- Valtteri, který se celý víkend snažil získat přilnavost pro W12, skončil P12.
- Lewis skončil na P15 poté, co náhodná změna nastavení rovnováhy brzd způsobila, že v 1. zatáčce zablokoval brzdy, když soupeřil se Sergio Pérezem o náskok po dramatickém restartu závodu ve dvou posledních kolech.
- Červená vlajka po nehodě Maxe Verstappena na hlavní rovince poskytla příležitost pro výměnu pneumatik před dvokolovým závodem po restartu.
- Max Verstappen (105 bodů) vede šampionát jezdců o 4 body před Lewisem (101) a Landem Norrisem v P3 (66), Valtteri (47) v P6.
- Red Bull (174 bodů) vede v týmu konstruktérů před týmem Mercedes-AMG Petronas F1 (148 bodů) o 26 bodů.
VALTTERI BOTTAS
„Dnes jsem v závodě neměl tempo, jako po celý víkend a nemohu pochopit proč. Velkým problémem je zahřátí pneumatik, zejména předních pneumatik. Na tvrdých pneumatikách trvalo zahřátí téměř 10 kol a při restartu jsme jeli na studených pneumatikách. Zkoušel jsem všechno, co jsem mohl, ale něco mi s tímto autem prostě nesedělo. Musíme tvrdě pracovat, abychom zjistili proč.“
LEWIS HAMILTON
„Nešťastný den, pokořující zkušenost a moc mne to mrzí kvůli týmu. Odvedli jsme dobrou práci, abychom se dostali do pozice, ve které jsme dnes byli, v pátek jsme se nedostali do první desítky, opět všichni v týmu tvrdě zapracovali. Když se ke mně po restartu přiblížil Checo, otočil jsem volantem a stiskl spínač, který posune vyvážení brzd, což mne zablokovalo. Je to jeden z nejtěžších okamžiků, který jsem zažil – jeden okamžik jsme měli všechny body a další jsme neměli nic.“
TOTO WOLFF
„V Monaku ani tady jsme neměli konkurenceschopné auto, tečka. Máme zásadní problémy – nedaří se nám dostat auto do správného okna pokud jde o pneumatiky. Známe tento nedostatek a víme, že máme mezery, které prostě musíme překonat, ale nepochybuji o tom, že je to tým, který je tak silný a tak naštvaný, a tento hněv proměníme v pozitivní formu a vrátíme se zpět.“
Zdroj a foto: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team