Stoffel Vandoorne a Mercedes-EQ získali titul mistra světa.Edoardo Mortara vyhrál 16. závod ABB FIA Formule E Mistrovství světa

  • Stoffel Vandoorne z Mercedes-EQ vyhrál v Soulu titul mistra světa jezdců
  • Vandoorne skončil v 16. závodu druhý, což stačilo na to, aby si zajistil titul o 33 bodů před Mitchem Evansem z Jaguar TCS Racing. Edoardo Mortara z ROKiT Venturi Racing završuje stupně vítězů sezóny
  • Mercedes-EQ získal titul týmů již druhou sezónu před ROKiT Venturi Racing a DS TECHEETAH
  • Mortara vyhrál finálový závod druhý víkendový závod v Soulu
  • Lucas di Grassi (ROKiT Venturi Racing) se zapsal do historie a stal se prvním pilotem Formule E, který po včerejším závodě ve 100 závodech jako prvním pilotem, který překonal 1 000 bodů

Hana Bank Seoul E-Prix : nedělní závod

Stoffel Vandoorne dojel na stříbro, když skončil na druhém místě  Hana Bank Soul E-Prix, aby zpečetil mistrovství světa jezdců ABB FIA Formule E 2021/22 a zajistil mistrovství světa týmů pro Mercedes-EQ.

Významný den pro Formuli E, kdy Edoardo Mortara (ROKiT Venturi Racing) vyhrál 100. závod E-Prix v prvním mistrovství světa v elektrickém motorsportu, Vandoorneův titul v sezóně 8 znamená také konec éry Gen2 ve Formuli E – druhé iterace elektrického závodního vozu v sérii – se závodním vozem Gen3 debutujícím příští sezónu jako nejrychlejší nejlehčí, nejvýkonnější a nejúčinnější elektrický závodní vůz, jaký byl kdy vyroben.

První závod Formule E  v jihokorejském hlavním městě Soulu viděl Vandoorna proplout v těsném souboji v prvním kole a dovezl Silver Arrow 02  do cíle na druhém místě.

Pouze Mitch Evans (Jaguar TCS Racing) měl šanci dostihnout Vandoorna v závodě. Ale Vandoorneovo osmé pódium v ​​sezóně  se ukázalo jako dostatečné k tomu, aby získal první korunu jezdců a předal tituly jezdců a týmů Mercedes-EQ při v labutí písni německé značky Formule E .

Mortara ovládl závod, jakmile se dostal do čela ohromujícím manévrem, který mu umožnil dostat se před Antónia Félixe da Costu (DS TECHEETAH) ve 3. kole. Odtamtud zvládl využít energii dokonale, aby zakončil Venturi kampaň ve velkém stylu – monacký outfit obsadil druhé místo v pořadí týmů před DS TECHEETAH a Mortara třetí v šampionátu jezdců.

Jake Dennis (Avalanche Andretti) jel na silné třetí pozici, a to navzdory pětisekundové penalizaci po kontaktu s Da Costou.

Robin Frijns (Envision Racing), Oliver Askew (Avalanche Andretti) a Jean-Éric Vergne (DS TECHEETAH) završili první šestici, Evans snakonec dojel jako sedmý. Problém s novozélandským pilotem Jaguaru v Londýně se opakoval.

Osmá sezóna byla dosud největší v mistrovství světa ABB FIA Formule E s 16 závody na městských okruzích v 10 světových městech: Diriyah, Mexico City, Řím, Monako, Berlín, Jakarta, Marrákeš, New York City, Londýn a Soul – oba Jakarta a Soul byl debutem pro Formuli E.

S8_Seoul, Sunday, 14th August 2022 – LAT

Začátek éry Gen 3

Na úsvitu éry Gen3 v sezóně 9 půjde Formule E ještě  dále než kdy předtím s prozatímním kalendářem obsahujícím 18 závodů ve 13 městech. Sezóna začíná 14. ledna 2023  v Mexico City a pokračuje v Diriyah, Hajdarábádu, São Paulu, Berlíně, Monaku, Soulu, Jakartě, Římě a Londýně. Tři hostitelská města E-Prix budou oznámena v průběhu letošního roku, zatímco Hyderabad a São Paulo budou debutovými místy.

Vstup týmu McLaren Racing a Maserati

McLaren Racing poprvé vstoupí do Formule E a převezme triumfální tým Mercedes-EQ, zatímco Maserati se poprvé po desetiletích vrátí do motoristického sportu. ABT se také vrátí do  ABB FIA Formule E Mistrovství světa

STOFFEL VANDOORNE, MERCEDES-EQ FORMULA E TEAM, #5

 „Mistři světa; Páni! Je to prostě ten nejlepší pocit. Jen se podívejte na sezónu, kterou máme za sebou – konzistence a auto byly úžasné a tým odvedl neuvěřitelnou práci. Myslím, že každý z nás si to zaslouží. To, co jsme dokázali, je něco výjimečného. Mitch mě tlačil celou cestu – totéž  Edo – byli tam celou dobu. Na konci to bylo opravdu o konzistenci, všichni mají více vítězství než já, ale myslím, že mám nejvíc pódií. Bylo těžké se soustředit, protože tempo na konci bylo tak vysoké, věděl jsem, že Jake dostal pětisekundovou penalizaci, takže jsem  se ho musel držet dostatečně blízko, abych si zajistil P2. Byl to úžasný den, hodně soustředění. Po tomto roce jsem vyčerpaný, bylo to velké úsilí, úsilí, které jsem vložil já i  tým, l – je to neuvěřitelné.“

EDOARDO MORTARA, ROKiT VENTURI RACING, #48

 „Dnešek byl velmi pozitivní, já se stále cítím frustrovaný, protože se nám v posledních dvou závodních víkendech nepodařilo zajistit žádné body – je mi to velmi líto. Ale jsem tak vděčný týmu, že mi dal tak silné auto, měli jsme fantastickou sezónu a skončit takhle je opravdu to, co jsme potřebovali. Normálně jsme lepší v závodě než v kvalifikaci, takže jsem věděl, že když se mi podaří dostat se do vedení, obvykle jsme v závodním managementu docela dobří. Vpředu nám také pomáhali zvládat teploty, které byly extrémně vysoké. Takže ano,  byl to skvělý den!“

 

Zdroj: Formula E

 

Hana Bank Seoul E-Prix – výsledky nedělního závodu