
Tým CUPRA KIRO čelil v 11. závodě sezóny 2024/25 Formule E náročnému závodu, když tým zvládl zrádný den plný deštivého počasí na okruhu Shanghai International Circuit.
- Kvůli špatným podmínkám byl zrušen třetí trénink a duelové fáze kvalifikace, přičemž na startovním roštu byly výsledky ze skupin A a B. Dan Ticktum tak startoval z 19. místa, zatímco David Beckmann se postavil na 22. místo.
- Déšť a špatná viditelnost minimalizovaly příležitosti k předjíždění
- S pozdním postupem se Dan probojoval dopředu a skončil na 16. místě s pozdním předjetím Jakea Dennise, zatímco David skončil na 20. místě poté, co předjel Normana Nata

Alex Hui, šéf týmu
„Se změnami v harmonogramu, zpožděními kvůli dešti a dokonce i změnami formátu byl dnešek velmi náročný. Po výkonu, který jsme předvedli včera, jsme si byli jisti dalším dobrým výsledkem, ale s naším kvalifikačním výsledkem a kvůli tomu, jak mokré počasí mění hospodaření s energií, jsme věděli, že bude těžké získat body. Ale takový je někdy motorsport a my jsme do toho dali všechno. Šanghaj je nyní dokončena, jsme nyní jen něco málo přes dvě třetiny letošní sezóny a jsme velmi nadšeni z nadcházejících závodů v Jakartě, Berlíně a Londýně – tři okruhy, které by měly našemu balíčku velmi vyhovovat. Před Jakartou máme v programu krátkou přestávku, ale budeme pokračovat v tlaku jako vždy. Vím, že máme stále co dát.“
Dan Ticktum , jezdec
„Dnes bylo příliš mokro na závodění a viditelnost byla příliš špatná. Bohužel jsme v kvalifikaci pokazili nastavení vozu a neměli jsme žádnou přilnavost, takže jsem nebyl schopen dostat vůz do dobré výchozí pozice pro závod. Je velmi těžké jít v takovém závodě dopředu. Byla tam jedna linie, kde bylo o něco méně stojaté vody, ale mimo linku, bylo to jako led. Bylo těžké předjíždět a mít vliv a také jsem udělal pár chyb, když jsem se snažil protlačit na body. Udělali jsme nějaké změny oproti kvalifikaci do závodu, díky čemuž se vůz cítil konkurenceschopnější, ale startovali jsme příliš vzadu. Celkově je to den, na který se dá zapomenout.“
David Beckmann, jezdec
„Víceméně to byl víkend, na který se dalo zapomenout. Dnes jsme v kvalifikaci nebyli dostatečně rychlí a startovali jsme zezadu. Doufali jsme ve safety car, který by nám umožnil maximalizovat naši strategii, ale ten nikdy nepřišel a v dešti bylo velmi obtížné předjíždět. Ve včerejší kvalifikaci jsme byli opravdu rychlí, ale v desátém kole jsme nedosáhli maxima, ale zjevně máme dobré tempo na jedno kolo. V příštím závodě v Jakartě může být docela obtížné předjíždět, takže doufejme, že využijeme našeho kvalifikačního tempa k dobrému startu a získáme nějaké body.
Russell O’Hagan, Chief Operating Officer
„Dnešek byl frustrující v každém smyslu. Náš špatný výkon v kvalifikaci nám zanechal velmi omezené možnosti strategie v mokrém závodě. Opřeli jsme se o jedinou životaschopnou strategii, kterou jsme měli, ale bylo to závislé na safety caru, abychom měli nějakou šanci na zisk. Safety car nikdy nepřijel. Máme pár věcí, které musíme pochopit ohledně našeho výkonu na mokru, ale máme spoustu pozitiv, která si můžeme vzít ze včerejška. Pokračujeme v našem silném pokroku a už se těšíme do Jakarty.“
Zdroj: CUPRA Kiro


