Peugeot je na dobré cestě k dosažení svých smělých cílů v oblasti elektrifikace:
- 2023: Všechny modely řady Peugeot budou elektrifikované,
- 2025: Peugeot bude mít 100% elektrickou nabídku,
- 2030: 100 % vozů Peugeot prodávaných v Evropě bude mít 100% elektrický pohon.
Projekt E-LION
Projekt E-LION reprezentuje vizi značky Peugeot týkající se elektrifikace vozů Peugeot, která reaguje na potřeby měnícího se světa.
Nejedná se pouze o elektrifikaci, ale o komplexní projekt o 5 částech:
- Ekosystém produktů a služeb založený na řešeních skupiny Stellantis,
- Zkušenost, kompletní zákaznický zážitek po celou dobu vlastnictví vozu,
- Elektrický pohon, náš závazek do roku 2025 nabízet 100% elektrickou modelovou řadu,
- Efektivita, naše posedlost maximálním výkonem při minimální spotřebě (12,5 kWh/100 km u modelu E-208),
- Životní prostředí, konečný cíl udržitelnosti a náš závazek nulových emisí uhlíku do roku 2038.
Linda Jackson, generální ředitelka Peugeot: „Projekt E-LION bude definovat strategii Peugeotu jako elektrické značky. Tato strategie zajistí, že budeme i nadále reagovat na potřeby společnosti a nabízet mobilitu respektující hodnoty naší značky.“
Peugeot uvede během 2 let na trh 5 nových elektrických modelů:
E-308, E-308 SW (první evropské elektrické kombi), E-408, E-3008 a E-5008.
Elektrické modely E-308 a E-308 SW budou poháněny elektromotorem nejnovější generace o výkonu 115 kW (156 k) a s dojezdem více než 400 km (cyklus WLTP). Tato nabídka je nekompromisní odpovědí s nejlepší účinností v segmentu, s průměrnou spotřebou energie 12,7 kWh.
Nová hybridní technologie
Peugeot přichází s novou hybridní technologií Hybrid 48V, která bude v letošním roce použita u modelů 208, 2008, 308, 3008, 5008 a 408. Systém Peugeot Hybrid 48V tvoří elektromotor (21 kW) a motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k, spojený se zcela novou šestistupňovou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovkou (E-DCS6). Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a o 15 % nižší spotřebu paliva (u modelu 3008 emise od 126 g CO2/km). Při jízdě ve městě tak může SUV segmentu C vybavené systémem Hybrid více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi. Umožňuje také jízdu v režimu s nulovými emisemi v městském provozu.
Nová generace SUV segmentu C
- Nový Peugeot E-3008 bude představen v druhé polovině roku 2023,
- Dojezd až 700 km, 3 motory včetně pohonu všech kol,
- E-3008 bude prvním vozem uvedeným na trh s novou platformou STLA Medium,
- Peugeot E-5008 bude uveden na trh o něco později.
Inovace v oblasti designu a technologií hrají hlavní roli v projektu E-LION a v cílech značky dosáhnout do roku 2038 nulových emisí uhlíku
Nová řada BEV-by-Design značky Peugeot bude využívat nejnovější platformy Stellantis, které budou základem pro vývoj budoucích modelů.
- NOVÉ PROPORCE – větší flexibilita a svoboda při novém pojetí celkových proporcí vozidla,
- NOVÉ PERSPEKTIVY – zcela nový designový jazyk,
- NOVÝ PROSTOR – nové pojetí vnitřního prostoru a jeho využití,
- NOVÉ POHYBY RUKOU PŘI ŘÍZENÍ – technologie „steer-by-wire“ nám umožňuje zkoumat zcela nové způsoby ovládání vozidla. Díky ní byl vytvořen systém Hypersquare a nová generace inteligentního systému i-COCKPIT® se zcela novým rozhraním, které budou uvedeny na trh v roce 2026.
Zážitek z jízdy na palubě usnadňují technologie STLA:
- STLA-BRAIN, nervové centrum a centrální inteligence vozu s aktualizací „Over the Air“,
- STLA-SMARTCOCKPIT, digitální výbava uvnitř i zvenčí,
- STLA-AUTODRIVE, budoucnost autonomního řízení.
Spolupráce s významnými hráči, jako jsou Amazon a Foxconn, zajišťuje, že nové technologie vždy přinášejí úžasné zážitky.
Jerome Micheron, produktový ředitel Peugeot:
„Když naši zákazníci řídí elektrický Peugeot, je to stále bezesporu především Peugeot, a pro nás zážitek z jízdy vždy byl a bude naší prioritou.“
Peugeot snižuje čtyřnásobně GWP (potenciál globálního oteplování) u následujících dvou generací modelů
Probíhající iniciativy sahají od strategií získávání zdrojů a dodavatelského řetězce, přes celkovou strukturu vozu až po použité materiály:
- osvětlení a sklo nahrazují černou barvu a chrom,
- sedadla jsou odlehčená,
- kola jsou vyrobena z recyklované slitiny,
- používají se recyklované materiály,
- při projektování je zohledněna celková strategie životního cyklu vozu.
CELKOVÝ ŽIVOTNÍ CYKLUS: životnost elektromobilu bude 20 až 25 let, zatímco dnes je to u vozu se spalovacím motorem přibližně 15 let
Tento delší životní cyklus je pro konstruktéry skvělou příležitostí pro vymýšlení nových interakcí s dalšími produkty.
Náš pohled na životní cyklus vozidla se skládá ze 4 hlavních fází:
- Životnost – konstrukce vozidla s životností 25 let, opírající se o platformy a řešení Stellantis,
- Opětovné použití – renovace a recyklace základních dílů, včetně využití recyklovaných dílů (viz SUSTAINera),
- Upgrade – obnovení hlavních opotřebitelných částí vozu (čalounění/obložení), jak je vidět u koncepčního vozu Peugeot Inception Concept, aby vůz při každé změně majitele vypadal jako nový,
- Nabídka na přání – pravidelné aktualizace systémů a softwaru „Over the Air“, které udržují atraktivní vzhled vozu (podobně jako každoroční aktualizace systému iOS ve vašem iPhonu).
Matthias Hossann, šéfdesignér značky Peugeot:
„Představte si, že už nebudou žádná ojetá auta. Namísto toho bude renovovaný a personalizovaný vůz, který můžete kdykoli aktualizovat nebo upgradovat podle svých potřeb. Produkt, který je vždy aktuální a zachovává si svou hodnotu po celou dobu životnosti.“
Důraz je kladen na snižování hmotnosti a odpadu pomocí revolučních technik, jak ukazuje model Peugeot Inception Concept:
- Menší hmotnost (tenčí sedadla, lehčí tkaniny),
- Méně odpadu (lisované tkaniny),
- Méně zdrojů (surové materiály, žádný chrom…),
- Méně energie (elektrická účinnost).
Jerome Micheron, produktový ředitel Peugeot:
„Tento vývoj je předzvěstí nové éry, která je ohleduplnější k životnímu prostředí a umožňuje nám nabídnout našim zákazníkům jedinečné inovace, které posilují sílu přitažlivosti značky Peugeot.
Uživatelský zážitek: Peugeot nabídne INSPIRUJÍCÍ, JEDNODUCHÉ a CENOVĚ DOSTUPNÉ řešení
INSPIRUJÍCÍ: Peugeot přináší přitažlivost nejen do vlastních vozů, ale do celého zážitku z jeho vlastnictví.
Každý zážitek s elektromobilem je v souladu se třemi hodnotami značky Peugeot:
- Allure – vzhled šelmy a světelný podpis tvořený 3 drápy jsou charakteristické znaky designu Peugeot,
- Emotion – požitek z intuitivního ovládání vozu je dále umocněn díky elektrifikaci a skvělé odezvě a agilitě systému Peugeot i-Cockpit®,
- Excellence – díky kvalitě, účinnosti a technologii celé modelové řady elektromobilů.
JEDNODUCHÝ: zážitek zákazníka před jízdou, během jízdy i po ní.
- Easy to buy: Peugeot představil s novým modelem 408 First Edition nabídku, která zahrnuje všechny možnosti a služby včetně nabíjení, kromě toho lze vůz zakoupit online pomocí několika kliknutí.
- Easy to charge: Free2Move eSolutions[1] zajišťuje dobíjení doma díky službě domácí instalace Wallboxu a dobíjení na cestách díky přístupu k největší síti dobíjecích stanic v Evropě (350 000 stanic) prostřednictvím karty e-Solutions. Karta RFID Tap and go pokrývá několik distributorů energie a může být dokonce dodávána s přednabitým kreditem připraveným k použití.
- Easy to plan: aplikace Peugeot Trip Planner pomáhá najít nejlepší trasu podle dojezdu vozu. Budoucí řešení bude zahrnovat nabídky restaurací, obchodů a aktivit v blízkosti dobíjecích stanic, aby se optimalizoval čas zákazníků při nabíjení.
CENOVĚ DOSTUPNÝ: vzhledem k rostoucím životním nákladům a inflaci se Peugeot zaměřuje na cenovou dostupnost svých elektromobilů.
Dva typy nabídek, stejně jako u vašeho mobilního telefonu:
- Peugeot As You Go[2]: Nabídka měsíčních plateb na základě počtu ujetých kilometrů. Například ve Francii začíná cena vozu Peugeot e-208 na pouhých 150 € měsíčně, včetně 500 km. Zákazníci si mohou podle potřeby přidat další kilometry za pouhých 7 eurocentů za kilometr. Peugeot chce tuto iniciativu rozšířit na celou modelovou řadu a na další trhy.
- Peugeot Your Way2: Jediná měsíční platba zahrnuje leasing vozu, veškerý servis a údržbu, pojištění, a dokonce i nabíjení. Všechny náklady na vlastnictví v jedné platbě. Na rozdíl od mobilního telefonu však zákazníci nebudou vázáni dlouhodobým závazkem. Pokud se okolnosti změní, mohou auto vyměnit nebo jednoduše vrátit.
Phil York, ředitel marketingu a komunikace společnosti Peugeot:
„Úvahy o vlastnictví elektrického modelu dalece přesahují očekávání u klasického modelu. Těší mě, že naši zákazníci vidí, jak jsme jim vyšli vstříc s jednoduchými a dostupnými řešeními – a to ve stylu našich hodnot, které od značky Peugeot očekávají.“
Peugeot pokračuje v cestě k dosažení svého cíle „Carbon Net Zero“ do roku 2038.
Cílem značky je snížit do roku 2030 potenciál globálního oteplování o 60 % celosvětově a o 70 % v Evropě.
Plán Carbon Net Zero přesahuje rámec 100% elektrifikace:
- materiály použité při navrhování a výrobě výrobků,
- spotřebovaná energie,
- začlenění výrobků do principu cirkulární ekonomiky.
Cirkulární ekonomika ve společnosti znamená přechod od přístupu „vezmi, vyrob, zlikviduj“ k oběhovému přístupu k materiálům a zboží. Ve skupině Stellantis začíná cirkulární ekonomika u projektů vozů pro delší životnost, s použitím stále většího množství recyklovaných materiálů až po začlenění oprav, repasování, opětovného použití a recyklace vozidel a dílů (repair, remanufacture, reuse a recycle – 4 R).
Když k tomu připočteme renovaci vozidel a náhradních dílů a zkvalitnění (retrofit) za účelem přestavby stávajících vozidel na elektromobily, aby se prodloužila jejich životnost, dostaneme se až na 6 R!
Autorizované servisy značek skupiny Stellantis mají již dnes k dispozici katalogy, které zahrnují i repasované díly. Tyto udržitelné a cenově dostupné díly pak zákazníci mohou v servisech objednávat.
Soukromí i firemní zákazníci mohou sledovat opětovné použití v akci, a to na platformě e-shopu skupiny Stellantis nazvané B-Parts (v současné době funguje ve 155 zemích a nabízí 5,2 miliony dílů).
Zákazníci se začnou setkávat s označením SUSTAINera. Již nyní je na krabicích s díly a začne se objevovat ve vozidlech. Když jej zákazníci uvidí, mohou si být jisti, že při výrobě tohoto dílu bylo použito až o 80 % méně surovin a až o 50 % méně energie než při výrobě rovnocenného dílu bez recyklovaného obsahu.
Linda Jackson, generální ředitelka značky Peugeot:
„Carbon Net Zéro nejsou jen tři slova, je to způsob myšlení, přístup, který si musíme osvojit všichni jako organizace i jako jednotlivci. Stejně tak projekt E-LION není jen strategií a powerpointovou prezentací. Je to projekt, který chceme dotáhnout do konce, protože má zásadní význam pro nás i pro budoucí generace.“
[1] Služby Free2Move nejsou zatím v ČR dostupné. Nabídku služeb pro majitele vozů s elektrickým a plug-in hybridním pohonem jsou u nás k dispozici v rozsahu uvedeném na stránkách peugeotelektromobilita.cz
[2] Tato služba zatím není v ČR k dispozici.
Zdroj: Peugeot