Velká cena Austrálie – sobotní kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

Řekli po sobotní kvalifikaci:

YUKI TSUNODA (AT04-02, CAR 22)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:18,901, POS. 16., 22 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:18,471, (Q2) 1:18,099, POS. 12

„Kvalifikace byla dobrá, po celou dobu jsme dobře budovali tempo a maximalizovali jsme výkon. Q1 byla v pohodě a skončili jsme na P15, ale byli jsme schopni udělat další krok v každém kole. Pro Q2 jsme měli v plánu zajet dvě tlačná kola, ale bohužel mě kontrolní váha vozu mne zastavila v dokončení druhého kola. Vzhledem k tomu, že jsem měl za sebou jen jedno letmé kolo, tak jsem s ním i se zvýšením výkonu mého týmu spokojený. Těším se na zítřejší závod, nestihli jsme jakékoli dlouhodobé testování, ale budeme se snažit vytěžit z vozu maximum, abychom mohli bodovat.“

NYCK DE VRIES (AT04-03, CAR 21)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:19,092, POS. 19., 23 KOL

KVALIFIKACE- NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:18,450, (Q2) 1:18,335, poz. 15

„Byla to pozitivní session a je příjemné se dostat do Q2, zvláště s novými vylepšeními, které jsme přinesli tento víkend. Měnící se podmínky byly docela náročné, zejména co se týče zahřívání pneumatik, a v poslední jízdě v Q2 jsme se nedokázali dostatečně adaptovat. Pneumatiky se stále zlepšovaly, ale jak se trať vyvíjela, došlo k malému poklesu, kdy jste se potřebovali ujistit, že jsou pneumatiky připravené na poslední kolo. To se zcela nepodařilo, protože jsme neoptimalizovali poslední jízdu, ale celkově to byla dobrá jízda. Zítra nebudeme mít moc příležitostí otestovat naše dlouhé jízdy, ale těším se na závodění a doufám, že získáme body body.“

Jody Egginton (technický ředitel)

„Ještě je spousta práce na vylepšení vozu, ale můžeme vidět, že aktualizace podlahy, kterou jsme přinesli na tuto akci, přinesla krok v aerodynamickém výkonu v podstatě v souladu s našimi očekáváními. To je rozhodně pozitivní, protože představuje první krok průběžného aero vývojového programu a tvoří dobrý základ pro pokrok. I když jsme dnes neměli tempo pro Q3, Yuki poskládal dobrou kvalifikaci, skončil na P12 a nenechal mnoho na stole. Nyck měl také solidní kvalifikaci, ale nepodařilo se mu dát dohromady svůj nejlepší sektor, což znamená, že Q2 zakončil na P15. Stručně řečeno, byly tu pozitivní signály, ale k tomu, aby se vůz usadil ve středu pole, je ještě dlouhá cesta. Naše zaměření se nyní mění do závodu, ale je jasné, že budeme muset být připraveni využít všech potenciálních příležitostí, které se mohou naskytnout, abychom naše vozy posunuli vpřed co nejrychleji.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Formule 1 – ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX 31.3 – 2.4.2023