Nedělní závod Misano E-Prix v číslech
Maximilian Günther
- FP3: 12. místo
- Kvalifikace: 12. místo [1:18.072, skupina A]
- Závod : P12
- Získané pozice : N / A
- Nejrychlejší kolo: 1:20.084
- Šampionát: 5. místo [63 bodů]
Jagan Daruvala
- FP3: 15. místo
- Kvalifikace : 21. místo [1:18.720, skupina B]
- Závod: P9
- Získané pozice : +12
- Nejrychlejší kolo: 1:19.889
- Šampionát: 19. místo [2 body]
Maserati MSG Racing
Šampionát: 7. místo [65 bodů]
Misano E-Prix nedělní závod pro tým Maserati MSG Racing
Jehan Daruvala z týmu Maserati MSG Racing získal první umístění v top 10 ve své kariéře v mistrovství světa FIA Formule E, když ve druhé části E-Prix Misana 2024 skončil devátý. Tým, který slavil domácí podnik Tridentu v Itálii, vstoupil do druhého závodu víkendu poté, co v sobotu skončil na stupních vítězů, přičemž jezdec Maximilian Günther získal třetí místo po diskvalifikaci Antonia Felixe da Costy po porušení technických předpisů.
V kvalifikaci na druhý závod 26letý jezdec těsně unikl soubojům a startoval z 12. místa, zatímco Jehan se postavil na 21. místo poté, co v kvalifikaci nedokázal zajet reprezentativní čas na kolo.
Navzdory tomu, že se jelo na kratší vzdálenost 26 kol, ve druhém závodě se vrátil pelotonský styl závodění Formule E a Max a Jehan tvrdě bojovali od světel až po šachovnicovou vlajku.
Díky silnému úniku se Max v prvním kole posunul na sedmé místo, zatímco Jehan ztratil půdu pod nohama poté, co měl problémy s trakcí mimo trať.
Poté, co Max v pátém kole aktivoval svůj první útočný režim, tančil mezi pátým a devátým místem, než v osmém kole závod přerušil safety car, způsobený nehodou Robina Frijnse.
Tato neutralizace závodu poskytla Jehanovi kritickou příležitost přiblížit se k závodnímu poli, a když byl závod na konci devátého kola obnoven, indický závodník se vydal na silnou zotavovací jízdu.
Jehan se po restartu posunul z 20. na 16. místo a pokračoval v boji vpřed a s využitím přebytečné energie se v posledním kole probojoval do první desítky.
Max si mezitím upevnil páté místo díky své druhé aktivaci útočného režimu, ale bohužel kvůli incidentu v závěru závodu ztratil pozici na trati. Poté, co dojel na cílové čáře devátý, odsunula německého pilota časová penalizace po závodě na 12. místo.
Devátým místem si Jehan zajistil své první bodované umístění ve Formuli E po svém debutu v seriálu na začátku roku 2024, zatímco Maserati MSG Racing si v 10. sezóně udrželo 100% bodový rekord jako jeden z mála týmů, kterým se to podařilo.
Sezóna mistrovství světa FIA Formule E 2023/24 bude pokračovat 27. dubna domácím závodem Maserati MSG Racing – Monako E-Prix .
Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing
„Nebyl to výsledek, který jsme si dnes zasloužili. Dokázali jsme se v závodě dostat do silné pozice, a to i přes některé problémy, které nás trápily, a dlouho jsme se pohybovali v první pětce. Na konci jsme čelili závodnímu incidentu se soupeřem, který nás vyřadil mimo body. Přesto si z tohoto víkendu mohu vzít mnoho pozitiv, umístění na stupních vítězů a dobré závodní tempo. V nadcházejících dnech se přeskupíme a do našeho domácího závodu v Monaku přijedeme v dobré formě.“
Jehan Daruwala, jezdec, Maserati MSG Racing
„Je to dobrý pocit, když jsem dnes získal své první body ve Formuli E. Začínali jsme ze zadní řady, ale jako tým jsme se rozhodli pro strategii, kterou jsme provedli velmi dobře. Drželi jsme se našich plánů, naše komunikace byla jasná a výsledkem bylo mé první umístění v top 10 v sezóně. Jsem velmi šťastný a odtud je cílem bojovat o více v budoucnu. I po šesti závodech se neustále učím a vím, že z dnešního závodu mám stále co učit. Další na řadě je Monako a je to okruh, na kterém jsem měl v minulosti nějaké úspěchy. Pokud se nám tam podaří zajistit dobrou kvalifikaci, jsem si jistý, že můžeme dosáhnout dalšího dobrého výsledku.“
Alex Dardelet, technický ředitel, Maserati MSG Racing
„Naše kvalifikační tempo nebylo nejsilnější částí tohoto víkendu, ale i tak jsme věděli, že vzhledem ke stylu závodění je v závodě spousta příležitostí. Včera i dnes jsme viděli, že i když startujete mimo top 10, je možné se poměrně snadno dostat dopředu. Závod se neobešel bez výzev a na startu jsme měli problém s Maxem rádiem, což znamenalo, že neslyšel veškerou naši komunikaci. To se napravilo během safety caru a předvedl dobrou jízdu, ale bohužel v závěru závodu došlo k incidentu, který ho stál umístění v první pětce. Do cíle dojel na devátém místě, ale kvůli penalizaci skončil mimo první desítku. Jehan odvedl skvělou práci, vrátil se do top 10 a získal své první body v sezóně. Celkově to byl velmi pozitivní víkend a v naší formě budeme pokračovat i v Monaku.“
Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse
„Domácí závod E-Prix pro Maserati nám přinesl spoustu emocí a vzrušení: včera stupně vítězů s Maxem a dnes opět velmi těsná bitva na trati a Jehanovo první umístění v první desítce od začátku sezóny; Je to pro nás pýcha a pro něj, jediného nováčka ve Formuli E, velký úspěch. Navzdory penalizaci, která dnes Maxe připravila o body, jsme spokojeni s tím, jak jezdci i tým nikdy nevynechají příležitost dosáhnout nové objektivity v každém kole a vždy se snaží odvést co nejlepší výkon. Jsme téměř v polovině sezóny a další podnik v Monaku bude další příležitostí pokračovat v tomto pozitivním trendu. Dnes jsme rádi, že jsme italským fanouškům znaku Tridentu připravili dobrou show. Uvidíme se na příštím závodě!“
Maserati S.p.A.
Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Modelová řada Maserati zahrnuje Levante – první SUV vyrobené společností Maserati, Grecale, „každodenní výjimečné“ SUV, a GranTurismo, ikonický italský grand tourer, všechny modely charakterizované použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajícími technickými řešeními. Modelová řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami – k dispozici pro modely Grecale a Levante – a zážehovým motorem V6 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňující výkonnostní DNA značky Trident. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a spyder MC20 Cielo, poháněný průkopnickým 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. Nové GranTurismo je k dispozici jak s vysoce výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným z modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, prvním vozem v historii značky se sídlem v Modeně, který toto řešení využil. Dnes plně elektrická řada zahrnuje také Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2028 bude celá řada Maserati jezdit pouze na elektřinu.
Zdroj: Maserati