Formule E- 2023 CORE DIRIYAH E-PRIX sobotní závod – tým Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing se probojoval do první desítky ve druhém závodě v Diriyah 

Závod v číslech

Edoardo Mortara

  • FP3: P14
  • Kvalifikace: P7 [1:09,279, čtvrtfinále D]
  • Závod: P9
  • Získané pozice: 2
  • Nejrychlejší kolo: 1:10,022
  • Umístění v šampionátu: P14 [2 body]

Maxmilián Günther

  • P3: P16
  • Kvalifikace: P10 [1:09,643, skupina B]
  • Závod: P19
  • Získané pozice: -9
  • Nejrychlejší kolo: 1:09,985
  • Umístění v šampionátu: P17 [0 bodů]

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu: P9 [2 body]

Edoardo Mortara, Maserati MSG Racingin the garage

Formule E- 2023 CORE DIRIYAH E-PRIX sobotní závod

Maserati MSG Racing bojovalo o umístění v první desítce ve druhém závodě Diriyah E-Prix 2023, přičemž Edoardo Mortara skončil na okruhu v Rijádu devátý.

Po náročném úvodním závodě v místě zapsaném na seznamu světového dědictví UNESCO se monacká značka vrátila do formy a dosáhla pozitivního tempa v kvalifikaci, aby získala rostoucí dynamiku.

Jak Edo, tak jeho týmový kolega Maximilian Günther zahájili své úsilí ze skupiny B, a Edo se zařadil mezi nejlepší čtyři a postoupil do čtvrtfinále.

Zde se švýcarsko-italský závodník střetl s Mitchem Evansem z Jaguaru a kvalifikoval se jako sedmý poté, co prohrál s novozélandským pilotem v jednokolovém souboji. Max si mezitím zajistil 10. místo.

Na začátku 39kolového závoduy dosáhli oba jezdci pozitivního pokroku, a zatímco Edo postoupil na páté místo v prvním kole, Max získal deváté místo, když v devátém kole předjel Stoffela Vandoorna.

Odtud se dvojice ustálila v konzistentním rytmu, i když Edo ztratil půdu pod nohama ve 21. kole poté, co ho předjeli Jake Dennis a Sam Bird.

Safety Car ve 27. kole, způsobený kolizí Nico Müllera, narušil zamýšlenou strategii týmu.

Edo a Max během této doby použili oba své útočné režimy a bohužel v posledním kole klesli v pořadí a skončili devátý a devatenáctý.

Devátá sezóna mistrovství světa FIA Formule E bude pokračovat 11. února prvním závodem v indickém Hajdarábádu.

James Rossiter, šéf týmu, Maserati MSG Racing

„Po náročném víkendu je hezké získat nějaké body, i když jsme ještě hodně daleko od toho, kde bychom chtěli být. Předvedení dobrého výsledku v kvalifikaci bylo klíčem k našemu dnešnímu výkonu a Edo byl super dobrý. V prvním kole se po startu ze sedmého místa dostal na páté místo. Max také odvedl skvělou práci, když postoupil o několik míst a po celou dobu bojoval o body. V počátečních fázích jsme byli schopni držet dobré tempo s vedoucími, ale s balíku bylo velmi obtížné načasovat naše aktivace Attack Mode. Safety Car to pak ještě více zkomplikovalo a bohužel se zvýšeným tempem bylo těžké udělat mnoho nájezdů dopředu. Pro všechny v týmu to byly náročné dva dny , ale jsem nesmírně hrdý na to, jak všichni táhli za jeden provaz. Tento víkend jsme udělali jasné kroky vpřed, a pokud budeme pokračovat, vím, že můžeme dosáhnout výsledků, o kterých vím, že jsme schopni.“

Edoardo Mortara, pilot, Maserati MSG Racing

„Po těžkém prvním závodě si myslím, že jsme se dnes docela vzpamatovali a postup do kvalifikačních duelů nás postavil do dobré pozice, abychom mohli bojovat o body. Na začátku se mi docela protáčely kola, ale dokázal jsem se dostat do první pětky, když  jsem předjel Seba [Buemiho] a Jakea [Dennise]. Bohužel jsme neměli tempo, abychom se dlouhodobě drželi na čele, ale po včerejšku bychom měli být spokojeni s nějakými body a postupem vpřed, ale před Hajdarábádem se musíme přeskupit, abychom mohli i nadále bojovat s výzvami, kterým čelíme. Jsem velmi vděčný svému týmu a mám velký respekt ke všem v garáži za všechnu jejich tvrdou práci tento víkend.“

Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing

„Byl to pro nás velmi těžký víkend. Kluci odvedli fantastickou práci při stavbě nového auta pro dnešek a myslím, že jsme udělali několik pozitivních kroků v kvalifikaci. V průběhu závodu jsme byli blízko bodům, ale nepodařilo se to. Přestože byl Diriyah tvrdý, jsme silný tým a musíme dál tlačit. Vím, že se tam můžeme dostat.“

Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse

„První body v sezóně pro tým Maserati MSG Racing, Edo skončil devátý. Byl to náročný víkend tady v Diriyah, nicméně odolnost týmu nám umožnila, aby oba jezdci soutěžili na trati. Hodně jsme se naučili.“ a teď se těšíme do Indie a na čtvrtý závod v Hajdarábádu.“

 

Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA Formule E a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k přední kategorii plně elektrických motorů. Jako jeden z mála stálých účastníků od úvodní sezóny 2014/15  MSG Racing sklízel úspěchy a v roce 2021 ochutnal s Edoardem Mortarou úspěch vmistrovství světa, než dokončil svou dosud nejúspěšnější sezónu v roce 2022, zakončil sezónu jako vicemistr světa týmů.

 

Zdroj: Maserati

ABB FIA Formula E – kalendář závodů na rok 2023