Formule 1 – GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX – sobotní kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

FP3 a sobotní kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

YUKI TSUNODA (AT04-02, CAR 22)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:33,475, POS. 16., 15 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:31,400, (Q2) 1:32,510, POS. 14

„Nečekali jsme, že se dostaneme do Q2, ale dostat se tam bylo velmi pozitivní pro mě i pro tým. Samozřejmě jsem byl frustrovaný, že jsme neměli nové pneumatiky pro Q2, ale od začátku jsme věděli, že takový je plán. V těchto podmínkách jsme dlouhé dojezdy netestovali, ale dnes v noci  rozsáhle projdeme údaje, abychom byli schopni postavit nejsilnější možné auto do zítřka, zejména pokud jde o nalezení přilnavosti. Se svým dnešním výkonem jsem spokojený, ale zítřek rozhodne. Usilujeme o body a víme, že to nebude nejjednodušší závod z toho, co jsme se naučili z testování minulý týden, ale stát se může cokoliv.“

NYCK DE VRIES (AT04-02, CAR 21)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:34,082, POS. 20., 18 KOL

Kvalifikace – Nejlepší kolo: (Q1) 1:32,121, poz. 19

„Rádi bychom se dnes kvalifikovali výš, ale neměl jsem pneumatiky ve správném okně. Poslední kolo v Q1 bylo klíčové, ale bohužel jsem ztratil zadní část. Náš dlouhodobý výkon vypadal slibněji než naše tempo v krátkých jízdách, takže by to mělo zítra zajistit větší výkon. Střed pole je těsný a konkurenceschopný, takže se musíme ujistit, že získáme nějaké pozice. Bude to výzva, ale dnes večer musíme vyhodnotit naše data.“

Jody Egginton (technický ředitel)

„V pátek večer jsme měli jasnou představu o tom, jaká byla primární omezení vozu, a je příjemné říci, že změny provedené přes noc zlepšily rovnováhu vozu ve FP3 a v kvalifikaci. To je slibné, ale stále je co dělat, abychom auto dostali tam, kde ho chceme. Yuki podal dobrý výkon a vytěžil z vozu téměř vše, zatímco Nyck také předvedl solidní první kvalifikaci. Udělal dobrý pokrok, a co je důležitější, poskytl vynikající zpětnou vazbu co auto dělá a co od něj potřebuje. Jak byste očekávali, s výkonem, který AT04 zatím předvádí, nejsme spokojeni, ale zítřejší závod je dalším klíčovým milníkem a vývoj aerodynamiky bude probíhat v příštích akcích .“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri