Velká cena Brazílie – sobotní kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po sobotní kvalifikaci

YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:12,714, 13. MÍSTO, 29 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:10,837, 16. MÍSTO

„Mám pocit, že jsme dnes nevyužili maximum našeho balíčku. V posledním kole jsem neměl čistý vzduch, což ovlivnilo můj čas na kolo. Naše tempo dnes nebylo, takže se budeme muset podívat na to, co se stalo, a uvidíme, jak se můžeme zlepšit. Není to snadný víkend, protože už nemůžeme masivně měnit nastavení vozu, takže je to o tom, abychom z vozu vytěžili výkon pro zítřek a neděli. Uděláme vše pro to, abychom se co nejvíce zlepšili.“

DANIEL RICCIARDO (AT04-02, VŮZ 3)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:12,778, 14. POZICE, 27 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:10,843, 17. MÍSTO

„Je to frustrující, protože jsme byli rozhodně rychlejší, než jsme předváděli, a byl tu potenciál pro Q2 a možná i Q3, ale v posledním kole se nám to nepovedlo. Na začátku kola jsem nedostal pneumatiky na správné místo, takže jsem byl v první zatáčce příliš horký a v prvním sektoru jsme ztratili kus času. Od té doby se kolo začalo trochu točit. Na druhou stranu jsem spokojený se zlepšením, které jsem v autě oproti dopoledni našel. Dnes večer se podívám na to, jak můžeme vytěžit výkon pro zbytek víkendu.“

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)

„V tomto závěrečném sprintu sezóny tady v Brazílii jsme neměli nejúspěšnější pátek. Během prvního volného tréninku jsme zkoumali různé možnosti nastavení, zaměřili jsme se hlavně na tvrdé a střední směsi a měli jsme v úmyslu šetřit měkké pneumatiky na kvalifikaci. S vozem jsme neměli žádné větší problémy nebo omezení, jen obvyklou nízkou přilnavost na začátku tréninku na zelené trati. Cítili jsme, že auto je přiměřeně konkurenceschopné. Bylo jasné, že mezery jsou těsné, jak už to tak na Interlagosu bývá, takže během kvalifikace jsme absolvovali tři jízdy na nových měkkých pneumatikách s Yukim a dva průjezdy s Danielem. Po odkladu startu Q1 byl déšť velmi silný, ale minul trať na severu a neměl žádný dopad. I když jsme se v každém z průjezdů zlepšili, neměli jsme dostatečnou rychlost na to, abychom se dnes dostali do Q2, což bylo frustrující vzhledem k tomu, že ztráta byla menší než jedna desetina. Věděli jsme, že nebudeme tak konkurenceschopní jako v Mexiku, ale očekávali jsme víc, než jsme dnes dosáhli. Projdeme data, pokusíme se pochopit, co se stalo, a provedeme jakékoli změny na voze v Parc Ferme, abychom ho vylepšili pro zítřejší Sprint Shootout.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Formule 1 – ROLEX GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 3.-5.11.2023