Velká cena Ázerbajdžánu – páteční kvalifikace – tým Scuderia Alphatauri

Páteční FP1 a kvalifikace pro tým Scuderia AlphaTauri 

Yuki Tsunoda (AT04-01, auto 22)

FP1 – nejlepší kolo: 1:44,137, poz. 14., 18 kol

Kvalifikace – Nejlepší kolo: (Q1) 1:42,234, (Q2) 1:41,569, (Q3) 1:41,581, poz. 8

„Za prvé, celý tým odvedl skvělou práci. Naší slabinou byla rychlost na přímých tratích a všichni v Bicesteru tvrdě pracovali na vylepšeních, abychom byli konkurenceschopnější, takže jsem s výsledkem spokojený a nadšený z budoucnosti. Je škoda, jak kvalifikace skončila pro Nycka, protože během FP1 vypadal silně, ale jsem rád, že je v pořádku. Když se podívám na svou kvalifikaci, jsem šťastný, že jsem dokázal maximalizovat výkon vozu a ulevilo se mi s mým prvním P8 v Je to krok správným směrem a během tohoto víkendu je možné získat body, takže budeme pokračovat v práci, abychom našli ještě lepší výkon, abychom mohli přivézt domů nějaké body během zítřejšího závodu ve sprintu a závodu v neděli.“

NYCK DE VRIES (AT04-03, CAR 21)

FP1 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:43,414, POS. 6., 24 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:48,357, POS. 20

„Dnešek byl velkým zklamáním. Náš balíček vypadal během FP1 opravdu silně a doufali jsme, že toho zúročíme v kvalifikaci. Začali jsme s malým nezdarem, který bylo třeba prozkoumat, takže to nebyl nejhladší začátek. I ještě jsme nemluvili s týmem takže než udělám ukvapené závěry, chci se podívat na data a analyzovat je, abych viděl, co se skutečně stalo. Když se díváme na nový začátek zítra, doufáme, že budeme bojovat z P7 a P8. Historicky se Baku může nastat docela zmatek, zvláště na startu, takže uvidíme, co se stane. Aktualizace, které jsme sem přinesli, vypadají slibně, takže se dnes večer se všemi sejdu, abych našel, co lze zlepšit pro zbytek víkendu.“

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)

„Formát Sprint víkendu vytvořil vzrušující pátek běhu. Tato trať je známá tím, že je nabitá akcí a dnes splnila očekávání. I když jsme přinesli několik nových aero komponentů, naše očekávaná konkurenceschopnost založená na posledních akcích byla taková, že nebyli materiálem Q3. V důsledku toho jsme věnovali hodně úsilí přípravě Quali v FP1, abychom měli nejlepší šanci začít v neděli co nejvýše, kde je k dispozici více bodů. Oba piloti jeli na dvou sadách měkkých a středních pneumatik v FP1. Yuki se při své první sadě dotkl zdi a poškodil ráfek a způsobil defekt, takže musel tuto jízdu přerušit. Naštěstí pro něj byla současně vyvěšena červená vlajka, takže moc neztratil čas na trati. Nyck  během tréninku zajel velmi čisté kolo, ukázal, že auto je zde konkurenceschopnější a že máme potenciál na dobrou kvalifikaci. Bohužel, když Nyck při své první jízdě stál ve frontě na  výjezdu boxů, měl Nyckovo auto malý problém, který nás donutil zatlačit ho zpět do garáže, abychom to vyřešili, a tím ztratil kolo, a posunul se dozadu a měl nezahřáté pneumatiky.  Ve svém kole ve 3. zatáčce zamkl a narazil do zdi, čímž ukončil svou  účast v kvalifikaci. S plány pro Yukiho jsme museli zůstat dost plynulí s četnými červenými vlajkami a problémy s přípravou pneumatik, ale tým – s cennou zpětnou vazbou od Yukiho – odvedl skvělou práci, aby situaci zvládl a dostal se do Q3. Nevýhoda naší kvalifikační přípravy na FP1 znamenala, že jsme neměli žádné nové pneumatiky pro Q3, ale Yuki zajel fantastické kolo na použité sadě pneumatik, aby v nedělním závodě skončil na 8. místě. Nyní se soustředíme na zítřejší rozstřel, který je pro tuto akci novinkou a dává nám další šanci ukázat konkurenceschopnost vozu.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – AZERBAIJAN GRAND PRIX 28.-30.4.2023