Déšť , teplota: vzduch 19°; trať 21°.
Velká cena Japonska – nedělní závod
Start
I přes silný déšť je závod odstartován. Charles je po boku Maxe Verstappena v 1. zatáčce, ale nemůže ho předjet. Carlos naráží do bariér v sektoru 2 a jeho závod je u konce. Závod je po dvou kolech označen červenou vlajkou.
O dvě hodiny později. Letmýstart za Safety Car povinně na mokrých sadách pneumatik.
kolo 7.
Verstappen a Charles jsou štvrtý a šestý a zajíždějí do boxu pro sadu pneumatik do přechodných podmínek
kolo 8
Verstappen předjel Micka Schumachera a ujal se vedení, zatímco Charles předjel Guanyu Zhou a je čtvrtý.
Kolo 9.
Charles předjel Micka jedoucího na druhém místě.
kolo 12.
Charles začíná mít problémy s pneumatikami a Verstappen zvyšuje svůj náskok.
kolo 18.
Sergio Perez stíhá Charlese, který brání zuby nehty.
kolo 28 .
Verstappen vyhrává, za ním dojeli Charles Leclerc a Sergio Pérez, ale monacký pilot přejel šikanu, za což dostal 5 sekund penalizaci . To ho posunulo na třetí místo.
Charles Leclerc dojel třetí na deštivé Velké ceně Japonska v Suzuce, zatímco Carlos Sainz musel odstoupit po roztočení v úvodním kole.
Dlouhá přestávka
Závod začal včas, ve 14:00 místního času, ale byl zastaven ve 2. kole poté, co Carlos skončil v bariéře ve 12. zatáčce a déšť zesílil. Grand Prix byla restartována o několik hodin později, všichni na pneumatikách do mokra, vlastně to byl sprintový závod na 28 kol. Po sedmi koleche Max Verstappen a Charles zajeli do boxů pro sadu pneumatik do přechodných podmínek a monacký pilot se se svou F1-75 fungující velmi dobře pustil do pronásledování svého holandského soupeře. Po několika kolech však začal trpět zrnitostí pneumatik a musel se bránit před Sergiem Pérezem, který se za ním blížil. Leclerc dojel na druhém místě, ale chvíli před tím projel závěrečnou šikanu vedoucí na rovince start-cíl, za což dostal pětisekundovou penalizaci, která ho posunula na třetí místo. Max Verstappen tak získal titul mistra světa jezdců.
Šampionát pokračuje za čtrnáct dní Velkou cenou Spojených států.
Charles Leclerc #16
„Dal jsem do toho všechno, ale dnes to pro nás byl těžký závod. V prvních kolech jsme byli silní v zahřívání pneumatik, ale pak to všechno zmizelo. Zejména na konci jsem bojoval s degradací přední pneumatiky a bylo opravdu těžké udržet Checa (Pereze) za sebou. Blahopřeji Maxovi (Verstappenovi) a Red Bullu k neuvěřitelné sezóně, odvedli skvělou práci a zaslouží si titul. Poslední čtyři závody využijeme k práci na rozboru závodu, hospodaření s pneumatikami a k tomu, abychom se stali celkově silnějším týmem, a mohli příští rok přijmout ještě lepší výzvu. V posledních dvou závodech jsme již udělali kroky správným směrem a budeme pokračovat tímto směrem až do konce.“
Carlos Sainz #55
„Náročná neděle plná zklamání. V době, kdy závod začal, se blížilo call do boxů na přezutí z mokré sady pneumatik na sadu do přechodných podmínek, ale abych byl upřímný, viditelnost na obou sadách pneumatik byla nulová, což bylo největší omezení. Snažil jsem se dostat se z Perezova spreje a ocitl jsem se ve velké louži, dostal jsem aquaplaning a nemohl jsem udělat nic, abych auto udržel. V tu chvíli mi šlo jen o to, abych se nedostal do kolize. Byl jsem v nebezpečné pozici uprostřed trati a věděl jsem, že mě ostatní piloti nevidí. Naštěstí pro všechny se dnes nic horšího nestalo. Blahopřeji Maxi Verstappenovi a Red Bullu k titulu mistra světa.“
Mattia Binotto Team Principal & Managing Director
„Především gratuluji Maxovi k zisku druhého titulu mistra světa v této skvělé sezóně. On si to zaslouží. Z naší strany je výsledek tohoto zkráceného závodu spíše zklamáním, zejména pro Carlose, který musel odstoupit v úvodním kole za opravdu náročných podmínek. Charles odjel celkově dobrý závod, ale bohužel trpěl opotřebením pneumatik na sadě do přechodných podmínek poté, co v prvních kolech po zastávce v boxech velmi tlačil. Nyní zaměříme svou pozornost na poslední čtyři závody, připravíme se bojovat v Austinu za čtrnáct dní.“
Zdroj a foto : Scuderia Ferrari