Formule E: Představení týmů NISSAN Formula E Team

U Nissanu došlo ke změně, protože japonský výrobce vstoupil do 9. sezóny  se zcela novou sestavou, kdy se na startovní rošt vrací Norman Nato a k němu se připojuje nováček Sacha Fenestraz.

Foto: Cysnews

NISSAN Formula E Team

 

Nissan se stal prvním japonským výrobcem, který vstoupil do této série, když v roce 2018/19 navázal partnerství s vítězem šapionátu e.dams. Je světovým lídrem v designu a výrobě čistě elektrických vozů s více než 365 000 prodanými vozy Nissan LEAF od uvedení modelu v roce 2010. Při vstupu do Formule E využil Nissan své stávající zkušenosti s elektromobily k vývoji zcela nové pohonné jednotky pro závodní vůz Formule E. Poznatky z závodních tratí budou zase utvářet příští generaci elektromobilů od japonské automobilky.

Ve své první sezóně se týmu podařilo dosáhnout druhého místa v šampionátu týmů po šesti umístěních na stupních vítězů, šesti pole position a 16 vystoupeních v Super Pole v kombinaci Buemi a Rowland, čímž se Nissan e.dams stal nejlepším kvalifikačním týmem v šampionátu. Tým zakončil sezónu svým vůbec prvním vítězstvím během závěrečného závodního víkendu v New Yorku.

Pro své první dvě kampaně ve Formuli E využil Nissan služeb veterána Formule E a bývalého šampiona Sebastiena Buemiho po boku britského jezdce Olivera Rowlanda. V návaznosti na svůj výkon v minulé sezóně tato dvojice pilotovala nový týmový vůz „inspirovaný kimony“ pro sezónu 2019/20. Po pomalém startu Buemi získal Nissan své první pódium ve 4. závodě v Mexico City, když skončil na třetím místě.

Dvojice Nissanu se rozjela ve finále šesti závodů v Berlíně, Buemi si připsal tři stupně vítězů a Rowland k tomu přidal své debutové vítězství ve Formuli E. Působivá řada výsledků, díky nimž Nissan e.dams vystřelil na druhé místo v žebříčku týmů.

Nissan e.dams zamířil do kampaně 2020/21 a zdálo se, že je v dobré formě. Japonská značka dohnala ztracený čas v minulé sezóně poté, co bylo její dvoumotorové řešení zakázáno, a skončila vysoko s Rowlandovým prvním vítězstvím v Berlíně. Sedmá sezóna byla pomalá a smůla omezila tempo vpředu – určitě pro britského pilota.

Rowland završil další pódium v Tempelhofu a přidal stříbro v Pueble. Konverze londýnského DNF po incidentu se Stoffelem Vandoornem (Mercedes-EQ) mohla Rowlanda ohrozit na umístění v nejlepší trojici. Nejlepší páté místo v Římě bylo vše, co Buemi musel předvést, aby získal dosavadní nejnižší počet bodů ve formuli E.

 

S Maximillianem Guentherem který přešel do týmu při labutí písni pro  Gen 2 pokračovaly boje  Nissanu s dosud nejnižší bodovou sezónou a rok 2022 skončil na devátém místě s nejlepším umístěním Buemiho na pátém místě v Marrákeši a nejvyšším skóre.

Pro sezónu 9 a začátek éry Gen3 převzal Nissan úplnou kontrolu nad týmem a přinesl zcela novou sestavu pro vstup do továrny a vložil svou víru do rukou vítěze závodu Normana Nata, který se vrací po jednom- sezónní odmlce a vysoce hodnoceného nováčka Sachy Fenestraze.

Zdroj: FIA Formula E

Foto: Cysnews

 

ABB FIA Formula E – kalendář závodů na rok 2023