Zahájení elektrizace trati z Brna do Střelic se blíží

Už během několika týdnů by mohla začít první etapa dlouho očekávané elektrizace trati z Brna do Zastávky u Brna. Správa železnic již získala stavební povolení pro první úsek z Brna do Střelic a vybírá zhotovitele stavebních prací.

Rekonstrukce a elektrizace přibližně desetikilometrového úseku

Předmětem projektu je rekonstrukce a elektrizace přibližně desetikilometrového úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic. Traťová rychlost se zvýší na 120 km/h, cestující budou moci využívat dvě nové zastávky. Celkové investiční náklady stavby přesahují dvě miliardy korun, práce by měly trvat 21 měsíců. V rámci druhé etapy dojde ke zdvoukolejnění a elektrizaci navazujícího úseku ze Střelic do Zastávky u Brna.

Dvoukolejný traťový úsek od silničního nadjezdu ve Vídeňské ulici v Brně do Střelic (včetně) bude elektrizován střídavou trakční soustavou. Současně dostane nové zabezpečovací zařízení, které se bude po dokončení ovládat dálkově ze stanice Brno hl. n.

Stávající zastávky Troubsko a Střelice

Stávající zastávky Troubsko a Střelice dolní doplní dvě nové – Brno-Starý Lískovec a Ostopovice. Ve všech se vybudují nástupiště s výškou 550 mm nad kolejí a bezbariérovým přístupem. Stanice Střelice získá kromě vnějšího nástupiště u výpravní budovy také jedno ostrovní. Přístup na ně bude z podchodu po schodištích nebo výtahem. Délka nástupišť bude od 170 do 220 metrů.

Mezi Brnem-Horními Heršpicemi a Střelicemi se nacházejí čtyři železniční přejezdy. Všechny projdou rekonstrukcí, na dvou bude stávající zabezpečovací zařízení doplněno o závory. Stavba dále zahrnuje rekonstrukci pěti mostních objektů a nové lávky pro pěší ve Střelicích. Maximální rychlost vlaků na trati bude po vybudování systému ETCS 120 km/h, do té doby budou vlaky jezdit maximálně 100 km/h.