
V posledním závodě před letní přestávkou získal tým Scuderia Ferrari HP 18 bodů díky čtvrtému místu Charlese Leclerca a sedmému Carlosu Sainzovi. Byl to velmi těsný závod, prvních šest projelo cílem za méně než 10 sekund, a to i přesto, že se všech 44 kol jelo pod zelenou vlajkou a bez safety caru. Čísla dokazují, jak konkurenceschopná je fFrmule 1 v den, kdy tým snížil ztrátu na lídra Poháru konstruktérů na 64 bodů. Charles a jeho tým jsou stále na třetím místě ve svých průběžných bodech, zatímco Carlos je pátý.
Závod.
Na středně tvrdých pneumatikách si Charles udržel vedení, ale ve 3. kole byl lepší Lewis Hamilton. Na tvrdých pneumatikách Carlos předjel Landa Norrise a posunul se na šesté místo. Zhruba po deseti kolech všichni jezdci na středně tvrdých pneumatikách poprvé zamířili do boxů, Charles nyní jel na tvrdých pneumatikách za Hamiltonem, zatímco Carlos zůstal na trati až do 20. kola, kdy přezul na středně tvrdé. Leclercova situace zůstala stejná i po druhém pit stopu, kdy se opět ocitl za Hamiltonem, ale nyní byl třetí, protože před ním byl George Russell v druhém Mercedesu, který přešel na závod na jednu zastávku. Carlos viděl, že na středně tvrdých pneumatikách není dostatečně rychlý, a tak znovu zajel do boxů pro další sadu tvrdých pneumatik a vydal se stíhat Sergia Péreze na sedmém místě. Bez větších potíží ho dostihl a předjel. Charles měl napínavější konec svého závodu: musel se bránit před Oscarem Piastrim a nakonec ve 36. kole přenechal pódiové umístění australskému pilotovi. Pak se musel vypořádat s Maxem Verstappenem, který nikdy nevypadal, že by chtěl Ferrari předjet, takže Charles skončil čtvrtý.
Dosavadní sezóna
Před 14denní přestávkou, jak je stanoveno v pravidlech, zbývá ještě jeden týden práce, a tak je ten správný okamžik podívat se na dosavadní sezónu. Posledních pár závodů nebylo tak uspokojivých, ale ve srovnání s loňským rokem touto dobou jsou zde jasné známky pokroku. V této sezoně jsme zatím zaznamenali dvě výhry proti nule z roku 2023, letos máme 10 pódií, oproti třem loni, kdy tým ztrácel na lídra 312 bodů oproti současným 64. Je zřejmé, že to nestačí a tým musí pokračovat v tvrdé práci, aby byl SF-24 konkurenceschopnější. Na to se zaměříme, abychom se co nejlépe připravili na další část sezóny, která začíná Velkou cenou Nizozemska a Itálie.
Charles Leclerc #16
„S dnešním závodem nemohu být příliš spokojený, protože jsme očekávali, že budeme na stejné úrovni jako Mercedes. Pozitivní je, že se nám podařilo udržet za sebou dva Red Bully a jeden McLaren. S dnešním závodem nemohu být příliš spokojený, protože jsme očekávali, že budeme na stejné úrovni jako Mercedes. Pozitivní je, že se nám podařilo udržet za sebou dva Red Bully a jeden McLaren. Co se týče pneumatik a strategie, očekávali jsme, že na tvrdých pneumatikách uvidíme mnohem více zrnitosti, ale fungovaly dobře, zatímco na středně tvrdých jsme se více trápili. Myslel jsem si, že jsme na první zastávku zastavili příliš brzy, ale když se ohlédnu zpět, tvrdé pneumatiky byly opravdu dobré a jak jsme viděli u George (Russella), jeden pitstop moha fungovat lépe, ale nakonec jsme odvedli dobrou práci a udrželi se před Maxem (Verstappenem). Doufal jsem v lepší výsledek před prázdninami, ale tak to je a alespoň vím, že jsem z vozu dostal vše, co jsem mohl.“
Carlos Sainz #55
„Byl to těžký závod. Rozhodli jsme se, že začneme jinou strategií než všichni kolem nás. Start a první stint byly velmi dobré, ale bohužel si myslím, že jsme neměli dostatečnou rychlost, abychom to využili v náš prospěch. Byl to těžký závod. Rozhodli jsme se, že začneme jinou strategií než všichni kolem nás. Start a první stint byly velmi dobré, ale bohužel si myslím, že jsme neměli dostatečnou rychlost, abychom to využili v náš prospěch. První polovina sezóny byla náročná z mnoha různých důvodů, ale jsem si jistý, že po letní přestávce se vrátíme silnější. Děkuji vám všem za vaši podporu. Uvidíme se v Zandvoortu.“
Fred Vasseur – Šéf týmu Scuderia Ferrari HP
„Celkově, pokud jde o čistý výkon, byl pro nás tento závod dobrý, i když bychom raději šli do letní přestávky s umístěním na stupních vítězů. Všichni jsme byli překvapeni velmi nízkou degradací tvrdého a naopak velmi vysokým stupněm na středním. To znamenalo, že George (Russell) měl nejlepší strategii a všichni za ním skončili do deseti sekund, což je pro tento sport a šampionát velmi dobré. Celkově, pokud jde o čistý výkon, byl tento závod pro nás v pořádku, i když bychom raději šli do letní přestávky s umístěním na stupních vítězů. Všichni jsme byli překvapeni velmi nízkou degradací tvrdého a naopak velmi vysokým stupněm na středním. To znamenalo, že George (Russell) měl nejlepší strategii a všichni za ním skončili do deseti sekund, což je pro tento sport a šampionát velmi dobré. Naše celkové tempo bylo dobré a dnes jsme byli schopni skončit před dvěma Red Bully a jedním McLarenem, což ve Spa-Francorchamps není tak špatné. Myslím, že tento víkend na pro nás potenciálně obtížné trati jsme našli více výkonnosti, ale stále nám chybí jedna nebo dvě desetiny, abychom mohli znovu bojovat o vítězství. Na to se zaměříme hned zítra a po přestávce, abychom zvýšili naši konkurenceschopnost pro nadcházející závody.“

Velká cena Belgie. Charles Leclerc startoval z pole position, Carlos Sainz ze sedmého místa. Teplota vzduchu je 21°C, trať má teplotu 41°C.
Start. Charles si udržuje vedení, zatímco Carlos jedoucí na tvrdých pneumatikách je šestý.
Kolo 3. Lewis Hamilton předjíždí Charlese.
Kolo 10. George Russell zajíždí do boxů pro čerstvé pneumatiky. Carlos je pátý.
Kolo 11. Hamilton a Oscar Piastri zajeli do boxů a Charles tak zůstal ve vedení před Carlosem.
Kolo 12. Charles zajíždí do boxů pro tvrdé pneumatiky a vrací se na čtvrté místo, opět za Hamiltona. Sainz vede.
Kolo 20. Carlos zajíždí do boxů pro středně tvrdé pneumatiky a vrací se na osmé místo. Charles je druhý za Hamiltonem.
Kolo 25. Charles zajíždí do boxů pro další sadu vrdých pneumatik.
Kolo 26 . Nyní Hamilton zajíždí do boxů a dostává se před Ferrari.
Kolo 29. Druhý pitstop pro Carlose, který se pouští do boje s novou sadou tvrdých pneumatik. Vrací se na osmé místo.
Kolo 30. Piastri zajíždí do boxů a vrací se za Russella, Hamiltona a Leclerca.
Kolo 36. Piastri předjíždí Carlose, který je nyní čtvrtý.
Kolo 39. Carlos předjel Sergia Péreze a posunul se na sedmé místo.
Závěr. Už žádné změny: Russell vítězí před Hamiltonem, Piastrim, Leclercem, Verstappenem, Norrisem a Sainzem.

Zdroj: Scuderia Ferrari HP