ALPINE F1 TEAM před pátým závodním víkendem 2021 FIA FORMULA 1 Monaco Grand Prix

Piloti Esteban Ocon a Fernando Alonso a výkonný ředitel Marcin Budkowski se podělili o své myšlenky před pátým závodem sezóny.

ESTEBAN OCON:

„Monako je zvláštní místo. Kdykoli pomyslíte na Formuli 1, myslíte také na Monako. Je to privilegium řídit auto Formule 1 po tamních ulicích a jsem velmi rád, že si to letos zopakuji. Moc se mi to místo líbí, všechny lodě v přístavu, moře jiskřící na slunci a jedinečná atmosféra. Je to už nějaký čas, kdy jsem závodil v Monaku, v roce 2018, vlastně stejně jako Fernando. Vlastně si myslím, že to bude chvíli trvat, než se během tréninku získáme rychlost a zjistíme limity. Je to pro piloty nejnáročnější okruh roku. Musíte mít důvěru v auto.“

 

Esteban Ocon (FRA) Alpine F1 Team on the grid.
Spanish Grand Prix, Sunday 9th May 2021. Barcelona, Spain.

FERNANDO ALONSO:

„Jiný takový závod opravdu nenajdete a já se těším, že tam opět budu tento víkend. V Monaku jsem získal dvě vítězství ve Formuli 1 a užívám si zde nedělní strategie. Kvalifikace bude velmi důležitá, stejně jako ve Španělsku, takže musíme pracovat na maximálním využití potenciálu jednoho kola, abychom zajistili, že obě auta budou v sobotu fungovat dobře. Klíčovým zde bude také management trafiku.  Je to velmi náročný okruh a s bariérami na obou stranách po celé kolo máte stále na paměti, že nesmíte udělat chybu. Každý úsek vyžaduje maximální soustředění . Ale tím piloti Formule 1 žijí  já si užívám to vzrušení, které zažíváte díky ostrým zatáčkám a nerovnostem v každé zatáčce. “

 

Fernando Alonso (ESP) Alpine F1 Team.
Spanish Grand Prix, Sunday 9th May 2021. Barcelona, Spain.

MARCIN BUDKOWSKI:

„Je skvělé že je Monako zpět v kalendáři.  Dává vám jiný pocit než jakékoli jiné místo, kde závodíme, díky tomu, že je to městský okruh a díky své poloze u moře a přístavu s jachtami. Je to tak zvláštní místo pro každého fanouška F1 a okruh, na který všichni členové závodního týmu rádi vrací a letos o to více, protože se zde v loňské sezóně nezávodilo. A521 se obecně více hodí pro zatáčky s nízkou rychlostí, i když jsme ho od začátek sezóny vylepšili i ve středních a vysokorychlostních zatáčkách. Obecně je ale Monako především o přítlaku, mechanické přilnavosti a trakci, ale klade také velký důraz na piloty. Jde o okruh, kde pilotům chvíli trvá zvyknout si jet tak blízko ochranného zábradlí a najít schopnost v sobě posunout limity o kousek dál v každém jednotlivém kole, ale aniž byste je překročili, protože pak přijde sankce. Je o opravdu úplně jiná trať . „