Formule E: Max dosáhl prvního vítězství Maserati na monopostech od roku 1957

Maximilian Günther z Maserati MSG Racing dosáhl v ulicích Jakarty dominantního vítězství

Závod v číslech

Edoardo Mortara

FP3: P3

Kvalifikace 2: P4 [1:08,443, semifinále 2]

Druhý závod: P8

Nejrychlejší kolo: 1:10,735

Umístění v šampionátu: P18 [17 bodů]

 

Maxmilián Günther

FP3: P1

Kvalifikace 2: P1[1:07,753, finále]

Druhý závod: P1

Nejrychlejší kolo: 1:09,621

Umístění v šampionátu: P7 [70 bodů]

 

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu: P6 [87 bodů]

 

2023 GULAVIT JAKARTA E-PRIX nedělní závod

Maserati MSG Racing a Maximilian Günther předvedli triumfální druhý závod na Jakartě E-Prix 2023, aby získali své první vítězství v deváté sezóně Formule E.

Vítězství, které znamenalo třetí umístění týmu mezi třemi nejlepšími v roce 2023, signalizovalo první vítězství značky Maserati v mistrovství světa v monopostech od vítězství Juana Manuela Fangia ve Velké ceně Německa v roce 1957.

Max, který startoval z pole position a skončil třetí v závodě 1, zopakoval své výkony i v neděli a pokračoval ve vedení, když udával tempo v závěrečném tréninku víkendu.

Max, spolu s týmovým kolegou Edoardem Mortarou, postoupili do fáze souboje a pokračovali v boji o druhou pole position, když ovládli kvalifikaci skupiny B a získali Maserati MSG Racing 1-2.

Dvojice porazila Pascala Wehrleina a Stoffela Vandoorna ve čtvrtfinále, aby se proti sobě postavili v předposlední etapě, i když Max vedl před Edem v přímém souboji.

Ve finále se mladý  německý pilot postavil proti Jakeu Dennisovi z Andretti, ale předstihl  britského pilota o více než půl sekundy a zajistil si druhé pole position své kariéry ve Formuli E a tři bonusové body.

Při jízdě na delší vzdálenost 38 kol ve srovnání se sobotním závodem s 36 koly hrálo ve druhém závodě klíčový faktor hospodaření s energií a úspora energie a definovaly první polovinu E-Prix.

Zajištěním silného úniku si Max udržel svůj náskok v úvodním kole, zatímco Edo po startu čtvrtý na roštu ztratil půdu pod nohama v první zatáčce a spadl na šesté místo.

Max vedl v úvodních čtyřech kolech a po aktivaci Attack Mode se vrátil do závodu jako třetí, ale jak se rozvinula úvodní strategická fáze, držel čisté druhé místo, aby využil výhodu slipstreamu.

Dennis, který držel vedení od šestého kola, aktivoval svůj poslední Attack Mode v 15. kole, což Maxovi umožnilo se vrátit do vedení a poskytlo zásadní příležitost využít ušetřenou energii na vybudování rozestupu.

Tím, že si Max vytvořil výhodu, aktivoval svůj poslední útočný režim o kolo později, aniž by obětoval pozici na trati Dennisovi, a znovu zaujal své místo v čele pole tím, že ve 20. kole předjel Mitche Evanse.

Když měl před sebou čistou trať, 25letý jezdec stavěl na své stávající výhodě a vyhrál o téměř tři sekundy, aby dokončil dominantní víkend na trati.

Edo, který bojoval o stupně vítězů v průběhu druhého závodu, ztratil čas poté, co zmeškal svou první aktivaci Attack Mode a měl problémy s brzděním, ale vrátil se na osmé místo a dokončil další dvoubodové umístění.

S 87 body v tabulce je Maserati MSG Racing na šestém místě v mistrovství světa týmů a v průběžném pořadí předstihlo McLaren a Nissan.

Kampaň Formule E pro rok 2023 bude pokračovat 24. června na úvodní Portland E-Prix.

 

James Rossiter, šéf týmu, Maserati MSG Racing

„Dnes završujeme neuvěřitelný víkend a náš nejsilnější výkon jako tým, který jsme byli nejlepší v každém tréninku kromě prvního závodu. Odhodlání, které projevili muži a ženy v tomto týmu, bylo neuvěřitelné. V této sezoně jsme prošli řadou vzestupů a pádů a když vidíte, jak všichni v těžkých časech táhnou za jeden provaz, je toto vítězství mnohem sladší. Dny jako ten dnešní jsou ukázkou proč byste se nikdy neměli vzdávat. Ukazuje to, že když táhnete za jeden provaz a věříte si, můžete dosáhnout opravdu čehokoli . Jsem tak pyšný.“

 

Edoardo Mortara, pilot, Maserati MSG Racing

„Mám z dnešního závodu smíšené pocity. Byl jsem velmi spokojený s tím, jak auto fungovalo, a dokázal jsem se kvalifikovat jako čtvrtý, ale během závodu jsem měl nějaké problémy s brzděním a bohužel jsem promeškal svou první aktivaci Attack Mode což mne stálo časovou ztrátu. Vím, že jsem mohl skončit mnohem výše, abych pro tým přivezl ještě lepší výsledek. Celkově to byl pozitivní víkend a nyní musíme pokračovat v budování, abychom dosáhli ještě lepších výsledků.“

 

Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing

„S tímto vítězstvím jsem absolutně spokojen. Je to fantastický okamžik pro nás jako tým a skvělý milník pro Maserati. V posledních několika závodech jsme ukázali dobrý pokrok a od FP1 jsem se cítil opravdu dobře.Věděl jsem , že balíček zde funguje dobře. Šlo jen o to zvládnout oba závody a pokračovat správným směrem. Včerejší umístění na stupních vítězů bylo skvělé, ale na první místo jsme neměli úplně dost – dnes jsme Ve Formuli E musíte zůstat nohama na zemi, protože šampionát se může tak rychle změnit, ale zatím si jen užívám tento okamžik.

 

Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse

„Jaký den! Víkend v Jakartě jsme zahájili pódiem a body a uzavřeli ho naším prvním vítězstvím ve Formuli E. Max dnes odvedl úžasnou práci a Edo byl také konkurenceschopný a přivezl domů další umístění v první desítce. Jsme velmi hrdí na naši jezdci a jak dokázali překonat závody, které nebyly vždy jednoduché, a ukázali, čeho jsou oni a tým schopni. Tento historický výsledek pro Maserati je zasloužený a ještě více nás motivuje před finále sezóny. Je to skvělý pocit zakončit víkend na vrcholu.“

Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

Zdroj: Maserati