Velká cena Velké Británie – nedělní závod – tým Scuderia Ferrari HP

Scuderia Ferrari HP odjela z Velké ceny Velké Británie s pouhými jedenácti body zásluhou Carlose Sainze, který skončil pátý a připsal si bod navíc za nejrychlejší kolo závodu. Charles Leclerc nedokázal bodovat, protože se mu nevyplatila agresivní strategie a skončil na 14. místě.

Závod.

Start byl  za suchých podmínek, i když se očekával déšť a oba jezdci Ferrari odjeli dobře, Carlos Sainz předjel Nica Hülkenberga a dostal se na šesté místo a Charles Leclerc si vedl ještě lépe, když se posunul z 11. na osmé místo za Lance Strolla, kterého předjel ve 14. kole. První kapky přišly v 15. kole, ale déšť nebyl dostatečně silný, aby vedl k  nasazení pneumatik do přechodných podmínek, ale o čtyři kola později se jeho intenzita zvýšila a Charles, který se na středně tvrdých pneumatikách trápil, zajel do boxů pro sadu pneumatik do přechodných podmínek, což je rozhodnutí, které učinil ve spolupráci s týmem. Carlos Sainz se rozhodl zůstat na trati a to se mu vyplatilo, protože déšť se během několika minut zmírnil a jezdci na hladkých pneumatikách brzy opět zajížděli normální časy na kolo. Zároveň se Leclerc na středně pokročilých pneumatikách opravdu trápil, protože trať byla sotva mokrá, takže když celé pole přezula na intermediálky, musel také do boxů pro druhou sadu. Tento dodatečný pit stop v podstatě ukončil veškeré naděje, které mohl mít na to, aby skončil na bodech. Carlos se dokázal posunout na čtvrté místo poté, co George Russell odstoupil, i když před opětovným zajetím do boxů pro hladké pneumatiky ho předjel Oscar Piastri, což ho odsunulo na páté místo. Španělský pilot  nyní jel na tvrdé sadě pneumatik a udržoval si dobré tempo, čímž si vytvořil pohodlný náskok na Hülkenberga, který byl dostatečně velký na to, aby ho tým přivezl na sadu měkkých pneumatik a zajel nejrychlejší kolo závodu, což zajel za 1’28″293. Scuderia Ferrari HP je stále druhá v Poháru konstruktérů a Charles zůstává třetí v hodnocení jezdců, zatímco Carlos je stále čtvrtý, nyní jen čtyři body za svým týmovým kolegou.

Přestávka, pak Maďarsko.

Před dalším závodem je nyní dvoutýdenní přestávka, kterou tým dobře využije a analyzuje všechna data z posledních několika závodů, aby zareagoval na nedávný pokles výkonnosti. Sezóna pokračuje Velkou cenou Maďarska od 19. do 21. července.

Carlos Sainz #55

„Dnes to byl velmi solidní výkon a myslím, že jsme z něj vytěžili maximum pátým místem a nejrychlejším kolem. Odjeli jsme náročný závod dobře za smíšených podmínek, byl jsem schopen stáhnout ztrátu na vozy přede mnou. Bohužel, když trať oschla, chybělo nám trochu tempo a museli jsme se spokojit s pátým místem. Je jasné, že stále musíme udělat krok vpřed, abychom stáhli ztrátu na naše soupeře. Nyní máme volno, abychom se dali dohromady a vrátili se do Maďarska silnější.

Charles Leclerc #16

„Dnes jsme měli dobrý start, ale bohužel se závod nevyvíjel tak, jak jsme doufali. Od 15. kola déšť zesílil a my jsme si mysleli, že to zesílí, takže jsme zajeli do boxů pro přechodné pneumatiky. Možná to byla agresivní volba, ale v tu chvíli se zdálo, že by to mohlo stát za to, vzhledem k pocitu, který jsem měl v autě, a naší předpovědi počasí. Bohužel, déšť byl opravdu silný jen pro tyto pneumatiky o pár kol později a moje pneumatiky byly tou dobou opotřebované, takže jsme museli udělat další pit stop. Nepovedlo se to a my musíme přehodnotit náš závod a ujistit se, že dokážeme maximalizovat každou příležitost do budoucna.“

Fred Vasseur – Šéf týmu Scuderia Ferrari HP

„Nebyl to snadný víkend, ale dnes Carlos odjel dobrý závod, protože měl dobrý start, byl rychlý na mokru a jeho konečná pozice byla nejlepší, jaké dnes mohl dosáhnout, a to včetně bodu navíc za nejrychlejší kolo. Na Charlesově straně to bylo trochu obtížnější, protože jsme hráli a tato strategie se nevyplatila. Měl skvělý start a posunul se o tři místa nahoru, pak ztratil nějaký čas, když se dostal před Lance Strolla. Takže, když oba Mercedesy vyjely v první zatáčce v dešti mimo trať, dohodli jsme se na rozhodnutí nasadit Charlesovi sadu pneumatik do přechodných podmínek, protože agresivní strategie byla jediným způsobem, jak se pokusit posunout ho v pořadí nahoru. Jak jsme viděli, nevyplatilo se nám to a pravděpodobně nás to stálo šesté místo. Tento víkend jsme se toho o voze hodně naučili a udělali jsme dobrý krok vpřed, což je povzbudivé pro zbytek sezóny. Nyní musíme stavět na tom, co jsme se naučili a aplikovat to na dalších pár závodů. Všichni v týmu, včetně mě, jsou netrpěliví, abychom dosáhli dobrých výsledků.“

Velká cena Velké Británie na okruhu v Silverstone

 

Při startu v Silverstonu neprší. Obloha je zatažená, teplota vzduchu je 16°C, trať je na 32°C. Carlos startuje ze sedmého místa , Charles z jedenáctého. 

Start

Po zhasnutí světel se Carlos dostává před Nica Hülkenberga, zatímco Charles předjíždí tři vozy a je osmý za Lancem Strollem.

Kolo 14. Charles předjíždí Strolla a je sedmý.

Kolo 20. Začalo pršet prší. Charles se trápí a rozhodne se zajet do boxů pro sadu pneumatik do přechodných podmínek. Vrací se na 15. místo, ale to už déšť polevuje.

Kolo 26 . Déšť opět zesílí. Carlos zajíždí do boxů pro sadu pneumatik do přechodných podmínek a stále je šestý.

Kolo 27. Leclerc potřebuje další sadu pneumatik do přechodných podmínek a je na chvostu startovního pole.

Kolo 28. Oscar Piastri zajíždí do boxů pro pneumatiky, takže Carlos je nyní pátý.

Kolo 34 . George Russell odstupuje, takže Carlos se posouvá na čtvrté místo.

Kolo 38. Charles přezouvá na měkké pneumatiky.

Kolo 39. Carlos přezouvá na tvrdou sadu poneumatik a vrací se na páté místo.

Kolo 50. Carlos absolvuje pit stop pro měkké pneumatiky a jede za nejrychlejším kolem závodu.

 

Závěr závodu

 Lewis Hamilton vyhrává poprvé od roku 2021 a Carlos končí pátý, čímž si zajistil bod navíc za nejrychlejší kolo závodu. Charles je čtrnáctý.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari HP

 

Formule 1 -Qatar Airways British Grand Prix 5.-7.7.2024