
Carlos Sainz postoupil z 19. místa na páté místo. Charles Leclerc odstoupil ze závodu
Počasí: jasno, sucho. Teplota: vzduch 31°, dráha 54°.
Start.
Charles si udržuje vedení a do konce prvního kola je Carlos až 17.
Kolo 3.
Carlos předjel jedno auto za kolo, nejprve Valtteri Bottase, poté Pierre Gaslyho, Micka Schumachera a Alexe Albona, aby se dostal až na 13. místo.
Kolo 9.
Charles jel těsně před Maxem Verstappenem a Carlos předjel Kevina Magnussena a je 12.
Kolo 12.
Carlos předjel Sebastiana Vettela jedoucího na 11. místě a v příštím kole Lance Strolla, aby se posunul na body.
Kolo 16.
Max Verstappen zajel do boxů přezout na tvrdou sadu pneumatik a vyjel na sedmém místě.
Kolo 17.
Carlos Sainz předjíždí Daniela Ricciarda na devátém místě.
Kolo 18.
Charles vyjel z trati v zatáčce 11 a jeho závod byl u konce. Na trať vyjel safety car. Carlos zajel do boxů pro střední sadu pneumatik a vyjel jako osmý.
Kolo 21.
Závod pokračuje a Carlos se posouvá na sedmé místo, když předjíždí Landa Norrise.
Kolo 22.
Carlos Sainz předjíždí Fernanda Alonsa a je pátý.
Kolo 23.
Carlos dostal pět sekund penalizaci za nebezpečný výjezd.
Kolo 30.
Carlos předjel George Russella po vnější straně zatáčky Signes a posunul se na čtvrté místo.
Kolo 43.
Carlos v boxech novou sadu středních pneumatik. Vyjíždí jako devátý a v dalším kole předjíždí Estebana Ocona a Daniela Ricciarda. Další dvě kola postoupil před Landa Norrise a je šestý.
Kolo 48.
Carlos také předjíždí Fernanda Alonsa a je pátý.
Závěr závodu
Max Verstappen vítězí před Lewisem Hamiltonem, George Russellem, Sergiem Perezem a Carlosem Sainzem.
Velká cena Francie – nedělní závod
Smíšené pocity pro Scuderii Ferrari přicházejí na konci Velké ceny Francie. Na jednu stranu předvedl skvělý závod Carlos Sainz, který se posouval z 19. na páté místo, ale na druhou stranu Charles Leclerc odstoupil, když v zatáčce 11. v 18 kole havaroval, přestože vedl a hledal cestu, aby si zajistil čtvrté vítězství v sezóně.
Závod
Charles si udržel vedení na startu a, jako tomu bylo v Rakousku před čtrnácti dny, maximálně využil schopnosti F1-75 lépe zvládat pneumatiky, aby ujel Maxi Verstappenovi. Carlos čekal v počátečních fázích na čas a pracoval na tom, aby dostal do pneumatik správnou provozní teplotu, než se začal posouvat v pořadí. Španělský pilotse brzy dostal do první desítky, a když Charles v 18. kole vyjel do bariéry. Když byl safety car ukončen, Carlos zajel do boxů, aby nasadil střední sadu pneumatik. Bohužel sportovní komisaři usoudili, že došlo k nebezpečnému výjezdu, když opouštěl boxy a dostal penalizaci 5 sekund. Na čerstvé sadě pneumatik byla Carlosova rychlost okamžitě vynikající, což mu umožnilo dostat se až na třetí místo se dvěma nezapomenutelnými předjetími, nejprve George Russella v Signes a poté Sergia Pereze v poslední zatáčce. Poté musel znovu zajet do boxů, aby odpykal penalizaci, v tu chvíli byl jeho vůz vybaven další sadou středních pneumatik. Carlos se dokázal probojovat zpět na páté místo a připravil tak Maxe Verstappena o nejrychlejší kolo závodu. Fanoušci ho zvolili „pilotem dne“.
Maďarsko před přestávkou
S hořko-sladkým pocitem se tým vrací do Maranella, i když je jasné, že automobilový balíček je konkurenceschopný, takže může zamířit do Budapešti na Grand Prix Maďarska, před obvyklými čtrnáctidenními letními prázdninami.
Carlos Sainz #55
„Dnes to byl těžký závod, ale také jsem si užil projíždění polem a spoustu předjíždění. Vyrovnat se s tvrdou sadou pneumatik bylo obtížně, ale jakmile jsem přezul na střední sadu, tempo se hodně zlepšilo a podařilo se mi dělat dobré předjížděcí manévry. Dnes jsem ze sebe vydal všechno a i když jsme měli trochu smůlu se zastávkou v boxech a penalizací, dokázali jsme bojovat vepředu. Jako vždy si v těchto dnech vše zkontrolujeme, abychom zjistili, kde se můžeme zlepšit, a doufejme, že před letní přestávkou přivezeme domů lepší výsledek. Je mi líto Charlese, protože jel skvěle. Budeme tlačit dál.“

credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Charles Leclerc #16
„Jsem velmi zklamaný. Tohle není výsledek, který jsem dnes chtěl, protože jsme měli tempo na to, abychom vyhráli. Udělal jsem chybu a zaplatil za to vysokou cenu. Teď pojedu domů, abych se znovu nastartoval před dalším závodem v Maďarsku, kde do toho dám ještě jednou všechno.“

credit: @Scuderia Ferrari Press Office

credit: @Scuderia Ferrari Press Office
Mattia Binotto Team Principal & Managing Director
„I když tento výsledek nebyl zdaleka takový, jaký jsme chtěli, i tak si z tohoto závodu můžeme odnést některá pozitiva. Za prvé, F1-75 byla velmi konkurenceschopná, a to i na této obtížné trati Paula Ricarda. Nemá smysl se pozastavovat nad Charlesovou chybou. Tyto věci se mohou stát i skvělým pilotům, jako je on. Carlos měl silný víkend, počínaje kvalifikací, kdy udělal to, co se od něj pro tým vyžadovalo. V závodě byl trpělivý v počátečních fázích a poté se kolo po kole umisťoval, včetně několika skvělých předjíždění. Nyní se díváme dopředu do Maďarska, kde chceme znovu bojovat o vítězství.“
Zdroj: Scuderia Ferrari