
Shanghai E-Prix neděle pro tým Maserati MSG Racing v číslech
Stoffel Vandoorne
FP3: 11
Kvalifikace: P8 [1:33.407, Group B, P4 – Duels cancelled due to rain]
Závod: P7
Pozice získané: 1
Nejrychlejší kolo: 1:24.297
Posice v šampionátu? P11 [50 points]
Jake Hughes
FP3: 18
Kvalifikace: P5 [1:32.214, Group A P3 – Duels cancelled due to rain]
Závod: P4
Získané pozice: 1
Nejrychlejší kolo: 1:24.149
Pozice v šampionátu: P14 [39 points]
MSG Racing
Pozice v šampionátu: 6. místo 89 bodů
Shanghai E-Prix průběh nedělního závodu
Déšť narušil průběh druhého závodu víkendu dvojzávodu v Šanghaji, ale Jake Hughes a Stoffel Vandoorne si s mokrými podmínkami poradili mistrně a zajistili pro Maserati MSG Racing důležité body díky umístění obou jezdců v bodovaném pořadí. V závěrečném tréninku se kvůli silnému dešti téměř nejelo a podmínky se nezlepšily ani před kvalifikací. Jake i Stoffel však odvedli skvělou práci ve svých skupinách a oba postoupili do vyřazovacích jízd (Duels).
Špatné počasí však kvalifikaci zkrátilo, takže Jake a Stoffel už neměli šanci zlepšit své startovní pozice. Podle pravidel FIA Formula E byly výsledky skupinové kvalifikace použity k určení startovního roštu, protože Duely se nemohly uskutečnit. Jake tak startoval z 5. místa, Stoffel hned za ním z 8. pozice.
Déšť neustával a ohrožoval samotný start závodu. FIA Formula E byla na nepříznivé počasí připravena a upravila časový harmonogram tak, aby závod mohl začít dříve. I když byl tento nový čas startu zpožděn, díky dvouhodinové rezervě v programu se závod nakonec mohl odjet.
Kvůli velkému množství stojící vody na trati začal závod za Safety Carem. Pole absolvovalo pět kol za safety carem, než došlo k letmému startu. Tato fáze znamenala, že na konci závodu byla přidána tři kola navíc.
Po letmém startu bylo pole roztažené, takže první zatáčka proběhla relativně klidně. Jake skvěle odstartoval a předjel Lucase di Grassiho z týmu Lola YAMAHA, čímž se posunul na čtvrté místo.
Díky větším rozestupům mezi vozy nebyla aktivace režimu Attack Mode tak nákladná. Jake i Stoffel si mohli dovolit čtyři minuty extra výkonu, aniž by ztratili pozici.
Závod přinesl řadu dramatických momentů, ale Jake a Stoffel si s náročnými podmínkami poradili výborně a udrželi oba vozy Maserati Tipo Folgore na trati. Jake se v závěru závodu přibližoval Antoniu Felixovi da Costovi z Porsche a mohl pomýšlet na stupně vítězů, ale prioritou se stalo šetření energie. Vzhledem k nebezpečným podmínkám mimo ideální stopu se Jake rozhodl neriskovat a spokojil se se čtvrtým místem.
Závěr víkendu byl pozitivní – Maserati MSG Racing se vrátilo na šesté místo v hodnocení týmů a Jake se Stoffelem si připsali cenné body do šampionátu jezdců. Mistrovství světa FIA Formula E pokračuje 21. června v Jakartě.
Jake Hughes, jezdec, Maserati MSG Racing:
„Závodní víkend v Šanghaji jsme zakončili pozitivně. Když se podívám zpět, byly to opravdu silné dva dny. Klidně jsme mohli mít dvě umístění v top 5, nebýt problému při včerejší zastávce v boxech. Připadá mi, že už je to dlouho, co jsem naposledy dojel na bodech – naposledy to bylo v Džiddě. Částečně to byla moje chyba, částečně týmová, ale myslím, že jsme v mnoha závodech byli silní, jen jsme se nedokázali dostat do cíle v dobré pozici. Dnes jsme konečně měli dobrou kvalifikaci, dobrý závod, dobré tempo – a bylo skvělé zapsat si to čtvrté místo.“
Stoffel Vandoorne, jezdec, Maserati MSG Racing:
„Dnešní závod byl opravdu náročný, hlavně jeho začátek – viditelnost byla velmi špatná. Na začátku jsem se necítil moc konkurenceschopně, ale postupně, jak závod pokračoval, pneumatiky se dostaly do správného okna a tempo se zlepšovalo. Díky tomu jsme získali několik pozic zpět a nakonec dojeli na sedmém místě. Myslím, že jsme na začátku ztratili příliš mnoho a na konci už nebylo tolik prostoru to dohnat.“
Cyril Blais, šéf týmu, Maserati MSG Racing:
„Skvělý závod – oba vozy na bodech. Jake bojoval s Da Costou, myslím, že jsme měli tempo na boj o pódium. Stoffel měl také velmi silné tempo – bojoval s Müllerem a téměř získal šesté místo. Oba vozy se posunuly vpřed a naše tempo v dešti bylo opravdu silné, takže dnešní výsledek je výborný. Byl to náročný závod, ve kterém šlo hlavně o řízení – energie, pneumatiky, podmínky a strategie. Je to zasloužená odměna po včerejšku, kdy jsme byli v silné pozici, ale problémy s Pit Boostem nám nedovolily optimalizovat výsledek. Věděli jsme, že potenciál tam je – a dnes jsme ho potvrdili. Po intenzivních pěti týdnech závodění si teď trochu odpočineme, zregenerujeme a připravíme se na další závod v Jakartě.“
Maria Conti, vedoucí Maserati Corse:
„Dnes si odvážíme důležité body do šampionátu, a to navzdory dešti, který výrazně ovlivnil celý závod. Je to zásluha mimořádné týmové práce, odhodlání a jasné vize. K závodu jsme přistoupili s maximální koncentrací a oba vozy bodovaly – solidní výsledek. Závodní víkend v Šanghaji byl významnou událostí nejen symbolicky. Vrátili jsme se do země, kde před 11 lety začala historie šampionátu Formula E. Zároveň jsme se naučili důležité lekce, které nám pomohou čelit každému dalšímu závodu s odhodláním. Šanghaj je pro Maserati klíčovým městem – hraje důležitou roli v našem byznysu a symbolizuje inovace, technologie a vášeň pro elektromobilitu – hodnoty, které sdílíme s řadou Folgore. Před námi je důležitý závěr sezóny a naše cíle jsou jasné: chceme být konzistentní, podávat maximální výkony pro naše fanoušky a v každém závodě ctít téměř stoletou závodní historii Maserati. Další zastávkou je Jakarta, kde jsme před dvěma lety poprvé vystoupali na nejvyšší stupeň vítězů – nemůžeme se dočkat, až se vrátíme do země, která nám už jednou přinesla nádherné pocity.“
Zdroj a foto : Maserati Press Office