
- Mistrovství světa ABB FIA Formule E čelilo náročnému úvodnímu závodu v ulicích Tokia kvůli extrémně obtížným povětrnostním podmínkám
- Jean-Eric Vergne skončil osmý a získal čtyři body do šampionátu
- Méně úspěšný byl závod pro Maximiliana Günthera, který byl nucen odstoupit kvůli problému s baterií
Tokio E-Prix sobotní závod pro tým DS Penske
Na 2,5 kilometru dlouhém okruhu Tokyo Big Sight bylo na startu prvního sobotního závodu E-Prix v Tokiu mokro. Dříve toho dne vedlo špatné počasí k úplnému zrušení kvalifikace, což znamenalo, že startovní rošt byl určen na základě časů z druhého volného tréninku.
Jean-Eric Vergne a Maximilian Günther startovali z osmého a devátého místa na roštu, ale nejprve se vypořádali s tratí za safety carem, než se o několik kol později j vyjeli na trať pro start z pevných pozic. Oba vozy DS E-TENSE FE25 jezdily v první desítce, dokud Günther nezastavil na kraji trati kvůli problému s baterií.
Akci neutralizovala červená vlajka a po dlouhém zpoždění byl osmý závod sezóny restartován. JEV předváděl konzistentní tempo, dobře zvládl svůj režim Pit Boost a závěrečný útočný režim a posunul se na 10. místo.
Dvě kola před koncem předvedl Jean-Eric Vergne brilantní předjetí soupeře, což mu umožnilo skončit na devátém místě. Po penalizaci pro jednoho ze závodníků tým JEV osmý.
V neděli se v tokijské E-Prix uskuteční druhý závod, který podle společnosti DS Automobiles bude o něco méně bohatý na události.

Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:
„Silný déšť narušil celý den do té míry, že kvalifikace musela být zcela zrušena. Časy druhého tréninku následně určily startovní rošt. Jak se dalo očekávat, počasí přispělo k závodu, který byl stejně živý jako nepředvídatelný, s červenou vlajkou a dvěma starty ze stoje: okolnosti, které všem jezdcům zkomplikovaly život. Samozřejmě jsme zklamaní kvůli Maxovi, který měl problém s baterií – součást, která je standardem u všech vozů. Co se týče JEV, ten bojoval stejně tvrdě jako vždy a přivezl domů další čtyři body. Zítra je další den a další závod. Budeme se muset chopit každé příležitosti.“
Jean-Eric Vergne, šampion Formule E 2018 a 2019:
„Byl to těžký den! Kvůli počasí byla zrušena kvalifikace, což je škoda, protože vůz si v dešti vedl dobře. Startoval jsem a skončil osmý. A to samozřejmě znamená málo bodů. Doufejme, že se zítra ve druhém závodě dokážeme odrazit ode dna.“
Maximilian Günther:
„Je to obzvláště zklamání, protože to byl závod, který nám mohl dát spoustu příležitostí. Ve voze jsem se cítil spokojený a měli jsme dobré tempo. Bohužel jsme pak měli problém s baterií, který náš závod předčasně ukončil. Ale to patří k závodění! Vezmeme si z dneška pozitiva a zítra je zbrusu nový den. Nyní se budeme tvrdě soustředit na druhý závod.“
Klíčové údaje od vstupu společnosti DS Automobiles do Formule E:
- 129 závodů
- 4 mistrovské tituly
- 17 vítězství
- 52 pódiových umístění
- 25 pole position
Zdroj: DS Automobiles