Výroky pilotů po pátečních trénincích
PIERRE GASLY (AT03-01, CAR 10)
PRVNÍ TRÉNINK – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:27,845, POS. 11., 28 KOL
DRUHÝ TRÉNINK – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:27,036, POS. 19., 29 KOL
„Dnes to bylo těžké, ale uděláme nezbytné změny, abychom zítra v kvalifikaci mohli podat to nejlepší. První desítka je docela působivá, pokud jde o rychlost, a řekl bych, že jsme byli ještě dost daleko od tohoto tempa. Stát se však může cokoliv a budeme pracovat až do samého konce.“
YUKI TSUNODA (AT03-03, CAR 22)
PRVNÍ TRÉNINK – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:27,991, POS. 13., 28 KOL
DRUHÝ TRÉNINK – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:26,680, POS. 15., 30 KOL
„V FP1 jsem hodně bojoval s rovnováhou. Byl to trochu neobvyklý trénink, protože na trati bylo hodně mladých jezdců, a přestože P13 na papíře nevypadá tak skvěle, v časovém výkazu top bylo výše, než bychom byli v normálním tréninku. Když jsem zamířil do FP2, cítil jsem, že se vyvážení zlepšilo a ve voze jsem byl pohodlnější, ale stále nám chybí hodně výkonu. Máme dnes v noci docela dost práce, abychom mohli tento víkend bodovat, ale stále máme před sebou další trénink. Před kvalifikací se pokusíme věci doladit a pak naše dlouhodobé tempo dnes vypadalo dobře, takže doufejme, že během závodu budeme silnější.“
JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ ZÁVODNÍ INŽENÝR)
„Vzhledem ke změně teploty na trati mezi FP1 a FP2 se většina ladění vyvážení a porozumění pneumatikám odehrává v P2, aby podmínky co nejvíce odpovídaly kvalifikacii a závodu. Proto je FP1 spíše o tom, jak dostat jezdce do rytmu, utvořit si chápání toho, kde je rovnováha vozu, a kontrolovat stabilizované teploty. Využili jsme také příležitosti dokončit několik aero testů, abychom pomohli vývoji vozu pro příští rok. Oba vozy měly v FP1 různé problémy s vyvážením. Pierre vzadu a Yuki měl problémy s předkem, takže jsme u obou vozů pro FP2 přesunuli do středu. Yuki měl čistou jízdu, i když rovnováha na měkkých pneumatikách stále nebyla dokonalá, ale Pierre měl v obou kolech s měkkou směsí hustý provoz, takže se nedokázal zlepšit v čase na kolo na střední sadě pneumatik. I bez ohledu na provoz nebyl spokojený s celkovou přilnavostí, takže přes noc na tom budeme pracovat. Tempo dlouhých jízd, které jsme předváděli, bylo v pořádku, ale i přes snižující se teplotu trati jsme měli poměrně vysokou degradaci, takže budeme muset zkontrolovat výsledky z tohoto tréninku, abychom vytvořili optimální strategii pro nedělní závod.“
Zdroj: Scuderia AlphaTauri
Formule 1 – ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 18.-20.11.2022