Nové vlaky InterJet se představily  veřejnosti

O víkendu 18. a 19. září 2021 se v Lužné u Rakovníka uskutečnil Den železnice. Kromě historických vlaků se představila nejmodernější technika. Veřejnost a média si mohli vůbec poprvé prohlédnout nejmodernější expresní soupravu InterJet a vystaveny budou i moderní lokomotivy Siemens Vectron a TRAXX MS3.

„Pro fanoušky železnice jsme na Den železnice připravili mimo jiné i expozici nejmodernější techniky v barvách Českých drah a jejich dceřiných společností. Zájemci mají úplně první možnost si prohlédnout novou soupravu InterJet určenou pro dálkové linky z Prahy do Chebu,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik. Tento nejmodernější koncept osobních vozů je z produkce konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Celkem deset pětivozových souprav s kapacitou zhruba 330 míst k sezení vyjedou v jízdním řádu 2022 na linku Západní expres z Prahy do Plzně a Chebu a také na Krušnohorech z Prahy přes Ústí nad Labem, Teplice v Čechách, Most do Karlových Varů a Chebu.

Souprava InterJet pro dálkové linky z Prahy do Chebu

„Nové vozy umožní pohodlnější cestování i pro osoby na vozíku, nevidomé nebo neslyšící. Rodiny s dětmi mohou využít dětské kino či přebalovací pult. Nezapomínáme ani na cyklisty, kteří zde najdou oddíl pro přepravu jízdních kol. Soupravy dále nabídnou klimatizaci, Wi-Fi připojení, klasické zásuvky a USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky. Samozřejmostí jsou sklopné stolky či polohovatelná sedadla, která vedle možnosti pracovat během cesty nabízejí příjemný komfort,“ říká náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta. V rámci projektu byla například poprvé ve střední Evropě využita technologie výroby oken, která umožní snazší průchod signálu mobilních telefonů do soupravy se zachováním tepelně-izolačních vlastností skel. InterJet je také prví český vlak, který v jednom z vozů umožní bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Vlak je konstruován na provozní rychlost až 200 km/h.

Lokomotiva Siemens Vectron (193.902)

V barvách Výzkumného Ústavu Železničního se na svátku železnice představila moderní elektrická lokomotiva Siemens Vectron (193.902) schopná provozu na čtyřech rozdílných napěťových systémech. Kromě jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS je vybavena komunikačním systémem GMS-R a dálkovou diagnostikou. České dráhy v současnosti provozují 17 těchto lokomotiv, a to hlavně na linkách Berliner do Německa a Slovácký expres na Moravu, ale také na vlaku Hungaria do Maďarska. Sériové provedení lokomotiv Siemens Vectron má maximální rychlost 200 km/h.

Návštěvníci Dne železnice si mohli prohlédnout i čtyřsystémovou lokomotivu ČD Cargo řady 388 TRAXX MS3, kterou vyrábí kanadská společnost Bombardier. Součástí vybavení lokomotivy je evropský zabezpečovací systém ETCS, komunikační systém GSM-R a nechybí tu ani kamerový systém. Maximální rychlost této lokomotivy využívané v nákladní dopravě je 160 km/h.

Zdroj: České dráhy

Foto: Cysnews