První zcela elektrické kombi značky Volkswagen ponese označení ID.7 Tourer1. ID.7 Tourer nabízí ještě více prostoru při zachování vysoké hospodárnosti. Nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,242 zajistí velmi dlouhý dojezd. Nový model přijde v Evropě na trh v roce 2024 a nabídne vysokou úroveň cestovního komfortu.
VW ID.7 Tourer
Volkswagen zveřejňuje první fotografie ještě zamaskovaného zcela elektrického vrcholného modelu ID.7 ve verzi kombi a současně představuje nový název: ID.7 Tourer1. Nový model bude v Evropě uveden na trh v roce 2024 – s velkorysým prostorem a vysokou hospodárností. Volkswagen představí finální podobu designu v nadcházejících měsících.
Volkswagen patří mezi globálně nejúspěšnější výrobce automobilů s karoserií kombi. Praktické modely, které u značky Volkswagen nesly dosud označení Variant nebo Shooting Brake (v případě modelu Arteon), nabízí již více než 60 let. S novým modelem ID.7 Tourer1 zavádí značka Volkswagen pro verzi kombi nové označení a s ním poprvé poskytuje také konkrétní výhled na první zcela elektrické kombi, které oslaví debut v roce 2024.
Vysoká hospodárnost díky vytříbené aerodynamice
Aerodynamická karoserie je nejlepším základem pro dlouhý dojezd. Extrémně aerodynamickým vozem Volkswagen je již představený model ID.73 Limuzína se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,234, který právě přichází v Evropě na trh. Na téměř stejné úrovni je i součinitel aerodynamického odporu vzduchu připravovaného modelu ID.7 Tourer: cx = 0,242. Navzdory jedinečnému maskování s motivem „indiánského léta“ lze již nyní vytušit eleganci a dynamiku tvarového řešení této varianty kombi.
ID.7 Tourer zatím ještě v podzimním převleku.
Maskovací fólie vychází z vícevrstvého laku modelu ID.7Fastback, který byl značkou Volkswagen vystaven na veletrhu CES v Las Vegas na začátku letošního roku. V souladu s aktuálním ročním obdobím nese maskovací fólie varianty kombi motiv „indiánského léta“. Do maskování jsou hladce začleněny kódy QR na zádi.
Velkorysý prostor ve velmi kvalitním interiéru díky krátkým převisům karoserie a dlouhému rozvoru náprav. Při obsazení vozu pěti osobami poskytuje zavazadlový prostor objem až 545 litrů – měřeno do výšky opěradel zadních sedadel. Po jejich sklopení se objem téměř dva metry dlouhého zavazadlového prostoru zvětší až na 1714 litrů.
Stejně jako všechny modely z rodiny ID. vychází i nová karosářské verze modelu ID.7 z platformy MEB koncernu Volkswagen. Z výhod této modulární platformy s krátkými převisy karoserie a dlouhým rozvorem náprav těží také interiér. Výsledkem je charakter elegantního kombi vyšší třídy s mimořádně velkorysým vnitřním prostorem a ještě větším objemem zavazadlového prostoru.
Stejně jako ID.7 bude Volkswagen vyrábět i ID.7 Tourer ve svém závodě Emden. ID.7 je po modelu ID.4 druhým modelem na základě platformy MEB, který je vyráběn na severozápadě Dolního Saska.
1. Zamaskovaná studie ve stavu blízkém sériově vyráběnému modelu.
2. Nejnižší předběžná hodnota závislá na výbavě.
3. ID.7 Pro s výkonem 210 kW (286 k) – spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,3-14,1; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
4 Nejnižší hodnota závislá na výbavě.