Velká cena Japonska – nedělní závod – tým Scuderia AlphaTauri

YUKI TSUNODA (AT03-03, CAR 22)

ZÁVOD – POS. 13

„Bylo to těžké odpoledne. Samozřejmě jsem chtěl skončit na bodech, takže je opravdu škoda, že jsem to dnes nedokázal. Myslím, že jsem dnes udělal to nejlepší, co jsem mohl, a vytěžil z auta maximum, ale tempo tam prostě nebylo. Celý víkend zde byl stále tak vzrušující, opravdu jsem si užil svou první zkušenost s řízením vozu F1 na mé domácí trati a chtěl bych moc poděkovat všem fanouškům, kteří přišli podpořit mě i ostatní. týmu, zvláště v dnešních deštivých podmínkách. Také velká gratulace Maxovi k vítězství na mistrovství světa – je skvělé, že japonští fanoušci toho byli dnes zde svědky!“

PIERRE GASLY (AT03-04, CAR 10)

ZÁVOD – POS. 17.*

„Chtěli jsme dnes zkusit něco jiného, ​​ale na této trati je velmi těžké předjíždět a snažili jsme se, co jsme mohli, ale nakonec nám to moc nevyšlo. Je to škoda, protože je to pro nás a Hondu speciální závodní víkend, ale zároveň je skvělé, že Max dokázal vyhrát šampionát. Byl neuvěřitelný, neustále vyhrával a vždy podával nejlepší výkony a má vše, aby se stal mistrem světa, takže jemu, Red Bullu a Hondě obrovská gratulace. Vyhrát titul tady v Suzuce je extra speciální, takže mám za ně opravdu radost.“

*Kvůli penalizacím klasifikován jako 18

GUILLAUME DEZOTEUX (VEDOUCÍ VÝKONU VOZU)

„Byla to pro nás těžká neděle a dnes se nám v Suzuce nepodařilo získat body. Při startu z pitlane byl Pierre schopen okamžitě se chytit v závodě, ale byl zasažen panelem, který se rozlomil při havárii Carlose Sainze. To mu zlomilo přední křídlo a křidélko předního kola, ale během období červené vlajky jsme to dokázali opravit. Při restartu byla viditelnost velmi špatná, ale přilnavost trati byla dost dobrá na to, aby ihned přezul na sadu pneumatik do přechodných podmínek a dostal se před  vozy, které zůstaly na mokrých sadách pneumatik. Rychle se posouval dopředu a my jsme se rozhodli pro další zastávku, což bohužel nestačilo na předjetí skupiny aut před Pierrem. Pokud jde o Yukiho závod, začal docela dobře tím, že získal pozice před červenou vlajkou. Pak ztratil trochu času za Norrisem při svém prvním stintu. Rozhodli jsme se ho také zavolat do boxů pro druhou sadu pneumatik do přechodných podmínek, abychom zaútočili na skupinu vozů zadržených Latifim. Yuki předvedl řadu pěkných předjetí a probojoval se polem, ale na body to dnes bohužel nestačilo. I když doufáme, že v příštích závodech bude lepší, rád bych Maxovi pogratuloval k tomuto úžasnému druhému titulu mistra světa.“

 

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – Honda Japanese GRAND PRIX 7. – 9.10. 2022