Velká cena Nizozemska se ukázala být pro Scuderia Ferrari komplikovaným závodem, tým opustil Zandvoort s pátým místem díky Carlosu Sainzovi, který předvedl solidní a odvážný výkon v extrémně obtížných podmínkách na trati. Charles Leclerc bohužel musel odstoupit po kolizi s Oscarem Piastrem v prvním kole.
Závod
Počasí ztěžovalo život, zaváděcí kolo bylo za sucha, než se spustil opravdu silný déšť , když světla zhasla v Zandvoortu. Charles zajel do boxů na konci úvodního kola, aby přezul z měkkých pneumatik na intermediálky, zatímco Carlos přišel na řadu příště. Poté, co všichni, s výjimkou Alexe Albona, zajeli do boxů, se Ferrari ocitlo na pátém a sedmém místě. Nicméně bylo okamžitě jasné, že Leclercův SF-23 utrpěl při kolizi s Piastrim poškození. Přední spojler vyměněn, ale poškozena byla i podlaha. Nicméně Charles pokračoval v mnohem pomalejším tempu, sekundu o kolo za svým týmovým kolegou, ale jak se problém postupně zhoršoval, bylo rozhodnuto o odstoupení vozu.
Střední stinty
Sainzův závod pokračoval bez větších změn a když trať oschla, dvakrát zajel do boxů pro měkkou sadu pneumatik. Neudělal žádnou chybu a zajel solidní stinty, dostal se až na třetí místo, částečně i díky pomalému pit stopu Fernanda Alonsa, který se později opět dostal před Carlose. Nakonec klesl na páté místo, když ho předjel také Pierre Gasly. Když zbývalo devět kol, začalo velmi silně pršet a o dvě kola později byl závod označen červenou vlajkou po havárii Guanyu Zhoua. Závod pokračoval o 35 minut později a zbývalo sedm kol. Podmínky byly na pneumatikách Intermediate na velmi kluzké trati velmi složité, ale žádný z předních jezdců neudělal žádnou chybu, takže i když Carlos nyní jel na velmi starých pneumatikách, dokázal projet pod šachovnicovou vlajku na pátém místě.
Míříme domů
Mistrovství světa je za pár dní zpět na trati s tím, co je pro Scuderia nejspeciálnějším závodem, Velkou cenou Itálie v Monze, kde tým může očekávat vřelé přivítání od svých „tifosi“.
Carlos Sainz #55
„Celkově jsme měli dobře provedený závod bez chyb v těchto obtížných podmínkách. Pro poslední stint jsme museli nasadit velmi opotřebenou sadu interrmediálek ze včerejška a bylo to všechno o obraně. Dal jsem do toho absolutně všechno od prvního do posledního kola, ale bohužel P5 bylo maximum, kterého jsme mohli tento víkend dosáhnout. Jsou to dobré body a získali jsme půdu pod nohama před Mercedesem a McLarenem, což je pro tým obtížný víkend. Samozřejmě chceme víc a budeme dál tlačit. Nyní se těším na náš domácí závod v Monze příští víkend.
Charles Leclerc #16
„Z mé strany to byl náročný závod. Když jsem v 1. kole dorazil do poslední zatáčky, viděl jsem, kolik deště padá a rozhodl jsem se zajet do boxů. Věděl jsem, že je pozdě, ale zároveň jsem věděl, že to nakonec bude stát za to, protože jsme tam mohli více získat než ztratit. Bohužel poté, co jsme se s Oscarem (Piastrim) dostali do kontaktu, jsem měl poškozenou podlahu a problém se v průběhu závodu zhoršoval, což nakonec vedlo k tomu, že jsme odstoupili. Celkově to nebyl víkend, který jsme si přáli, ale už se těším na náš domácí závod v Monze příští týden.“
Frédéric Vasseur, šéf týmu
„Byl to rozhodně rušný víkend, běžel se ve velmi obtížných podmínkách. Carlos odjel skvělý závod a dokázal se vyrovnat tempu těch, kteří byli vpředu, dokud se déšť nevrátil. V tu chvíli se musel vypořádat s handicapem v pneumatik intermediálek, které už měly najeto více kol, než měli piloti kolem něj, a vedl si dobře, že za sebou udržel dva silné soupeře, Lewise Hamiltona a Landa Norrise, čímž za těchto okolností dosáhl nejlepšího možného výsledku. Charlesův závod byl ohrožen v úvodním kole, kdy došlo ke kolizi s Oscarem Piastrim, která způsobila poškození jeho SF-23. Cítili jsme, že by stačilo vyměnit přední křídlo, ale bohužel byla poškozena i podlaha a to se s každým dalším kolem zhoršovalo, a to až do té míry, že jsme se rozhodli odstoupit. Nyní se soustředíme na Monzu, náš domácí závod, kde chceme víkend provést perfektně ze všech úhlů pohledu, aby jezdci mohli z našeho balíčku získat vše, co je k dispozici.“
Zdroj: Scuderia Ferrari