Velká cena Brazílie – sobotní sprint – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů týmu Scuderia AlphaTauri po sobotním sprintu

YUKI TSUNODA (AT04-04, Vůz č.22)

SPRINT SHOOTOUT – NEJLEPŠÍ KOLO: (SQ1) 1:12.358, (SQ2) 1:11.676, (SQ3) 1:11.019, 6. MÍSTO

SPRINT ZÁVOD – P6

„V první řadě velká gratulace týmu! Včerejšek nebyl náš den, ale společně jsme dnes udělali velký comeback. Včerejší 16. místo pro Grand Prix a 6. místo pro dnešní závod Sprint ukazuje velký krok správným směrem. Řídit auto bylo příjemné, ale musíme pochopit, proč byl takový rozdíl mezi včerejškem a dneškem. Bylo tam pár míst, kde jsem se mohl zlepšit v jízdě, a myslím, že poslední kolo v SQ3 bylo zatím mým nejlepším kolem, což mi umožnilo startovat z dobré pozice pro sprint závod. Využili jsme naši příležitost a skončili jsme na šestém místě, což je zatím nejlepší umístění v této sezóně. S několika koly navíc bych mohl být schopen bojovat o páté místo s Leclercem před námi. Se svým závodním uměním jsem dnes spokojený a rychlost, kterou vůz měl, zejména v závodě, byla silná. Daniel měl také dobré tempo, takže to byla velká týmová práce. Dobrá práce od týmu, protože bez jejich tvrdé práce bych nebyl v takové pozici. Teď se těším na zítřejší další závodění. Nyní jsme v dobrém rytmu, takže na tom budeme stavět a do zítřka přineseme ještě více výkonu. Nebude to snadné, protože startujeme více vzadu, ale víme, že náš vůz je dobrý, takže budeme předjíždět, jak jen to bude možné, s možností získat body.“

Pilot týmu Scuderia AlphaTauri Yuki Tsunoda

DANIEL RICCIARDO (AT04-02, VŮZ č.3)

SPRINT SHOOTOUT – NEJLEPŠÍ KOLO: (SQ1) 1:12.175, (SQ2) 1:11.423, (SQ3) 1:11.122, 8. POZICE

SPRINT ZÁVOD – P9

„Dnes jsem se cítil mnohem lépe. Když se ohlédnu zpátky, moje včerejší kvalifikační kolo byla z velké části moje chyba, protože jsem nepočítal, když to bylo potřeba. Na středně tvrdých pneumatikách, zejména v Q2, to šlo opravdu dobře a s tímto kolem jsem byl velmi spokojený. Na měkké směsi jsem se opět trápil v první a druhé zatáčce, i když ne tolik jako včera, a byl jsem trochu zklamaný ze svého posledního kola. Šesté a osmé místo je pro nás jako tým dobrý výsledek. Závod ve sprintu rozhodně nebyl nudný. Na jednu stranu bylo fajn být v bitvě a bavilo mě to, ale jsem také opravdu frustrovaný. Jak jsme ukázali dnes ráno, když jsme měli oba vozy v první osmičce, rozhodně jsme měli rychlost na to, abychom získali body, takže gratulujeme Yukimu, kterému se to podařilo. Pokaždé, když jsem v první zatáčce předjel Carlose, předjel mě s DRS. Jsem také frustrovaný sám ze sebe, že jsem nechal otevřené dveře Oscarovi, který mě předjel v osmé zatáčce. Strategicky mohu zítra provádět lepší manévry. Některé věci se v průběhu závodu změnily, pravděpodobně také kvůli asfaltu, který tu máme, ale myslím, že jsem si vedl dobře, když jsem v polovině závodu přizpůsobil svůj jezdecký styl. Ve skutečnosti jsme na Carlose (Sainze) v posledních kolech hodně získali. Bohužel pod šachovnicovou vlajkou jsme stále ztráceli pár desetin. Když se na to podívám pozitivně, myslím, že je vzrušující vidět kroky vpřed, které jsme s vozem udělali. Také jsem se během závodu naučil nějaké věci a nechám si je na zítřek v zadní kapse. Podíváme se na záznamy a vymyslíme, jak lépe plánovat předjíždění, pokusit se najít trochu čistší vzduch a využít tohoto tempa.“

Pilotl týmu Scuderia AlphaTauri Daniel Ricciardo

CLAUDIO BALESTRI (HLAVNÍ KONSTRUKTÉR – VÝKONNOST VOZIDLA)

„Po včerejší neuspokojivé kvalifikaci jsme se dnes pokusili vytěžit maximum z našeho balíku. Dnes ráno během SQ1 jsme se rozhodli absolvovat dvě měřená kola, což nám umožnilo postoupit do SQ2. Nebylo to snadné, ale měli jsme štěstí, že jsme zajížděli časy na kolo, než kolize mezi Oconem a Alonsem způsobila vyvěšení červené vlajky. Do druhé části rozstřelu vyrazila většina špičkových týmů na zelenou, zatímco my jsme se rozhodli počkat na poslední chvíli, abychom získali výhodu vylepšení trati. Tato strategie se vyplatila a do SQ3 jsme se dostali s oběma našimi vozy. Pro SQ3 jsme měli trochu výhodu oproti ostatním vozům v první desítce, protože jsme měli novou sadu pneumatik pro oba jezdce. S Yukim na šestém místě a Danielem na osmém místě jsme zajeli velmi konkurenceschopné časy. Tento dobrý výsledek nás dostal do dobré pozice pro zisk bodů ve sprintu a přesně to se nakonec stalo. Bohužel to bylo jen s jedním autem. Rozhodli jsme se odstartovat do sprintu na nové sadě měkkých pneumatik ve srovnání s ostatními vozy z první desítky, které startovaly na použitých měkkých pneumatikách. I když jsme s oběma vozy v 1. kole ztratili jednu pozici, oba piloti během závodu předváděli konkurenceschopné tempo a vyvíjeli tlak na obě Ferrari před nimi. V poslední části závodu získal Yuki další pozici, když předjel Hamiltona, který se trápil s pneumatikami. Na konci sprintu skončil Yuki na 6. místě a Daniel na 9. místě, těsně za body, což je škoda. Nyní se těšíme na to, zda se nám podaří získat body během Grand Prix. Naše startovní pozice není fantastická, ale naše dnešní rychlost byla dostatečně silná na to, abychom zítra doufali v body.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – ROLEX GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 3.-5.11.2023