Po Velikonocích bude možné mezi Prahou a Berounem cestovat novými kapacitními autobusy

S nárůstem počtu cestujících mezi Prahou a Středočeským krajem vyvstává větší potřeba po nasazení kapacitních autobusů, které by přetížený dopravní systém odlehčily. Autobusová linka 380 mezi Zličínem a Berounem, patří dlouhodobě mezi ty na hraně kapacity a právě tato linka se po Velikonocích dočká nasazení nových kloubových autobusů.

Slova představitelů středočeské dopravy

„Autobusové linky mezi Prahou a Berounem patří v rámci systému integrované dopravy ve Středočeském kraji k jedněm z nejvytíženějších a nasazení těchto nových kloubových autobusů tento stav výrazně odlehčí. Dlouhodobě požadujeme po dopravcích, aby začali pořizovat více kapacitních autobusů, jelikož to pomáhá efektivně posílit vytížené linky, protože např. kloubový autobus má kapacitu až o 50 % vyšší, avšak vícenáklady se u tohoto typu autobusu zvyšují o cca 15 – 20 %,“ uvedl zástupce ředitele pro dopravu a marketing Integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš.

Kapacitní autobusy také lépe zvládají nárazovou poptávku, zejména u školních, nebo rekreačních spojů v letní sezóně.

„Na linku nasadíme čtyři nové klimatizované a nízkopodlažní kloubové autobusy od výrobce SOR Libchavy. Kapacita jednoho vozidla se tak oproti těm původním navýší o téměř 60 cestujících. Na přelomu roku jsme na stejnou linku pořídili dva kratší autobusy, cestující se tak mohou těšit na nová a moderní vozidla,“ doplňuje František Soumar, ředitel Arriva Střední Čechy.

SOR NB 12 / NB 18

„Středočeský kraj si je vědom rostoucí poptávky po dopravě, a zároveň nedostatku řidičů autobusů, proto jsme rádi za nasazení těchto nových kloubových vozidel,“ uvedl radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl.

„Nové kloubové autobusy již splňují nové standardy kvality PID, které zaručí našim cestujícím tepelnou pohodu po celý rok, informační komfort v podobě zvýšeného počtu LCD obrazovek či pohodlnější měkká sedadla s vyššími opěradly. Dostatečná kapacita a pohodlí během cesty je pádným argumentem, proč do Prahy dojíždět veřejnou dopravou a nikoli osobním automobilem,“ dodal ředitel ROPID Petr Tomčík.

 

NB_12-18_CZ_LoRes