Miami E-Prixi skončila pro Maserati MSG Racing zklamáním poté, co se vyvíjela slibně.
Závod v číslech
Stoffel Vandoorne
FP1: P15
FP2: 10. místo
Kvalifikace: P6 [1:23.566, čtvrtfinálové duely]
Závod: P14
Získané pozice: -8
Nejrychlejší kolo: 1:28.183
Umístění v šampionátu: P14 [16 bodů]
Jake Hughes
FP1 : 14. místo
FP2: 14. místo
Kvalifikace: P21 [1:25.359, P11 skupina A]
Závod: DNF
Získané pozice : 0
Nejrychlejší kolo: 1:30.367
Umístění v šampionátu: P6 [27 bodů]
Maserati MSG Racing
Umístění v šampionátu : P6 [43 bodů]
Maserati MSG Racing na E-Prix v Miami
Tým Maserati MSG Racing chtěl pokračovat ve svém tempu z Džiddy, protože Formule E se vrátila k závodění v Miami. Víkend byl velmi slibný, což se projevilo na dobrém kvalifikačním výkonu Stoffela Vandoornea. Bohužel se do cesty k dobrému výsledku postavila smůla a tým si z víkendu neodvezl žádné body.
Stoffel se snažil z vozu dostat maximum spolu s Jakem Hughesem, který, i když se trochu trápil ve srovnání se Stoffelem na Homestead-Miami International Speedway, se před kvalifikací stále cítil dobře.
Ve skupině A, kde se kvalifikovali jak Stoffel, tak Jake, byly rozdíly neuvěřitelně těsné. Tím, že byl mimo tempo o něco více než čtyři desetiny sekundy, bohužel vypadl Jake ze skupinové fáze, což bylo pro Brita těžké, protože byl tak nepatrně za vedoucím časem na kolo.
Stoffelův čas ve skupině A ho zařadil o 0,040 s za Antonia Felixe Da Costu z Porsche, který byl na prvním místě ve skupině, což mu vyneslo druhé místo ve skupinové fázi a vstupenku do čtvrtfinálových duelů. Stál proti Jakeu Dennisovi z Andrettiho a dal do letmého kola vše, co měl. Na Dennise to nestačilo, ale čas 1:23,566 byl druhým nejrychlejším ze všech jezdců, kteří sestoupili ze čtvrtfinále, a zařadil ho na šesté místo na startovním roštu.
Jako obvykle se závod stal především o strategii, přičemž Stoffel i Jake jeli různé závody, aby ze svých startovních pozic vytěžili maximum. Stoffelovo využití útočného režimu ho vyneslo na třetí místo a vypadalo to, že přinese týmu Maserati MSG Racing další pódium. Zasekl se ve špatném závodním balíku, což utlumilo jeho šance na stupně vítězů, ale Stoffel byl stále na dobrém místě a mohl domů přivézt slušný balík bodů.
Jake se na startu zaměřil na úsporu energie a vyčkával kdy přijde jeho čas, aby získal velký energetický náskok na své soupeře. To ho na konci závodu postavilo do skvělé pozice, protože to vypadalo, že svůj start ze zadní řady promění v umístění v první čtyřce.
Tým však opustilo štěstí, když se Jake zapletl do incidentu s Maxem Guentherem z DS PENSKE a Mitchem Evansem z Jaguaru. Při pokusu o předjetí Jakea se vše zbrzdilo v šikaně Attack Mode Turn 4 a Guenther najel přímo do zadní části Maserati Tipo Folgore. Evans se k incidentu připojil a neměl kam jít, což způsobilo jedinou červenou vlajku závodu, přičemž Jake byl jediným odstoupivším účastníkem kolize.
Byla to rychlá úprava, do konce zbývala čtyři závodní kola, ale Stoffelova dřívější brilantní strategie útočného režimu se mu vrátila. Nyní, když byl ve skupině aut, z nichž většina měla stále k dispozici útočný režim, ale on neměl možnost aktivovat svůj útočný režim kvůli červené vlajce.
Maserati MSG Racing se připraví se na další jízdu, protože Formule E míří do Evropy, a to nejen na první evropský závod sezóny, ale také na domácí závod týmu v Monaku. Poprvé ve dvojzávodu se se Maserati MSG Racing bude snažit předvést co nejlepší výkon, vytěžit z vozů maximum a přivézt domů slušný zisk bodů před domácím publikem a týmovými partnery.
Jake Hughes, jezdec, Maserati MSG Racing:
„Je to opravdu škoda zakončit víkend s DNF, protože si opravdu myslím, že jsme měli nakročeno k dobrému výsledku. Rychlost na jedno kolo nebyla tento víkend naší silnou stránkou – podíváme se na to, co přesně se stalo mně v kvalifikaci, protože startovat zezadu v závodě Formule E není nikdy ideální. Ale v závodě vidět, že máme rychlost a strategii na to, abychom se dostali na startovní rošt, byli v pozici pro umístění v první pětce nebo možná i více, to je opravdu pozitivní. Tým odvedl skvělou práci při realizaci strategie úspory energie a já jsem byl v závěrečných fázích ve skutečně dobré pozici a opravdu si myslím, že bylo v nabídce hodně bodů. Proto je tak frustrující, nebo ještě více frustrující, když vás vyřadí jiný pilot. Jistě, takový je motorsport a někdy věci nejdou podle vašich představ, ale je zdrcující nechat na stole tolik bodů, o kterých jsem si opravdu myslel, že jsou naše. Z tohoto víkendu si mohu vzít ještě mnoho pozitiv a díky tomu se opravdu těším na další podnik v Monaku.“
Jake Hughes – jezdec týmu Maserati MSG Racing
Stoffel Vandoorne, jezdec, Maserati MSG Racing:
„Od prvního tréninku jsme se zaměřili na nalezení perfektního nastavení pro tento nový okruh. Bylo to pozitivní překvapení mít tak dobrý výsledek v kvalifikaci, což mi dodalo trochu sebevědomí do závodu. Na začátku jsme byli v dobré pozici a věděli jsme, že pokud budeme hrát správně strategii, můžeme získat body. Už při zhasnutí světel byl závod zrádný, jak už to u závodů Formule E bývá. Tolik aut pohromadě na startu, může to být chaotické a je důležité udržet si v prvních kolech čistý závod. Podařilo se nám dostat se mezi první tři a začali jsme dobře využívat naši strategii útočného režimu, ale trochu jsme se příliš zaměřili na nesprávné soupeře. Uvízli jsme na špatném místě, což nás postavilo na druhou kolej. Stále jsem věřil, že můžeme závod dokončit se slušnými body, ale měl jsem smůlu se safety carem a to znamenalo konec našeho pokroku. I když žádné body, tento víkend jsme se toho hodně naučili. Všechno si přeneseme do Monaka, kde se vrátíme v lepší formě.“
Stoffel Vandoorne – jezdec týmu Maserati MSG Racing
Cyril Blais, šéf týmu, Maserati MSG Racing:
„S naší silnou startovní pozicí díky Stoffelovi není bodový zisk výsledkem, ve který jsme doufali. Věci se vyvíjely dobře, zejména pro Jakea, který věděl, že bude muset hrát jinou strategii, aby se dostal na body a startoval zezadu. Byla to dobrá strategie: šetřit energii na začátku a získat energetickou výhodu na konci závodu. V závěrečných fázích závodu měl jednu z nejvyšších zbývajících energií a určitě mohl skončit v první čtyřce. Stoffel měl složitější závod, zasekl se ve špatném balíku, ale i tak se díval na dobré body. Bohužel Jake byl vyřazen – nic nemohl udělat – a tak nám byl tento potenciálně dobrý výsledek odebrán. Aby toho nebylo málo, safety car a červená vlajka způsobené Jakeovým incidentem neutralizovaly Stoffelův druhý útočný režim, takže při restartu měl svázané ruce. Z našeho slibného začátku a z toho, jak se závod vyvíjel, jsme opravdu vypadali dobře, že přivezeme domů body s oběma vozy, ale jednoduše to nedopadlo podle našich představ. Přeskupíme se na další závod, budeme tvrdě pracovat a připravíme se na návrat do Monaka.“
Maria Conti, ředitelka Maserati Corse:
„Navzdory výsledkům ze závodu a smůle, kterou jsme dnes měli, jsme hrdí na tvrdou práci a odhodlání, které naši jezdci a tým v Miami prokázali. Získali jsme mnoho ponaučení, ale kolo v Miami bylo pro nás přesto významné. Americký trh hraje pro naši značku hlavní strategickou roli a bylo vzrušující závodit obklopena nadšeným publikem zákazníků a fanoušků Maserati. Nyní se již těšíme na další podnik: na začátku května se v Monaku zúčastníme vzrušujícího dvojzávodu na nejslavnějším pouličním okruhu světa. Bude to jedinečná příležitost oživit vášeň a soutěžní DNA Maserati na silnicích Monaka, kde se psala historie motorsportu. Nemůžeme se dočkat!“
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.
Tato stránka používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam soubory cookie. Jejím používáním s tímto vyjadřujete souhlasOk