022