Velká cena Francie – vyhlídky týmu Scuderia Alpha Tauri

Piloti týmu Scuderia AlphaTauri se podělili o svá očekávání před Velkou cenou Francie.

 PIERRE GASLY

„Ukázalo se, že Rakousko je víkend, na který rádi zapomeneme, takže se velmi těším, že budu moci znovu závodit na Paul Ricard. Kvalifikace na Red Bull Ringu byla dobrá, byli jsme těsně mimo první desítku na trati, o které jsme věděli, že pro nás bude komplikovaná. Ale poté se nám závody ve sprintu bohužel nikdy nevyvíjely dobře. V neděli se mi stal incident a neměli jsme výkonnostní úroveň, kterou jsme potřebovali, abychom bojovali, přičemž dvě penalizace samozřejmě nepomohly. radši se dívejte dopředu a doufám, že se to s aktualizacemi, které budeme mít na autě tento víkend, zlepší . Jsou hlavně na aero-straně a měly by přinést skutečný krok ve výkonu, takže jsem zvědavý vyzkoušet je na Paul Ricardu v naději, že nás mohou vrátit do boje o body. Je to speciální víkend, protože je to můj domácí závod, zvláště letos, protože panuje určitá nejistota ohledně budoucnosti Velké ceny Francie. Nevíme jestli to zůstane v kalendáři na příští rok, tak si chci ten okamžik užít a sdílet to se všemi fanoušky, příznivci a francouzskými nadšenci do závodů F1. Ve skutečnosti jsme pro mé fanoušky zorganizovali speciální Gaslyho tribunu na šikaně na zadní rovince. Je hezké mít možnost udělat něco trochu osobnějšího a  přiblížit se jim o něco více než obvykle. Bude dobrá atmosféra a doufám, že předvedeme také dobrý výkon, abychom před francouzským publikem dosáhli dobrého výsledku.“

 YUKI TSUNODA

„Rakousko bylo zatím jedním z nejtěžších závodních víkendů sezóny a pravděpodobně formát Sprint to ještě zhoršil. Vím, že je to pro všechny stejné, ale znamenalo to, že jsme před závodem neměli moc času na dlouhodobou práci. Naše výkonnostní úroveň v Quali byla v pořádku, ale ve sprintu jsme neměli žádné tempo. Pozitivní je, že jsem byl spokojený s mým přístupem k závodu a s úrovní koncentrace, vyvaroval jsem se chyb na trati, takže to byl dobrý krok pro mě. Několikrát jsem závodil  na Paul Ricard, v Euro-Formule a Formuli 3 a loňská Velká cena pro mě byla docela těžká, protože jsem musel startovat z boxové uličky poté, co jsem  v kvalifikaci chyboval. Je to trať kde potřebujete nastavení, které dobře funguje ve středně rychlých zatáčkách a může to být docela složité, protože máte vysokorychlostní rovinku a zatáčku Signes, ale také zatáčky s nízkou a střední rychlostí na konci sektorů 1 a 3. Normálně by to zvýraznilo některá slabá místa našeho vozu, ale ve Francii budeme mít aktualizace, takpevně  doufám, že tomu tak již nebude. Je opravdu čas, abychom se vrátili do Q3, abychom si v neděli usnadnili získávání bodů. Rozhodli jsme se pro velký upgrade spíše než pro spoustu malých. Nová modernizace je zaměřena na přidání větší zátěže do vozu, protože jsme byli ve střední až vysoké rychlosti zatáčkami docela slabí. Doufejme, že nám to přinese větší konzistenci a umožní nám znovu bojovat na špici středu pole.“

Za hledím přilby S2 | E8 – BÝT MECHANIKEM

Normálně mluví o tom, jaké to je řídit vůz F1, ale tentokrát nám Pierre Gasly a Yuki Tsunoda řekli, jakými by byli mechaniky, kdyby byli součástí našeho závodního týmu, odpovědi byly zajímavé.

Zdroj: Scuderia AlphaTauri