Výroky pilotů týmu Scuderia AlphaTauri po pátečních trénincích a kvalifikaci
YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)
FO1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 2:09,067, POS. 7., 8 KOL
KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:59.044, (Q2) 1:53.148, POZICE 11.
„Tempo bylo docela dobré a jsem spokojený s kolem, které jsem poskládal. Nakonec byla většina vozů za mnou, takže využili příležitosti, protože trať se poměrně rychle zlepšovala. Tým mě zavolal a nasadil měkkou směs pneumatik , což jsem nečekal, že bude rychlejší, ale fungovalo to. Nakonec to bylo správné rozhodnutí, takže jim děkuji. Pokud na této trati jezdíte na pneumatikách do sucha a některé zatáčky jsou narovnané, je vždy radost zde jezdit. Dnes to nebylo úplně přímočané, protože trať ještě osychala, ale i tak to byla zábava a těším se na zítřek. Auto bylo dobré a konzistentní a myslím, že tým získal dobré znalosti o autě na střední směsi, se kterou jsme se potýkali před třemi závody, takže jsme tam rozhodně udělali obrovský krok. Vždy jsem se cítil pohodlně a byli jsme v dobré kondici. Celkově si myslím, že to byl dobrý den pro tým; Daniel by se dostal do Q2, kdyby nebylo limitů trati, takže je to pro nás povzbudivé.“
DANIEL RICCIARDO (AT04-03, VŮZ 3)
FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 2:09,319, POS. 9., 7 KOL
KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 2:02.159, POS. 19.
„Je frustrující, že mi byl čas na kolo smazán kvůli porušení limitů trati v zatáčce 4. Snažil jsem se jet Eau Rouge přímo , myslel jsem si, že je to možné, ale driftoval jsem mimo dobrou stopu a musel jsem se zvednout, abych se pokusil zůstat na trati, ale bylo to jen driftování. Jakmile jsem se dostal přes obrubník v zatáčce 4, věděl jsem, že jsem pravděpodobně skončil. Snažil jsem se to hodit za hlavu a pokračovat v kole – máte nápad, ale nikdy nevíte, jestli nevyjedete mimo , takže jsem samozřejmě pokračoval v tlačení. Myslel jsem, že je to možné, ale ještě to tak úplně nebylo. Naše kvalifikační pozice mne mrzí , ale naštěstí máme zítra další šanci. Nerad dělám chyby, ale je tu celkový obrázek, kde děláme dobře. Hodím to za hlavu a poučím se z toho, protože je toho hodně, co mě může povzbudit.“
JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)
„Formát sprintového víkendu v silně deštivém víkendu GP Belgie vytvořil zajímavé páteční jízdy. FP1 byl mokrý, intenzita deště a podmínky se rychle měnily. Udělali jsme několik kol na celé mokré směsi, abychom zjistili stav trati, ale se zvyšující se intenzitou deště jsme museli přerušit. Nakonec jsme se dostali na střední sadu pneumatik, ale červená vlajka ukončila trénink dříve, než některý z jezdců dokončil měřené kolo, takže jsme měli málo údajů pro kvalifikace. To znamená, že jsme měli dost na to, abychom věděli, že intermediate směs vypadá jako rychlá pneumatika ve většině podmínek, kterým budeme pravděpodobně čelit. Déšť před kvalifikací znamenal, že trénink začal na intermediálkách, takže jsme se zaměřili na plány jízdy, abychom měli čas vyjet na jedno kolo na nové sadě intermediálek na konci, kdy jsme věděli, že trať bude nejrychlejší. Časy obou pilotů na kolo byly velmi konkurenceschopné, ale při pokusu o rovinu v Eau Rouge byl Daniel trochu široký a kolo bylo smazáno kvůli porušení limitů trati. Bylo to velmi nešťastné, protože bylo jasné, že v pozdějších trénincích bude konkurenceschopný. Yuki se dostal do Q2 a s časy na kolo blížícími se přechodu mezi mokrými a suchými pneumatikami jsme šli s přechodnou směsí a pak jsme se rozhodli jet na dvě po sobě jdoucí tlačná kola na suchých pneumatikách na konci tréninku. Yuki zajel velmi dobrý čas na kolo na měkké směsi, ale neměli jsme tempo, abychom se dostali do Q3. Byli jsme jedni z prvních, kteří projeli cílovou čáru, takže jsme potenciálně mohli jet později a zlepšit trať, ale pak vždy riskujete, že chytíte žlutou nebo červenou vlajku. V každém případě jsme s dnešním výkonem spokojeni a věříme, že máme dobré nastavení na neděli, kde očekáváme, že v závod se pojede za suchých podmínek.“
Zdroj: Scuderia AlphaTauri