Tokio E-Prix: DS Automobiles po úvodním rušném sobotním závodu

  • Mistrovství světa ABB FIA Formule E čelilo náročnému úvodnímu závodu v ulicích Tokia kvůli extrémně obtížným povětrnostním podmínkám
  • Jean-Eric Vergne skončil osmý a získal čtyři body do šampionátu
  • Méně úspěšný byl závod pro Maximiliana Günthera, který byl nucen odstoupit kvůli problému s baterií

Tokio E-Prix sobotní závod pro tým DS Penske

Na 2,5 kilometru dlouhém okruhu Tokyo Big Sight bylo na startu prvního sobotního závodu E-Prix v Tokiu mokro. Dříve toho dne vedlo špatné počasí k úplnému zrušení kvalifikace, což znamenalo, že startovní rošt byl určen na základě časů z druhého volného tréninku.

Jean-Eric Vergne a Maximilian Günther startovali z osmého a devátého místa na roštu, ale nejprve se vypořádali s tratí za safety carem, než se o několik kol později j vyjeli na trať pro start z pevných pozic. Oba vozy DS E-TENSE FE25 jezdily v první desítce, dokud Günther nezastavil na kraji trati kvůli problému s baterií.

Akci neutralizovala červená vlajka a po dlouhém zpoždění byl osmý závod sezóny restartován. JEV předváděl konzistentní tempo, dobře zvládl svůj režim Pit Boost a závěrečný útočný režim a posunul se na 10. místo.

Dvě kola před koncem předvedl Jean-Eric Vergne brilantní předjetí soupeře, což mu umožnilo skončit na devátém místě. Po penalizaci pro jednoho ze závodníků tým JEV osmý.

V neděli se v tokijské E-Prix uskuteční druhý závod, který podle společnosti DS Automobiles bude o něco méně bohatý na události.

TOKYO, JAPAN – MAY 17: Jean-Eric Vergne of France driving the (25) DS Penske DS E-Tense FE25 leads Maximilian Gunther of Germany driving the (7) DS Penske DS E-Tense FE25 on track during the Tokyo E-Prix, Round 8 of the 2025 FIA Formula E World Championship at Tokyo Street Circuit on May 17, 2025 in Tokyo, Japan. (Photo by Simon Galloway/LAT Images for Formula E)

Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:

„Silný déšť narušil celý den do té míry, že kvalifikace musela být zcela zrušena. Časy druhého tréninku následně určily startovní rošt. Jak se dalo očekávat, počasí přispělo k závodu, který byl stejně živý jako nepředvídatelný, s červenou vlajkou a dvěma starty ze stoje: okolnosti, které všem jezdcům zkomplikovaly život. Samozřejmě jsme zklamaní kvůli Maxovi, který měl problém s baterií – součást, která je standardem u všech vozů. Co se týče JEV, ten bojoval stejně tvrdě jako vždy a přivezl domů další čtyři body. Zítra je další den a další závod. Budeme se muset chopit každé příležitosti.“

Jean-Eric Vergne, šampion Formule E 2018 a 2019:

„Byl to těžký den! Kvůli počasí byla zrušena kvalifikace, což je škoda, protože vůz si v dešti vedl dobře. Startoval jsem a skončil osmý. A to samozřejmě znamená málo bodů. Doufejme, že se zítra ve druhém závodě dokážeme odrazit ode dna.“

Maximilian Günther:

„Je to obzvláště zklamání, protože to byl závod, který nám mohl dát spoustu příležitostí. Ve voze jsem se cítil spokojený a měli jsme dobré tempo. Bohužel jsme pak měli problém s baterií, který náš závod předčasně ukončil. Ale to patří k závodění! Vezmeme si z dneška pozitiva a zítra je zbrusu nový den. Nyní se budeme tvrdě soustředit na druhý závod.“

Klíčové údaje od vstupu společnosti DS Automobiles do Formule E:

  • 129 závodů
  • 4 mistrovské tituly
  • 17 vítězství
  • 52 pódiových umístění
  • 25 pole position

Zdroj: DS Automobiles

Kalendář závodů Formule E na rok 2025