Nový pilot týmu Red Bull Racing Honda sdělil jak si vede v novém týmu

Zahajovací jízda Sergia Péreze pro Red Bull Racing Honda na sezonním závodě Formule 1 v Bahrajnu byla určitě nezapomenutelná. Po pouhém dni a půl testování s novým týmem, když se jeho RB16B zastavil v zaváděcím kole,se závodní debut zdál být až příliš krátký. Naštěstí Mexičanovo auto ožilo a to mu umožnilo odstartovat závod z boxové uličky, odkud předvedl  oslnivý výkon, kdy kdy se prodíral celým polem, a dostal se na páté místo.  Fanoušci mu v hlasování udělili ocenění Driver of the Day.

Před závodem Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna na slavném okruhu v Imole jsme chvíli poseděli  s „Checem“, abychom pohovořili, jak se začlenil do nového týmu.

 

Jak se vám daří u RED BULL RACING HONDA?

S ohledem na krátký čas, který jsme měli na testování, to jde dobře. Normálně testujeme tři dny, ale nyní jsme měli  jen den a půl a když vezmete v úvahu spoustu věcí, které je třeba udělat na aerodynamice, zbývá v autě  velmi málo času. Bahrain byl velmi jedinečné místo, a je dobré se tam dostat. Myslím, že každý kilometr je rozdíl.

Jaké jsou vaše první dojmy pokud jde o týmovou kulturu?

Když přijdete k  Red Bullu, je vám jasné proč jsou tak úspěšní., Počínaje Christianem (Hornerem), Adrianem  (Newey) a Dr. Markem, Jak je celý tým strukturovaný. V tom je síla a dokáží opravdu skvělé věci a v tom vidím svoji obrovskou příležitost. Ale druhým aspektem kultury Red Bullu je, že pohodoví lidí dokáží tak tvrdě pracovat. Je to opravdu něco, když přijdete zvenčí a zažijete te. Uvědomíte si, proč je tým tak úspěšný, že k tomu přispívá i jejich mentalita. Nepotřebují být extrémně přísně zaměření, dovedou se také uvolnit, a zároveň všechno dělat na maximum. V tom je Red Bull ve sportu unikátní.

Co považujete za svůj přínos pro tým RED BULL RACING HONDA?

Nejsem ta správná osoba, která to může posoudit, ale myslím si, že především zkušenosti a jiný způsob, jak získat ze závodu maximum nebo z auta v průběhu sezony a umět dovést auto vpřed. Taková vlastnost je pro tým také důležitá.

Páté místo ve vašem prvním závodu bylo skvělým výsledkem s ohledem na okolnosti. Co vám ta zkušenost přinesla?

Získali jsme pro tým pár bodů, což je velmi důležité , a také zapsali další kilometry, protože každý kilometr se počítá.  Sleduji-li data, dělám další kroky a vím, kde mi chybí čas na kolo a vidím, kde se můžu zlepšit.

Nebylo paradoxně výhodou startovat ze zadní pozice a přejít rovnou do útočného módu?

Ne tak docela, protože zezadu nemáte přímočarý závod. Vždy máte úplně jinou strategii než váš týmový kolega, což je dobré, jedete jiný závod než ostatní. Musíte více hospodařit s pneumatikami než byste chtěl a trávíte spoustu času v trafiku, což není ideální. Nakonec je všechno co jsem uvedl důležité, abyste dokázal maximálně vytěžit i ze špatného dne a to je úspěch našeho mistrovství.

Jak byste popsal Maxe Verstappena jako týmového kolegu a Maxe Verstappena jako soupeře?

Jako týmového kolegu máte evidentně  lepší příležitost ho poznat, vidíte jak pracuje, co dělá v autě i mimo ně. Jako soupeře ho prostě vidíte jenom na trati a to je všechno.  Vidíte, že Max je velmi talentovaný pilot a chová se  přirozeně.

Jak se cítíte před závodem v Imole?

Není to moje oblíbená  trať, ale pořád mne baví. Bohužel,za normálních okolností závod není tolik pro fanoušky zajímavý.  Pokud nevyjede safety car je to one-stop závod pro fanoušky trochu nudný. Doufejme, že hned od prvního dne zjistíme, jak udělat další krok správným směrem.

Na které tratě se nejvíce těšíte, až usednete do RB16B?

Na všechny.   Pro mne je v tuto chvíli jen velmi důležité, abych dostal z auta maximum a byl přitom v pohodě. Právě teď musím hodně přemýšlet co se v autě děje. Děláme velký pokrok a máme velice konkurenceschopné auto a tak ho chceme dostat dopředu.

Kromě titulu, jaký jste si stanovil cíl pro tuto sezonu, co byste považoval za osobní úspěch?

Maximálně využít potenciál vozu , co možná nejdříve zrychlit a dělat to tak víkend co víkend.

 

Zdroj a foto: Red Bull Racing