- Objednáno prvních 7 lokomotiv
- Smlouva na údržbu až na 20 let
- Dodání prvních objednaných lokomotiv do konce roku 2021
Siemens Mobility a Paribus Rail Investment Management GmbH
Siemens Mobility a Paribus Rail Investment Management GmbH (Paribus), součást skupiny Paribus Group, podepsaly rámcovou kupní smlouvu a smlouvu na údržbu až 30 lokomotiv Vectron Dual Mode. Investice byla sjednána a strukturována společností Paribus pro RIVE Private Investment (RIVE), soukromou investiční společnost se sídlem v Paříži. Spolu s podpisem rámcové smlouvy bylo objednáno prvních sedm lokomotiv, na které společnost Northrail GmbH, rovněž patřící do skupiny Paribus, již uzavřela smlouvy o pronájmu s německými železničními dopravci. Těchto sedm lokomotiv, jejichž využití je plánováno v oblasti nákladní dopravy v Německu, má být postupně dodáváno od září 2021. Siemens Mobility bude zajišťovat full servis lokomotiv po dobu až 20 let.
„Vectron Dual Mode je inovativní investicí do budoucnosti železniční nákladní dopravy. Jako udržitelná alternativa ke konvenčním dieselovým lokomotivám může Vectron Dual Mode flexibilně přecházet z dieselového na elektrický pohon na elektrifikovaných úsecích,“ uvedl Gerhard Greiter, generální ředitel regionu severovýchodní Evropy společnosti Siemens Mobility. „Díky smlouvě o dlouhodobé údržbě budeme dále rozšiřovat naše servisní kompetence v Německu. Paribus bude profitovat z nákladů na životní cyklus, které jsou optimalizovány a mohou být plánovány, a z maximální disponibility lokomotiv.“
„Pořízením nových lokomotiv Siemens Vectron Dual Mode jsme učinili důležité rozhodnutí k zajištění udržitelné budoucnosti železniční nákladní dopravy, pokud jde o energetickou účinnost a snížení znečišťujících látek,“ vysvětlil Dr. Volker Simmering, Managing Partner společnosti Paribus Rail Investment Management GmbH a Northrail GmbH. „Rozšířením flotily lokomotiv o Vectron Dual Mode zajistí společnosti Northrail GmbH svým zákazníkům nejvyšší možnou provozní flexibilitu na všech úsecích trasy a současně úspory v oblasti zdrojů.“
Vectron Dual Mode
Vectron Dual Mode vychází z osvědčené platformy a komponent Vectron. Lokomotiva má rozchod 1435 mm a hmotnost 90 tun. Je navržena pro provoz na střídavém napětí 15 kV a vybavena vlakovým zabezpečovacím systémem PZB. V obou provozních režimech disponuje trakčním výkonem 2 000 kW. Objem palivové nádrže je 2 600 litrů nafty. Maximální provozní rychlost lokomotivy je 160 km/h.
Společnost Paribus v roce 2019 podepsala rámcovou smlouvu se společností Siemens Mobility na dodávku 25 lokomotiv Smartron. K dnešnímu dni bylo na základě této smlouvy objednáno 16 lokomotiv.