Formule E: představení týmů: TAG Heuer Porsche Formula E Team

Po více než 30 letech se Porsche v sezóně 2019/20 mistrovství světa ABB FIA Formule E vrátilo k vrcholovým závodům monopostů. Německá značka se v 8. sezóně utkala  s těmi nejlepšími ve světovém motorsportu a nyní má na svém kontě stříbro a upírá zrak na hlavní cenu. Andreho Lotterera opět doplnil Pascal Wehrlein a vytvořili tak  celoněmeckou sestavu. Pascal Wehrlein pokračuje s Porsche ve třetí kampani v sezóně 9, čelí nové výzvě se začátkem éry Gen3 se zcela novým vozem a zbrusu novým týmovým kolegou  Antoniem Felixem da Costou při souboji o velkou cenu. Antonio Felix da Costa se přesunul do továrního outfitu Porsche pro debut vysoce výkonného Gen3 v sezóně 9 a bude usilovat o další titulový úspěch za volantem 99X Electric.

Foto: Cysnews

TAG Heuer Porsche Formula E Team

Foto: Cysnews

 

S historií motoristických závodů sahající až do 50. let minulého století se vstup Porsche do Formule E stal posledním krokem v historii německého výrobce v roce 2019/20. Po svém posledním úspěchu ve vytrvalostních závodech, včetně několika vítězství v kategoriích LMP1 a GT, se značka zaměřila na čistě elektrickou závodní sérii, aby připravila novou generaci elektrických silničních vozů Porsche.

S využitím desetiletých zkušeností v hybridních a elektrifikovaných závodech poté, co značka v roce 2010 uvedla na trh svůj první hybridní závodní vůz, 911 GT3 R Hybrid, zamířilo Porsche do Formule E, aby přijalo nejkonkurenceschopnější sestavu v motoristickém sportu. Po prvním hybridním závodním voze vyjel v roce 2015 na silnice silniční 918 Spyder, který zčásti tvořil základ závodního vozu 919 Hybrid, ve kterém Neel Jani a Andre Lotterer jezdili v roce 2017 24 hodin Le Mans.

Lotterer odstartoval v 1. závodě sezóny 2019/20 a získal první pódium stuttgartského výrobce s 99X Electric. Následovaly tři bez skóre, ale Lotterer byl stále schopen předvést  99X Electric s umístěním v pole v Mexico City.

Německá značka zakončila svou debutovou sezónu chvályhodným osmým místem v žebříčku týmů, po umístění na stupních vítězů Lotterera a konzistentním bodování v posledních šesti kolech sezóny 2019/20 v Berlíně.

Po dokončení jejich nováčkovské kampaně se očekávání výrazně zvýšila, ale 7. sezóna byla jednou z promarněných příležitostí, přičemž porušení stála tým první vítězství ve Formuli E prostřednictvím Pascala Wehrleina v Pueble.

Bez dvojitého DSQ by se německá značka trápila na samém konci pořadí, protože Wehrlein i týmový kolega Lotterer stabilně bodovali v silné druhé polovině sezóny. Stříbro pro Wehrleina v Římě a druhé místo pro Lotterera ve Valencii byly vrcholy sezóny, které povzbudily tým do 8. sezóny.

Pascal Wehrlein pokračuje s Porsche ve třetí kampani v sezóně 9, čelí nové výzvě se začátkem éry Gen3 se zcela novým vozem a zbrusu novým týmovým kolegou Antoniem Felixem da Costou při souboji o velkou cenu. Antonio Felix da Costa se přesunul do továrního outfitu Porsche pro debut vysoce výkonného Gen3 v sezóně 9 a bude usilovat o další titulový úspěch za volantem 99X Electric.

Zdroj: FIA Formula E

Foto: Cysnews

 

ABB FIA Formula E – kalendář závodů na rok 2023