Trolejbusy ze Škody Electric začaly sloužit v Budapešti

Flotila nových moderních trolejbusů ze Škody Electric začala v minulých týdnech sloužit cestujícím v maďarské Budapešti. Veřejnou dopravu v metropoli nad Dunajem posílilo celkem 21 vozidel – deset dvanáctimetrových a jedenáct osmnáctimetrových trolejbusů.

Trolejbusy ze Škody Electric

 „Dokončená zakázka úspěšně navazuje na naši dodávku 36 trolejbusů pro Budapešť z předchozích let. Maďarsko patří k našim tradičním teritoriím, vedle Budapešti jezdí trolejbusy vyrobené ve Škodovce například ve městech Szeged nebo Debrecín,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Vozidla z nové flotily, které Škoda vyrábí v konsorciu se společností Solaris, využívají karosérii Urbino. Díky pomocnému bateriovému pohonu mohou sloužit i na tratích bez trolejového vedení – řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může v takovém režimu jet i několik kilometrů. „Baterie se dobíjejí během jízdy na troleji, není tedy zapotřebí žádná speciální dobíjecí infrastruktura. V nových vozech je samozřejmě také klimatizace prostor pro cestující a řidiče, nebo moderní informační systém,“ doplňuje Pavel Kuch. Trolejbusy mají rovněž kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících.

Zajímavostí vozidel je mimo jiné i speciální systém, který počítá váhu cestujících, z čehož se vyvozuje počet přepravených cestujících. Díky tomu lze také zjistit kdy a kde cestující nastupují a vystupují. Systém tak slouží pro optimální plánování trolejbusových linek a snižování nákladů.

Skupina Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 produkty za více než pět miliard korun. Škoda Transportation před několika lety úspěšně zakončila projekt tramvají pro město Miskolc a předala tamnímu dopravnímu podniku sérii 31 moderních vozidel ForCity Classic. Škodovka se rovněž podílela na dodávce metra do maďarského hlavního města.

 


Škoda Transportation

Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává více než pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun.