Scuderia Ferrari skončila ve sprintu na čtvrtém a pátém místě díky Carlosu Sainzovi a Charlesi Leclercovi. Výsledek nebyl tak dobrý, jak se očekávalo, hlavně kvůli provozu v boxové uličce, kdy všichni jezdci zajeli do boxů.
Opožděný start.
Pět minut před startem začalo silně pršet, a tak byl start odložen o 30 minut, přičemž všechny vozy musely nasadit pneumatiky do extrémního mokra. Ze třetího a čtvrtého místa Carlos a Charles spolu se zbytkem balíku opustili startovní rošt za safety carem, který pět kol vedl pole, aby odstranil část stojaté vody a zlepšil tak viditelnost. Po startu zajel Carlos přímo do boxů, stejně jako Oscar Piastri před ním a dalších osm vozů. Pit stop španělského pilota proběhl podle plánu, ale pak musel čekat, až se objeví mezera v koloně vozů přijíždějících do boxů, což ho stálo tři místa, čímž se dostal za Pierra Gaslyho, Sergia Péreze a Lewise Hamiltona. Charles přijel v dalším kole a i on ztratil čas v boxové uličce, nakonec se vrátil za svého týmového kolegu. Sainz a Leclerc tak měli jen šest kol na to, aby se pokusili posunout pořadím nahoru a podařilo se jim dostat se před Péreze a poté těžit z Hamiltonovy pětisekundové penalizace za způsobení kolize s Pérezem, který pak musel odstoupit s poškozeným vozem. Charles a Carlos protnuli cílovou čáru hned za Pierrem Gaslym a Lewisem Hamiltonem a byli klasifikováni na čtvrtém a pátém místě.
Zítřejší den závodu.
Nyní se tým soustředí na zítřejší Grand Prix, kdy jezdce a týmy čeká 44 kol a spousta neznámých. Déšť způsobil, že během jediného volného tréninku v pátek nikdo nebyl schopen vyhodnotit závodní tempo na pneumatikách do sucha, zatímco předpověď na zítřek je stále nejasná, i když je menší pravděpodobnost deště. Již 20. v kariéře startuje Charles z pole position, Carlos je čtvrtý na roštu.
Carlos Sainz #55
„Měli jsme dobré tempo s Intermediálkami, ale přišli jsme o lepší výsledek. Zastávka v boxech byla dnes klíčová a bohužel jsme tam ztratili některé cenné pozice. Podíváme se na to, ale jinak to byla pro tým solidní sobota a v těchto podmínkách jsem se cítil dobře. Nyní se soustředíme na zítřek: je těžké vědět, jaké bude naše tempo během závodu, takže dávám přednost opatrnosti. Těším se však, až dáme vše dohromady a dokončím tuto první část sezóny s dobrým výsledkem. Pojďme zase závodit!“
Charles Leclerc #16
„Dnes jsme náš balíček nemaximalizovali. Startoval jsem na pneumatikách do extrémního mokra jako všichni ostatní a zajel jsem jedno kolo za Carlosem, což si myslím, že byla správná volba, protože bychom ztratili více času pit stopem hned za ním. Bohužel jsme ztratili čas v boxové uličce a v důsledku toho jsme tam přišli o několik pozic. Zítřejší závod bude hodně záviset na počasí, protože týmy nastavily své vozy pro různé podmínky. Je to vždy trochu risk, nejen pokud jde o strategii, ale potřebujete také trochu štěstí. V každém případě by to měl být dobrý boj a těším se, až se vrátím do auta.“
„Za prvé si myslím, že vedení závodu rozhodlo správně o startovním postupu. Musíme klást bezpečnost na první místo a hlavním zájmem je viditelnost. Co se týče našeho závodu, měli jsme smůlu, že jsme ztratili místa jak s Carlosem, tak s Charlesem, protože oba pit stopy byly ovlivněny provozem v boxové uličce, což znamenalo, že jsme nebyli schopni uvolnit naše vozy zpět do rychlého pruhu. Bohužel je to vždy trochu riskantní, když jste blízko vjezdu do boxové uličky, protože nevidíte, kdo přijíždí z trati, takže jsme nechtěli příliš riskovat. Nyní se musíme soustředit na zítřek. Nikdo nebyl schopen pracovat na závodním tempu a dnešní sprint neposkytl žádné zvlášť užitečné informace. Z toho, co jsme dosud viděli, se zdá, že náš výkon je docela dobrý, a to jak na pneumatikách do mokra tak do sucha a zítřejší počasí by mohlo být o něco lepší s nižší pravděpodobností deště. Počínaje prvním a čtvrtým místem musíme této příležitosti co nejlépe využít.“
Zdroj: Scuderia Ferrari