Velká cena Británie – nedělní závod – tým Scuderia AlphaTauri

YUKI TSUNODA (AT03-03, AUTO 22) – POS. 14

„Byl to těžký den. Kolize, kterou jsem měl na startu závodu, byla naprosto nevyhnutelná, auto přede mnou jelo bokem a nemohl jsem nic dělat. Naštěstí jsem si poškodil pouze přední křídlo a mohl se vrátit do boxů pod červenou vlajkou a pokračovat v závodě po restartu. Bohužel jsem měl později kontakt s Pierrem. Musím si to pořádně prohlédnout, ale v tuto chvíli si myslím, že jsem mohl počkat na další příležitost, abych ho předjel. V zatáčce jsem měl dobrou rychlost, takže jsem si myslel, že to zvládnu, také jsem nečekal, že Pierre zavře tak silně, takže to je z mé strany chyba. Hlavně se chci týmu omluvit. Poté jsem měl poškozené auto, bylo to velmi náročné na řízení a to pro mě velmi ztížilo zbytek závodu.

 PIERRE GASLY (AT03-04, AUTO 10)  – DNF

„Byl to náročný výkend, po restartu závodu jsem  jel sedmý, byli jsme ve skvělé pozici. Po incidentu s Yukim jsem měl poškozené zadní křídlo, takže jsme museli auto odstavit. Každý bod je cenný, zvláště v sezóně, jako je tato, takže jsem zklamaný dnešním konečným výsledkem, protože to byla zbytečná kolize. Nehoda Zhoua na začátku závodu byla opravdu děsivá, bylo šokující vidět ho hlavou dolů, ale jsem rád, že je v pořádku, to je nejdůležitější.“

JODY EGGINTON (TECHNICKÝ ŘEDITEL)

„Je velmi frustrující zahodit pravděpodobný bodový zisk o víkendu, kdy tým a piloti tak tvrdě pracovali, aby z balíčku vytěžili maximum a dostali vozy do pozice, kde budou bojovat o body. Kontakt mezi týmovými kolegy není nikdy dobrý, ale v tomto případě, kdy obě auta utrpěla rozsáhlá poškození, a  jedno z nich jsme museli odstavit, už nebylo cesty zpět. Jako tým si sedneme a povedeme nezbytné diskuse, protože Yukiho manévrh nebyl nejlepší a je třeba se tomu vyhnout. Paralelně se kluci budou snažit opravovat auta a zajistit, abychom byli na další závod připraveni tak, jak je to jen v lidských silách.“

 

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – Lenovo British Grand Prix 1.-3.7. 2022