Maserati MSG Racing čelí náročnému konci 10. sezóny Formule E

2024 Hankook London E-Prix – nedělní závod v číslech

Maximilian Günther

  • FP3: P4
  • Kvalifikace:P2 [1:10.040, finále]
  • Závod: DNF
  • Získané pozice: N / A
  • Nejrychlejší kolo: 1:12.139
  • Umístění v šampionátu: 8. místo [73 bodů]

 

Jehan Daruvala

  • FP3: P6
  • Kvalifikace: 11. místo [1:10.759, skupina A]
  • Závod: DNF
  • Pozice v opletu: N / A
  • Nejrychlejší kolo: 1:16.338
  • Umístění v šampionátu: 21. místo [8 bodů]

 

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu: P8 [81 bodů]

 

2024 Hankook London E-Prix

Tým Maserati MSG Racing dokončil 10. sezónu mistrovství světa FIA Formule E na E-Prix Londýna 2024 poté, co čelil náročnému finále kampaně na vnitřním i venkovním okruhu ExCeL. Poté, co v sobotu čelil  napínavému závodu, v němž jezdec Maximilian Günther přišel kvůli technickému problému o pravděpodobné stupně vítězů, se tým z Monaka spojil s cílem zakončit sezónu 2023/24 ve velkém stylu.

S evidentní rychlostí v Maserati Tipo Folgore předvedl Max v kvalifikaci čistý výkon a postavil se do první řady poté, co v soubojích porazil Mitche Evanse a Jeana-Erica Vergneho.

Přestože 27letý jezdec ve finále prohrál s Nickem Cassidym z týmu Jaguar, Max byl umístěn na perfektním odrazovém můstku pro boj o bodované umístění, zatímco jeho týmový kolega Jehan Daruvala startoval z 11. místa. Navzdory tomu, že si Max zajistil dobrý start navzdory chaotické úvodní fázi, v prvním kole se propadl na třetí místo, zatímco Jehan ohrožoval první desítku a tvrdě bojoval s Antoniem Felixem da Costou. Poté, co Jehan získal 10. místo od jezdce Porsche, měl bohužel v sedmém kole nehodu a byl nucen odstoupit poté, co utrpěl rozsáhlé poškození, takže Max zůstal jediným vyzyvatelem týmu.

Max ztratil půdu pod nohama na nově korunovaného šampiona 10. sezóny Pascala Wehrleina, v sedmém kole přišel o umístění na stupních vítězů a poté, co oba útočné režimy předčasně absolvoval, se držel na sedmém místě. Tím, že se vyhnul Vergnemu, se Max posunul na šesté místo a ohrožoval první pětku, ale bohužel utrpěl rozsáhlé poškození po kontaktu s Cassidym, který zpomalil na vrcholu 20. zatáčky.

Poté, co Maserati MSG Racing získal 81 bodů v 16 závodech sezóny, včetně vítězství v E-Prix Tokia 2024, končí 10. sezónu na osmém místě v mistrovství světa týmů a vrátí se v 11. sezóně.

Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing

„Dali jsme do toho všechno, co jsme tento víkend měli. Předvedli jsme skvělý výkon. První závod byl perfektní až do několika kol před koncem, kdy jsme měli poruchu převodovky a i dnes jsme odjeli fantastickou kvalifikaci navzdory všem potížím s výměnou převodovky. Závod byl těžký a hodně jsme se trápili s vyvážením a nedotáčivostí, ale páté nebo šesté místo bylo na dosah. Bohužel jsme byli ve špatný čas na špatném místě a Nick (Cassidy) dostal defekt vpředu. Pokusil se zajet do boxů, ale já byl přímo za ním, zlomil jsem si křídlo a můj závod skončil s poškozením zavěšení. Dali jsme do toho všechno, ale prostě to tak nemělo být.“

Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

Jehan Daruvala, jezdec, Maserati MSG Racing

„Když se ohlédnu zpátky, myslím, že je jasné, že jsme jako tým mohli tento víkend získat značné množství bodů. Je to zklamání, ale jsou tu pozitiva, která si z toho můžeme vzít – dnes jsem se dobře kvalifikoval, v obou závodech jsem jel agresivně a mohl jsem být v první desítce. Od této chvíle nás čeká dlouhá mimosezóna a můžeme si po dlouhém roce dopřát čas na odpočinek a načerpání nových sil.

Jehan Daruvala, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

Cyril Blais, zástupce šéfa týmu, Maserati MSG Racing:

„Toto není konec sezóny, který jsme si zasloužili. Tento víkend jsme měli dobré tempo a zasloužili jsme si body, ale závodění je těžké a tvrdá realita je taková, že se vracíme s prázdnýma rukama. Ale jsou tu i pozitiva – tento víkend jsme měli rychlost na to, abychom bojovali vpředu na okruhu, který našemu týmu nikdy nevyhovoval, a z toho si můžeme vzít velkou důvěru do budoucna. Jsem hrdý na tým, že se nikdy nevzdává a že do posledního závodního víkendu sezóny dal všechno. Naše soustředění, tvrdá práce a odhodlání jsou stále stejně vysoké jako v lednu v Mexico City a můžeme na to být hrdí. Teď si musíme dát pauzu, dobít baterky a resetovat se, a pak se plně soustředit na 11. sezónu.“

Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse

„Navzdory dobré kvalifikaci byl dnešek smolným dnem. Víme, že motorsport může být nepředvídatelný. Po intenzivním roce plném nezapomenutelných okamžiků zakončilo Maserati svou druhou sezónu ve Formuli E na osmém místě: tento výsledek odráží rok, který byl především vzrušující pro značku a pro tým. Na trati nebyla nouze o náročné dny, ale pamatujeme si také Maxovo skvělé vítězství v Tokiu, jeho třetí místo v Misanu v domácím závodě pro Maserati a devět umístění v první desítce. Motoristický sport se skládá z vítězství a nečekaných výzev, ale jako značka založená na trati, která napsala slavné kapitoly v historii závodního světa, víme, že to, na čem záleží, je nikdy se nevzdávat a vždy se soustředit na posouvání hranic. To je to, co tým vždy dělal. Tento druhý rok je pro naši značku významným milníkem, protože debutovala v 9. sezóně po dlouhé absenci v soutěžích na vysoké úrovni. Přítomnost Maserati ve Formuli E je nedílnou součástí nové strategie značky, jejímž cílem je vstoupit do této nové éry mobility na plné obrátky s Folgorem a neustále čerpat inspiraci ze 100% elektrické řady. Nyní je čas nabrat síly a dát hlavy dohromady pro příští rok. Nejdříve je to nejdůležitější, tým potřebuje zasloužený odpočinek. Vím, že každý z nich dělal až do posledního kola to nejlepší, co mohl, a rád bych jim osobně poděkoval jménem Maserati.“

 

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje to, co dělá italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, a který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Modelová řada Maserati zahrnuje Levante – první SUV vyrobené Maserati, Grecale, „každodenní výjimečné“ SUV, GranTurismo, ikonický italský grand tourer, a GranCabrio, nový kabriolet Tridentu; Všechny modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajících technických řešení. Modelová řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami, které jsou k dispozici pro modely Grecale a Levante, a zážehovým motorem V6 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňují výkonnostní DNA značky Trident. Vrchol modelové řady tvoří supersportovní vůz MC20 a MC20 Cielo spyder, poháněný převratným 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. GranTurismo je k dispozici jak s vysoce výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným z modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, první vůz v historii značky se sídlem v Modeně, který si toto řešení využil. V současné době zahrnuje plně elektrická řada také Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati, a nejnovější přírůstek, GranCabrio Folgore. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2028 bude celá řada Maserati poháněna pouze elektřinou.

 

Zdroj: Maserati MSG Racing

 

Kalendář závodů Formule E na rok 2025