Velká cena Austrálie – sobotní kvalifikace- tým BWT Alpine F1

Úzké rozpětí v Melbourne, Pierre se kvalifikoval na devátém místě a Esteban na jedenáctém místě. Tým BWT Alpine F1 sí díky Pierrovi Gaslymu zajistil své vůbec první vystoupení v Q3 v  Albert Parku, když se kvalifikoval jako devátý na Velkou cenu Austrálie, přičemž Estebanovi Oconovu těsně uniklo umístění v první desítce letošního ročníku o nejmenší rozdíly.

Tým BWT Alpine F1

Esteban vypadal celé odpoledne silně a byla smůla, když skončil v Q2 na jedenáctém místě a Q3 mu unikla o pohé 0,007 sekundy poté, co se v posledním sektoru svého posledního tlačného kola dostal do trafiku.Pierre se probojoval do první desítky, když si odpoledne vybudoval ve velkém stylu a pohodlně prošel Q1 a Q2.

Podmínky v Albert Parku byly chladné a náročné, takže zahřívání pneumatik bylo obzvláště náročné a déšť byl stálou hrozbou po celou hodinovou jízdu. Červená vlajka v úvodu po kolize Red Bullu Sergia Pereze ve 3. zatáčce, zastavila Včasná červená vlajka pro  Red Bull postiženého Sergia Pereze ve 3. zatáčce zastavila řízení jízdy před restartem v polovině Q1.

Oba piloti jeli na druhé nové sadě softů v Q1 ve dvou tlačných kolech a postoupili do Q2, Esteban byl čtvrtý a Pierre třináctý. Pierre se poté dostal do Q3 a rozhodl se použít novou sadu softů pro poslední segment na tři tlačná kola. Jeho nejlepší kolo při druhém pokusu, 1 min 17,675 s, stačilo na deváté místo.

ESTEBAN OCON, P11, 1:17,768:

„Bohužel to, co se rýsovalo jako dobrý den, skončilo určitým zklamáním.  Měli jsme tempo pro silný postup do  Q3, ale bohužel jsme v posledních dvou zatáčkách v mém posledním tlačném kole Q2 potkali nějaký provoz, což znamenalo, že jsem ztratil nějaký čas. Proto jsem ztratil pár desetin po tom, co pro nás bylo jinak dobré. Je však třeba vzít spoustu pozitivních věcí, protože výkon je tam a my startujeme těsně za první desítkou. V tuto chvíli je to všechno velmi těsné , takže by to měl být vzrušující závod. Rozhodně je stále o co hrát a já se nyní soustředím na maximalizaci zítřejšího závodu.“

PIERRE GASLY, P9, 1:17,675:

„Řekl bych, že obsadit deváté místo v kvalifikaci dnes nebyl špatný výsledek, i když jsem cítil, že na stole zbývá ještě desetina nebo dvě. Odvedli jsme dobrou práci, abychom se kolo po kole zlepšovali a dosáhli Q3 – pro mě poprvé v Melbourne – což je potěšující. Bylo velmi obtížné dostat pneumatiky do dostatečně dobrého okna a museli jsme se v každém kole zlepšovat. Zítřejší závod bude zajímavý, protože většina týmů nebude mít mnoho znalostí o tempu dlouhých jízd. Uvidíme, co dokážeme od devátého místa, a uděláme co budeme moci, abychom získali co nejvíce bodů.“

ALAN PERMANE, SPORTOVNÍ ŘEDITEL:

 „Dnes jsme rozhodně měli tempo, abychom měli oba vozy v Q3, takže je zklamáním, že toho Esteban v Q2 nedosáhl. Měli jsme silný FP3 s neustále se zlepšujícími vozy. Hlavním úkolem bylo dostat pneumatiky do optimálního provozního okna s chladnými podmínkami, které to zvláště komplikovaly. Zdálo se, že bychom se mohli kolo za kolem zlepšovat, protože se teplota pneumatik zvyšovala, a to hrálo roli v naší dnešní strategii natankovat vozy na tři tlačná kola s cílem zkrátit čas na kolo při každém pokusu. Samozřejmě se snažíme zajistit si vyšší pozice než deváté a jedenácté a budeme nadále tvrdě pracovat, abychom pochopili, jak můžeme maximalizovat balíček. Nyní se však soustředíme na zítřejší závod, kde není pochyb o tom, že máme potenciál dostat obě auta na body.“

 

Zdroj: BWT Alpine F1 Team

 

Formule 1 – ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX 31.3 – 2.4.2023