Peugeot E-LION DAY: 100% elektrický 100% neodolatelný

Peugeot je na dobré cestě k dosažení svých smělých cílů v oblasti elektrifikace:

  • 2023: Všechny modely řady Peugeot budou elektrifikované,
  • 2025: Peugeot bude mít 100% elektrickou nabídku,
  • 2030: 100 % vozů Peugeot prodávaných v Evropě bude mít 100% elektrický pohon.

Projekt E-LION

Projekt E-LION reprezentuje vizi značky Peugeot týkající se elektrifikace vozů Peugeot, která reaguje na potřeby měnícího se světa.

Nejedná se pouze o elektrifikaci, ale o komplexní projekt o 5 částech:

  • Ekosystém produktů a služeb založený na řešeních skupiny Stellantis,
  • Zkušenost, kompletní zákaznický zážitek po celou dobu vlastnictví vozu,
  • Elektrický pohon, náš závazek do roku 2025 nabízet 100% elektrickou modelovou řadu,
  • Efektivita, naše posedlost maximálním výkonem při minimální spotřebě (12,5 kWh/100 km u modelu E-208),
  • Životní prostředí, konečný cíl udržitelnosti a náš závazek nulových emisí uhlíku do roku 2038.

Linda Jackson, generální ředitelka Peugeot: „Projekt E-LION bude definovat strategii Peugeotu jako elektrické značky. Tato strategie zajistí, že budeme i nadále reagovat na potřeby společnosti a nabízet mobilitu respektující hodnoty naší značky.“

Peugeot uvede během 2 let na trh 5 nových elektrických modelů:

E-308, E-308 SW (první evropské elektrické kombi), E-408, E-3008 a E-5008.

Elektrické modely E-308 a E-308 SW budou poháněny elektromotorem nejnovější generace o výkonu 115 kW (156 k) a s dojezdem více než 400 km (cyklus WLTP). Tato nabídka je nekompromisní odpovědí s nejlepší účinností v segmentu, s průměrnou spotřebou energie 12,7 kWh.

Nová hybridní technologie

Peugeot přichází s novou hybridní technologií Hybrid 48V, která bude v letošním roce použita u modelů 208, 2008, 308, 3008, 5008 a 408. Systém Peugeot Hybrid 48V tvoří elektromotor (21 kW) a motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k, spojený se zcela novou šestistupňovou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovkou (E-DCS6). Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a o 15 % nižší spotřebu paliva (u modelu 3008 emise od 126 g CO2/km). Při jízdě ve městě tak může SUV segmentu C vybavené systémem Hybrid více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi. Umožňuje také jízdu v režimu s nulovými emisemi v městském provozu.

Nová generace SUV segmentu C

  • Nový Peugeot E-3008 bude představen v druhé polovině roku 2023,
  • Dojezd až 700 km, 3 motory včetně pohonu všech kol,
  • E-3008 bude prvním vozem uvedeným na trh s novou platformou STLA Medium,
  • Peugeot E-5008 bude uveden na trh o něco později.

Inovace v oblasti designu a technologií hrají hlavní roli v projektu E-LION a v cílech značky dosáhnout do roku 2038 nulových emisí uhlíku

Nová řada BEV-by-Design značky Peugeot bude využívat nejnovější platformy Stellantis, které budou základem pro vývoj budoucích modelů.

  • NOVÉ PROPORCE – větší flexibilita a svoboda při novém pojetí celkových proporcí vozidla,
  • NOVÉ PERSPEKTIVY – zcela nový designový jazyk,
  • NOVÝ PROSTOR – nové pojetí vnitřního prostoru a jeho využití,
  • NOVÉ POHYBY RUKOU PŘI ŘÍZENÍ – technologie „steer-by-wire“ nám umožňuje zkoumat zcela nové způsoby ovládání vozidla. Díky ní byl vytvořen systém Hypersquare a nová generace inteligentního systému i-COCKPIT® se zcela novým rozhraním, které budou uvedeny na trh v roce 2026.

 Zážitek z jízdy na palubě usnadňují technologie STLA:

  • STLA-BRAIN, nervové centrum a centrální inteligence vozu s aktualizací „Over the Air“,
  • STLA-SMARTCOCKPIT, digitální výbava uvnitř i zvenčí,
  • STLA-AUTODRIVE, budoucnost autonomního řízení.

Spolupráce s významnými hráči, jako jsou Amazon a Foxconn, zajišťuje, že nové technologie vždy přinášejí úžasné zážitky.

Jerome Micheron, produktový ředitel Peugeot:

„Když naši zákazníci řídí elektrický Peugeot, je to stále bezesporu především Peugeot, a pro nás zážitek z jízdy vždy byl a bude naší prioritou.“

Peugeot snižuje čtyřnásobně GWP (potenciál globálního oteplování) u následujících dvou generací modelů

Probíhající iniciativy sahají od strategií získávání zdrojů a dodavatelského řetězce, přes celkovou strukturu vozu až po použité materiály:

  • osvětlení a sklo nahrazují černou barvu a chrom,
  • sedadla jsou odlehčená,
  • kola jsou vyrobena z recyklované slitiny,
  • používají se recyklované materiály,
  • při projektování je zohledněna celková strategie životního cyklu vozu.

CELKOVÝ ŽIVOTNÍ CYKLUS: životnost elektromobilu bude 20 až 25 let, zatímco dnes je to u vozu se spalovacím motorem přibližně 15 let

Tento delší životní cyklus je pro konstruktéry skvělou příležitostí pro vymýšlení nových interakcí s dalšími produkty.

Náš pohled na životní cyklus vozidla se skládá ze 4 hlavních fází:

  • Životnost – konstrukce vozidla s životností 25 let, opírající se o platformy a řešení Stellantis,
  • Opětovné použití – renovace a recyklace základních dílů, včetně využití recyklovaných dílů (viz SUSTAINera),
  • Upgrade – obnovení hlavních opotřebitelných částí vozu (čalounění/obložení), jak je vidět u koncepčního vozu Peugeot Inception Concept, aby vůz při každé změně majitele vypadal jako nový,
  • Nabídka na přání – pravidelné aktualizace systémů a softwaru „Over the Air“, které udržují atraktivní vzhled vozu (podobně jako každoroční aktualizace systému iOS ve vašem iPhonu).

Matthias Hossann, šéfdesignér značky Peugeot:

„Představte si, že už nebudou žádná ojetá auta. Namísto toho bude renovovaný a personalizovaný vůz, který můžete kdykoli aktualizovat nebo upgradovat podle svých potřeb. Produkt, který je vždy aktuální a zachovává si svou hodnotu po celou dobu životnosti.“

Důraz je kladen na snižování hmotnosti a odpadu pomocí revolučních technik, jak ukazuje model Peugeot Inception Concept:

  • Menší hmotnost (tenčí sedadla, lehčí tkaniny),
  • Méně odpadu (lisované tkaniny),
  • Méně zdrojů (surové materiály, žádný chrom…),
  • Méně energie (elektrická účinnost).

Jerome Micheron, produktový ředitel Peugeot:

„Tento vývoj je předzvěstí nové éry, která je ohleduplnější k životnímu prostředí a umožňuje nám nabídnout našim zákazníkům jedinečné inovace, které posilují sílu přitažlivosti značky Peugeot.

Uživatelský zážitek: Peugeot nabídne INSPIRUJÍCÍ, JEDNODUCHÉ a CENOVĚ DOSTUPNÉ řešení

INSPIRUJÍCÍ: Peugeot přináší přitažlivost nejen do vlastních vozů, ale do celého zážitku z jeho vlastnictví.

Každý zážitek s elektromobilem je v souladu se třemi hodnotami značky Peugeot:

  • Allure – vzhled šelmy a světelný podpis tvořený 3 drápy jsou charakteristické znaky designu Peugeot,
  • Emotion – požitek z intuitivního ovládání vozu je dále umocněn díky elektrifikaci a skvělé odezvě a agilitě systému Peugeot i-Cockpit®,
  • Excellence – díky kvalitě, účinnosti a technologii celé modelové řady elektromobilů.

 

JEDNODUCHÝ: zážitek zákazníka před jízdou, během jízdy i po ní.

  • Easy to buy: Peugeot představil s novým modelem 408 First Edition nabídku, která zahrnuje všechny možnosti a služby včetně nabíjení, kromě toho lze vůz zakoupit online pomocí několika kliknutí.
  • Easy to charge: Free2Move eSolutions[1] zajišťuje dobíjení doma díky službě domácí instalace Wallboxu a dobíjení na cestách díky přístupu k největší síti dobíjecích stanic v Evropě (350 000 stanic) prostřednictvím karty e-Solutions. Karta RFID Tap and go pokrývá několik distributorů energie a může být dokonce dodávána s přednabitým kreditem připraveným k použití.
  • Easy to plan: aplikace Peugeot Trip Planner pomáhá najít nejlepší trasu podle dojezdu vozu. Budoucí řešení bude zahrnovat nabídky restaurací, obchodů a aktivit v blízkosti dobíjecích stanic, aby se optimalizoval čas zákazníků při nabíjení.

 

CENOVĚ DOSTUPNÝ: vzhledem k rostoucím životním nákladům a inflaci se Peugeot zaměřuje na cenovou dostupnost svých elektromobilů.

Dva typy nabídek, stejně jako u vašeho mobilního telefonu:

  • Peugeot As You Go[2]: Nabídka měsíčních plateb na základě počtu ujetých kilometrů. Například ve Francii začíná cena vozu Peugeot e-208 na pouhých 150 € měsíčně, včetně 500 km. Zákazníci si mohou podle potřeby přidat další kilometry za pouhých 7 eurocentů za kilometr. Peugeot chce tuto iniciativu rozšířit na celou modelovou řadu a na další trhy.
  • Peugeot Your Way2: Jediná měsíční platba zahrnuje leasing vozu, veškerý servis a údržbu, pojištění, a dokonce i nabíjení. Všechny náklady na vlastnictví v jedné platbě. Na rozdíl od mobilního telefonu však zákazníci nebudou vázáni dlouhodobým závazkem. Pokud se okolnosti změní, mohou auto vyměnit nebo jednoduše vrátit.

Phil York, ředitel marketingu a komunikace společnosti Peugeot:

„Úvahy o vlastnictví elektrického modelu dalece přesahují očekávání u klasického modelu. Těší mě, že naši zákazníci vidí, jak jsme jim vyšli vstříc s jednoduchými a dostupnými řešeními – a to ve stylu našich hodnot, které od značky Peugeot očekávají.“

Peugeot pokračuje v cestě k dosažení svého cíle „Carbon Net Zero“ do roku 2038.

Cílem značky je snížit do roku 2030 potenciál globálního oteplování o 60 % celosvětově a o 70 % v Evropě.

 

Plán Carbon Net Zero přesahuje rámec 100% elektrifikace:

  • materiály použité při navrhování a výrobě výrobků,
  • spotřebovaná energie,
  • začlenění výrobků do principu cirkulární ekonomiky.

Cirkulární ekonomika ve společnosti znamená přechod od přístupu „vezmi, vyrob, zlikviduj“ k oběhovému přístupu k materiálům a zboží. Ve skupině Stellantis začíná cirkulární ekonomika u projektů vozů pro delší životnost, s použitím stále většího množství recyklovaných materiálů až po začlenění oprav, repasování, opětovného použití a recyklace vozidel a dílů (repair, remanufacture, reuse a recycle – 4 R).

Když k tomu připočteme renovaci vozidel a náhradních dílů a zkvalitnění (retrofit) za účelem přestavby stávajících vozidel na elektromobily, aby se prodloužila jejich životnost, dostaneme se až na 6 R!

Autorizované servisy značek skupiny Stellantis mají již dnes k dispozici katalogy, které zahrnují i repasované díly. Tyto udržitelné a cenově dostupné díly pak zákazníci mohou v servisech objednávat.

Soukromí i firemní zákazníci mohou sledovat opětovné použití v akci, a to na platformě e-shopu skupiny Stellantis nazvané B-Parts (v současné době funguje ve 155 zemích a nabízí 5,2 miliony dílů).

Zákazníci se začnou setkávat s označením SUSTAINera. Již nyní je na krabicích s díly a začne se objevovat ve vozidlech. Když jej zákazníci uvidí, mohou si být jisti, že při výrobě tohoto dílu bylo použito až o 80 % méně surovin a až o 50 % méně energie než při výrobě rovnocenného dílu bez recyklovaného obsahu.

Linda Jackson, generální ředitelka značky Peugeot:

„Carbon Net Zéro nejsou jen tři slova, je to způsob myšlení, přístup, který si musíme osvojit všichni jako organizace i jako jednotlivci. Stejně tak projekt E-LION není jen strategií a powerpointovou prezentací. Je to projekt, který chceme dotáhnout do konce, protože má zásadní význam pro nás i pro budoucí generace.“

[1] Služby Free2Move nejsou zatím v ČR dostupné. Nabídku služeb pro majitele vozů s elektrickým a plug-in hybridním pohonem jsou u nás k dispozici v rozsahu uvedeném na stránkách peugeotelektromobilita.cz

 [2] Tato služba zatím není v ČR k dispozici.

 

Zdroj: Peugeot