Původní znak vzpínajícího se koně zpátky na trati

9. července – V tento den, před 90 lety v roce 1932, se na vozech Scuderia Ferrari poprvé objevil znak vzpínajícího se koně. Na oslavu ode dneška a po zbytek víkendu Velké ceny Rakouska budou vozy F1-75 pilotované Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem mít na sobě původní verzi znaku, která byla poprvé k vidění na závodech 24 hodin ve Spa-Francorchamps dne 9. července 1932 .

Také v Itálii

Původní  emblém bude také figurovat na vozech 488 GTE, které tento víkend závodí v Monze v 6hodinovém čtvrtém kole WEC (FIA World Endurance Championship). S vozy číslo 51 a 52 přihlášenými AF Corse budou jezdci Ferrari Competizioni GT, Alessandro Pier Guidi-James Calado a Miguel Molina-Antonio Fuoco.

 

Šťastný debut.

Vzpínající se kůň byl původně znakem letce a válečného hrdiny Francesca Baracca, jehož rodina navrhla Ferrari, aby jej používal pro štěstí. Současný znak je v podstatě podobný originálu, který obsahoval žluté pozadí jako poctu městu Modena spolu s iniciálami týmu a italskými barvami v horní části. Drobný rozdíl v tom, že původní kůň byl méně stylizovaný, zatímco iniciály týmu byly menší a dále od sebe. Poprvé se objevil na Alfě Romeo 8C 2300 MM, kterou řídila dvojice Antonio Brivio-Eugenio Siena a Piero Taruffi-Guido d’Ippolito. Závod skončil nejlepším možným výsledkem, tedy jedna-dva.

V muzeu.

Kromě toho, že můžete vidět F1-75 na Spielbergu nebo 488 GTE v Monze na vlastní oči, můžete originální znak obdivovat také v muzeu v Maranellu, kde se nachází na Alfě Romeo 8C, na níž závodil tým Modenese, spolu s motocyklem Rudge, který Scuderia závodila hlavně v italském šampionátu v letech 1932 až 1934. Ve skutečnosti se vůbec první znak vzpínajícího se koně objevil na motocyklu na závodě Circuito di Pontedera 3. července téhož roku. Vůz (krátkodobě vystavený) i motocykl tvoří součást velké výstavy „Scuderia Ferrari – The Full Story“, která představuje několik nezapomenutelných modelů, které okusily jak legendární vítězství, tak porážky ve Formuli 1 i v závodech sportovních vozů.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari