Velká cena Itálie – nedělní závod – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po nedělním závodě

LIAM LAWSON (AT04-03, CAR 40)

ZÁVOD: POS. 11.

„Pár věcí se dnes pokazilo, musíme se podívat na začátek, protože jsem mohl odvést lepší práci, a to je místo, kde jsme ztratili šanci. Tempo tehdy nebylo tak špatné, ale závod nám trochu utekl. Stále se učím postupy a rozhodně se začínám cítit pohodlněji v autě, ale jsem trochu zklamaný ze svého závodu, protože si myslím, že jsme dnes mohli mít tempo na body. Nejsem si však jistý, takže se na to musíme podívat. Tyto závody jsou delší, než jsem zvyklý, takže se určitě přizpůsobuji, ale cítil jsem se mnohem lépe připravený než minulý víkend, takže jsem za to rád.“

YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)

ZÁVOD: DNS 

„Slyšel jsem divný zvuk z auta a pak už jsem necítil žádnou energii. Přesný důvod zatím neznáme, ale budeme to vyšetřovat. Samozřejmě, žádný problém se spolehlivostí by nebyl pěkný, ale letos je to teprve poprvé, takže zůstáváme pozitivní a vracíme se silnější. Chtěl jsem závodit, zejména startovat tak blízko bodů v našem domácím závodě, takže je to škoda, protože naše tempo vypadalo během tréninku docela silně, ale je toho hodně, co si z tohoto víkendu můžeme vzít. Výkon vozu vypadal v posledních několika víkendech konzistentně solidně, a i když jsme se v některých dnech trápili, byli jsme schopni se druhý den vrátit silnější. Schopnost vytěžit maximum je jednou z našich silných stránek, takže se neobávám budoucnosti.“

CLAUDIO BALESTRI (HLAVNÍ INŽENÝR – VÝKON VOZIDLA)

„Dnes bylo cílem získat body, což se nám nepovedlo. Yuki startoval na 11. místě, ale jeho závod skončil před startem kvůli problému s pohonnou jednotkou během zaváděcího kola, kdy odstavil vůz na trati. Pokud jde o Liama, který při restartu startoval z 11. místa, rozhodli jsme se nasadit mu střední sadu pneumatik, které se ukázaly být hlavní směsí vybranou téměř všemi vozy na startovním roštu, abychom umožnili určitou flexibilitu se strategií. Na konci 1. kola byl Liam na 12. místě a byl schopen držet krok s vozy kolem něj, ale degradace pneumatik, která je v Monze kritická, zejména vzadu, byla vysoká. Proto jsme ho ve 13. kole zajeli do boxů, aby přezul na tvrdou směs. Chtěli jsme více tlačit na pneumatiky, abychom zvolili strategii dvou zastávek, takže jsme ho ve 33. kole povolali znovu, aby nasadil další střední sadu  pneumatik. V posledním stintu byly časy na kolo dobré a Liam zmenšoval ztrátu ve srovnání s některými jezdci s jednou zastávkou. V posledním kole jsme byli schopni předjet Sargeanta, zatímco Bottas zůstal vpředu, takže Liam dokončil závod na 11. místě, těsně mimo body. Nyní se musíme vrátit domů a analyzovat, co jsme mohli udělat lépe, abychom se vrátili silnější v Singapuru i mimo něj.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Formule 1 – PIRELLI GRAN PREMIO D’ITALIA 1.-3.9.2023